Orimliga skatter i detta landet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
rimag skrev:
Jo men då får man ju sanningen skrivet på svart och vitt, en sanning man helst blundar för... :3freak

Det kommer slå över, det har det gjort i stort sett alla andra europeiska länder och när det väl gör det så har de etablerade partierna målat in sig i ett hörn och har helt öppet mål. Att de är så dumma är det näst mest intressanta.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Krissy, det här är faktiskt skoj - att du lägger dig i diskussionen om åsikter och hur de deklareras. Jag kommer ihåg när du kopierade en text i ditt svar till Gixxer-Anders, han sågade dig och skrev att om han ville ha en debatt med dig så kan han likväl läsa valfri historiebok. Det låg mycket i det, du är bra på att citera (o)intressant fakta - men var står du politiskt? Jag har aldrig sett dig skriva vad du egentligen tycker i någon av de frågor som debatterats, t.ex. skatter, abort, Israel. Den gång jag lyckades dra ur dig vad du tyckte om kvoten på svensk invandring, huruvida den var för låg eller hög, så svarade du: I vissa fall för låg... :rofl Vad vet vi mer om dig än att du är politiskt engagerad(hemligt så klart) och att du har ett förflutet nära Sverigedemokraterna? Du ville inte tala om i vilket parti du är engagerad (mer än fd Sverigedemokrat), men du vill gnälla om vad jag deklarerat? :va

Ledsen men det är inte mitt fel att du inte lyckats snappa upp var jag står i diverse frågor. Jag bildar mig en uppfattning om varje enskild fråga, ibland hamnar jag jättehöger och ibland jättevänster givetvis beroende på vem man frågar, jag är inte intresserad av att stoppa mig själv i ett fack eller att nån annan gör det.

Jag är inte medlem av något parti och heller inte före detta Sverigedemokrat-jag har varken röstat på dem eller varit medlem i partiet, bara så att de som nu tar dig på allvar vet.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
TbA skrev:
Det är med arbete som med alkoholen. Staten lägger hög skatt på alkoholen för att vi skall dricka mindre. Undrar någon därefter varför skatten är hög på arbete? Alla som arbetar skall sättas åt. Den som arbetar och tjänar egna pengar har ju en chans att påverka sin egen situation och en sådan frihet måste självklart motarbetas. Den som kan påverka sin egen situation kan ju börja tänka själv och då inte rösta enligt den rätta partipolitiska linjen.

Nej 100% i skatt, låt sedan partiet bestämma vem som skall ha och hur mycket.

* OBS! Detta inlägg kan innehålla viss Ironi *

aaahahh, om nu bara kronan kan halla sig ett tag och politikerna ge fan i att forsoka paverka rantan negativt sa kanske man kan flytta sina pengar ut ur det dar forlustlandet snart...

Lite nuffror for de som vill:
Salestax: 5.5%
Sparranta: 2% (utan bindning eller andra krav)
Korkort: ca 600kr (bil+mc)

Bodde tidigare i New Jersey och dar ar det ingen sales tax (moms) pa mat och klader. Bra tycker jag for det hjalper de som behover. :tummenupp

For hojintresserade:
CBR1000RR - Knappt 70k, ny.
zx636r - ca 55k, ny.

Med detta inte sagt att allt ar bra med jordnotslandet i vast...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lugn skrev:
aaahahh, om nu bara kronan kan halla sig ett tag och politikerna ge fan i att forsoka paverka rantan negativt sa kanske man kan flytta sina pengar ut ur det dar forlustlandet snart...

Lite nuffror for de som vill:
Salestax: 5.5%
Sparranta: 2% (utan bindning eller andra krav)
Korkort: ca 600kr (bil+mc)

Bodde tidigare i New Jersey och dar ar det ingen sales tax (moms) pa mat och klader. Bra tycker jag for det hjalper de som behover. :tummenupp

For hojintresserade:
CBR1000RR - Knappt 70k, ny.
zx636r - ca 55k, ny.

Med detta inte sagt att allt ar bra med jordnotslandet i vast...

Vad är det för inkomstskatt? Vilken stat är det som har 0%? Florida har väl kring 10%, det är rimligt. :tummenupp
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Markus skrev:
Vad är det för inkomstskatt? Vilken stat är det som har 0%? Florida har väl kring 10%, det är rimligt. :tummenupp

Den statliga inkomstskatten ar 6,2%.

Totalt ser skattebilden ut sahar:

Federal Tax: 18,7%
Social Security Tax: 6,2%
Medicare Tax: 1,4%
State Income Tax: 6,2%

Totalt: 32,5%

Dessa siffror ar sakerligen olika beroende pa vad man tjanar och vilket civilstand man tillhor, men ovanstaende ar utraknat for en inkomst pa knappt $70k, sambo.

Vet ej vilken stat som inte tar ut nagon inkomstskatt, men boende dar borde ju iaf betala den federala skatten.

Det som svider ar att bensinpriset bara stiger. Kostade nastan $30 for full tank sist... suck
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lugn skrev:
Den statliga inkomstskatten ar 6,2%.

Totalt ser skattebilden ut sahar:

Federal Tax: 18,7%
Social Security Tax: 6,2%
Medicare Tax: 1,4%
State Income Tax: 6,2%

Totalt: 32,5%

Dessa siffror ar sakerligen olika beroende pa vad man tjanar och vilket civilstand man tillhor, men ovanstaende ar utraknat for en inkomst pa knappt $70k, sambo.

Vet ej vilken stat som inte tar ut nagon inkomstskatt, men boende dar borde ju iaf betala den federala skatten.

Det som svider ar att bensinpriset bara stiger. Kostade nastan $30 for full tank sist... suck

Det är ju lite högt det där, men visst är det bra om man jämför med våra sinnessjuka skattenivåer.
Tack för info, det var förresten någon hillbilly stat som hade 0% - midwest någonstans.
Schysst flamebait att slänga in det där med bensinpriset, när den kostar över 11 i Sverige nu. :hihi
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Markus skrev:
Det är ju lite högt det där, men visst är det bra om man jämför med våra sinnessjuka skattenivåer.
Tack för info, det var förresten någon hillbilly stat som hade 0% - midwest någonstans.
Schysst flamebait att slänga in det där med bensinpriset, när den kostar över 11 i Sverige nu. :hihi

Angaende soppan sa ar det en ganska kraftig stigning. Fran $1.90 till $2.30 /gallon sedan jag flyttade fran NJ. (En manad sen snart)

21%

Per liter blir det iofs fortfarande mattliga 4.30kr... :tungan

For ovrigt ligger Wisconsin i the midwest, sa mycket det gar... :lol
 
Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Lugn skrev:
Den statliga inkomstskatten ar 6,2%.

Totalt ser skattebilden ut sahar:

Federal Tax: 18,7%
Social Security Tax: 6,2%
Medicare Tax: 1,4%
State Income Tax: 6,2%

Totalt: 32,5%

Spontant en helt ok skattesats givet att den inte är progressiv (dvs inte ökar i procent om inkomsten ökar) och inte föregås av någon arbetsgivaravgift.

Den som inte vet bättre löper risk att missa detta vid en snabb jämförelse. En av socialdemokraternas främsta avsikter med sin skatteingenjörskonst genom tiderna har ju varit att gömma undan och baka in skatter i annat så tillräckligt många inte inser hur mycket de betalar. Har uppenbarligen varit ett mycket framgångsrikt koncept.


Lugn skrev:
Det som svider ar att bensinpriset bara stiger. Kostade nastan $30 for full tank sist... suck

Ja lite över 200 spänn för fulltank är fördjävligt. :tungan
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lugn skrev:
Angaende soppan sa ar det en ganska kraftig stigning. Fran $1.90 till $2.30 /gallon sedan jag flyttade fran NJ. (En manad sen snart)

21%

Per liter blir det iofs fortfarande mattliga 4.30kr... :tungan

For ovrigt ligger Wisconsin i the midwest, sa mycket det gar... :lol

Har för mig att det var dryga två när jag var där 2000 också, det går väl upp å ner överallt hela tiden. Vad menar du med wisconsin? Är det de som slipper? :va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
På en del håll i schweiz har de tagit solidariteten långt, alla betalar lika mycket för offentlig service - dvs att man betalr mer procentuellt desto mindre man tjänar. :tummenupp Det är ju höjden av rättvisa, varför kan inte Partiet köra det i Sverige? Eller Gay-Fredde för den delen?
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Nej, kvacksalvaren menar lektorn som redovisade invandringens kostnader - siffror du kraftigt motsatte dig, utan att redovisa de egentliga (eftersom riksdagen aldrig beslutat - och stoppat förfrågningar - om en undersökning av kostnaderna så är det ingen som med säkerhet vet).

Du talar som du har förstånd. Gör en slagning på vår kära Docent så ser du vilken bok hon skrivit. Att jag dessutom grävde upp inte bara en utan två rapporter om samhällsekonomisk påverkan av invandring visar bara att jag talat för åtminstone ett par döva öron.

Gonatt.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Markus skrev:
Har för mig att det var dryga två när jag var där 2000 också, det går väl upp å ner överallt hela tiden. Vad menar du med wisconsin? Är det de som slipper? :va

Wisconsin ar staten jag bor i och for vilken jag redovisade skattesatsen.

:7peta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
benrangel skrev:
Du talar som du har förstånd. Gör en slagning på vår kära Docent så ser du vilken bok hon skrivit. Att jag dessutom grävde upp inte bara en utan två rapporter om samhällsekonomisk påverkan av invandring visar bara att jag talat för åtminstone ett par döva öron.

Gonatt.

Ja, det har du definitivt gjort för det fanns inte ett spår av de rapporterna så vitt jag kan minnas. Du kanske kan vara bussig och lägga ut dem igen?
Om jag inte minns helt fel så var det i den här (fenomenala, top of the line, best in class) tråden: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=56329&page=1&pp=20 som kostnaden debatterades. Eller snarare bristen på uppgifter om kostnad, och vissas oförmåga att erkänna att invandringen fört med sig en endaste liten negativ konsekvens.

EDIT:
Är det det här du syftar på angående Ingrid:

Invandrarna kommer vara i majoritet i Sverige år 2056.
Detta påstående härstammar från en debattartikel i Dagens Nyheter som docent Ingrid Björkman skrev i början av 1990-talet. I artikeln skriver hon att "Om invandringen tillåts fortgå i oförminskad takt kommer invandrarna vara i majoritet redan år 2056." Antagandet kommer ifrån en beräkning vid den tidpunkt då Sverige tog emot allra flest flyktingar, från krigshärden i före detta Jugoslavien. Ett sådant stort skyddsbehov i vår närhet har vi inte haft sedan dess. Detta "glömmer" naturligtvis högerextrema partier alltid nämna. Ingrid Björkman är inte heller vilken akademiskt skolad person som helst. Hon har ett förflutet i den rasistiska lobbyorganisationen Folkviljan och massinvandringen och lade grunden för Ian Wahtmeister och Det nya partiets invandringspolitik inför valet 1998.


http://www.umr.nu/nolltolerans/argument.htm

Ja du, det vore intressant att ha en diskussion med författaren till ovan grovt anpassade sannning. Men hur som helst, var det den texten du menade?
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Markus skrev:
Aha, har du gun rack på pickisen då? :D

I wish... :yoparty

Tanten vagrar kopa en truck och jag tradear inte Mussen for allt smor i Smaland. Nadu, samtliga vapen ar forpassade till handskfacket under transport... :rolleyes:
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Dee_cati skrev:
Är det någon här som på fullaste allvar tycker att det är förskräckligt att göra något svart nuförtiden? För varje enkrona jag sparar undan från staten känns som varje intjänad tiokrona vitt.

Svartjobb är det som får villor ägda av småbarnsfamiljer i Sverige att inte rasa ihop av brist på underhåll. Pengarna kommer iaf tillbaks in i statens kassakista förr eller senare - skillnaden är att man haft kul/nytta lite längre/mer än om det hade gjorts vitt. I längden jämnar det ut sig med automatik. Svartjobb i stor skala däremot, bussa polisen på't om du vet nåt - för de pengarna lär inte stanna inom Sveriges gränser.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Lugn skrev:
I wish... :yoparty

Tanten vagrar kopa en truck och jag tradear inte Mussen for allt smor i Smaland. Nadu, samtliga vapen ar forpassade till handskfacket under transport... :rolleyes:

I Virginia var det bagageutrymmet som gällde. För att ha pickadoll i förarutrymmet fick man skaffa en licens för "concealed weapon". Varför man nu ska ha en pickadoll i bilen - var inget jag kom underfund med under de 4-1/2 år jag bodde där. Körde dragracing på helgerna istället för att supa på skumma barer på 5th Street.
 

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Beijing
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
Dee_cati skrev:
Är det någon här som på fullaste allvar tycker att det är förskräckligt att göra något svart nuförtiden? För varje enkrona jag sparar undan från staten känns som varje intjänad tiokrona vitt.

Ja. Det ar forskrackligt och osolidariskt. Stold helt enkelt. Att man sen kan tycka att skattetrycket ar for hogt ar en annan femma.

/sank momsen pa persilja
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top