Kunde inte låta bli att lägga märke till att den där EICMA-polkan saknar stänkskärm....
Var på EICMA i början av veckan och det var ganska lätt att utse den snyggaste hojen. Skulle bytt plats på den och den där nya som inte har ett streck rätt...
Kan inte vara helt lätt att vara Yamaha. Göra en perfekt hoj på en gång. Och sedan försöka överträffa den.
Fast måste erkänna att jag nog skulle kunna varit spekulant till den nya -15 modellen ändå. Jag tror nämligen att den kommer vara riktigt trevlig att köra. Men... den finns ju inte med det röd/vita färgschemat...
Det är så jäkla synd, en annars så fin hoj i superskick, vars nästan all uppmärksamhet går (i mina ögon) till att man bara mår dåligt av den där stänkskärmen, som i princip förstör allt.
Vill minnas att min polares polkaretta som han hämtade helt ny från firma (svensksåld) inte hade den skärmen. Eller så hade han skruvat bort den samma dag. Jag förstår hur du tänker, original är ju original. Men att en enda detalj kan förstöra allt är tråkigt.
Både du och jag har ju haft en väldig tur och hittat våra cyklar innan någon hunnit byta till stålomspunna bromsslangar och schabblat bort orginalen. Men hur ska man ställa sig den dagen de behöver bytas ut, för det är väl någon åldersgräns antar jag (hittar inga uppgifter i servicemanualen)?
Enligt Parts Sweden kostar slangar till en R6 en bit över 3000:-, det är nästan så man får börja lägga undan redan nu:http://www.partssweden.se/yzf-r6srsrc-2003/front-master-cylinder
Har aldrig tänkt på det förut, borde jag sluta tänka?
Fantastiskt bra jobbat!!
Men jag har en liten fundering och håller inte alls med.. Min drömhoj från den tiden är Kawasaki ZX9R 1998, bike hade stor text "PROVKÖR MED 300 KM/H PÅ MÄTAREN" och vad ja minns vann även ZX9R masterbike det året?! Så att R1 skulle vara en milstolpe prestandamässigt håller inte ja med om
Putsa på /5
Jag har för mig att R1:an vann precis alla tester som fanns det året, i alla länder...utom just Masterbike som väl roddades av Motorrad? Det fanns ju ingen BMW att tala om på den tiden och de kunde ju inte kora samma vinnare som alla andra?
Jag hade en -98 Fireblade och en kompis till mig hade en -98 ZX9R som jag körde mycket. Jag minns fortfarande när jag grenslade den första R1:an. Bara det speciella ljudet gjorde at det blev varmt i kroppen... och sen när den lekandes lätt lyfte framhjulet på tvåan redan från låga varv!!!! DET var väldigt häftigt då!!!!
Hondan och Kawan var inte på samma planet och jag minns att tänkte att Mastebiketestet var ett skämt!!!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|