Orimliga skatter i detta landet

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Dee_cati skrev:
Är det någon här som på fullaste allvar tycker att det är förskräckligt att göra något svart nuförtiden? För varje enkrona jag sparar undan från staten känns som varje intjänad tiokrona vitt.

Det är okej om du är hantverkare, för då går du ju ändå raka vägen till bolaget och köper brännvin för pengarna - och då tar staten hand om alltihop i alla fall... :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Flyer skrev:
Det är okej om du är hantverkare, för då går du ju ändå raka vägen till bolaget och köper brännvin för pengarna - och då tar staten hand om alltihop i alla fall... :tummenupp

Hantverkare köper smuggel. :fakta
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
morlock skrev:
Borde man inte isf få ränta på de pengar man "lånat" ut till staten?

Kanske, kanske inte, det är ju trots allt inte staten som tvingat dig att förvara pengarna på statens konto under tiden, du kan ju skattejämka under året och då behöver man ju inte förvara pengarna hos skatteverket.

-inte statens fel om man är dåligt påläst.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
andersbrink skrev:
Svartjobb är det som får villor ägda av småbarnsfamiljer i Sverige att inte rasa ihop av brist på underhåll. Pengarna kommer iaf tillbaks in i statens kassakista förr eller senare - skillnaden är att man haft kul/nytta lite längre/mer än om det hade gjorts vitt. I längden jämnar det ut sig med automatik. Svartjobb i stor skala däremot, bussa polisen på't om du vet nåt - för de pengarna lär inte stanna inom Sveriges gränser.

Sant sant, jag ger inte mina pengar till de som skickar det vidare till utlandet, inte heller till droghandlare. Men just ja, jag laddar ju hem film :brinnerup Då sponsrar jag ju knarklangarna enligt APB :(

Och även när jag jobbade som hantverkare så hämtade jag min egen sprit i tyskland, skulle aldrig förse Staten med spritpengar, det är smutsigt om nåt att bidra till deras monopol.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Deimos skrev:
I veckan får alla där jag jobbar den årliga bonusen.
Jag får 4600:- efter skatt. Före skatt är det 9800:-. Alltså 5200:- i skatt.
Det är helt orimligt att staten får 600:- mer än mig av den bonus min arbetsgivare betalar ut till mig.
(kan säkert få tillbara några kronor om jag tar upp det i deklarationen men knappast så det ens blir 50-50 ens)

Jag vet vilka jag INTE kommer att rösta på nästa val........ :mad:

Nu läste jag inte hela tråden, så nån kanske har svaret redan, men det är brukligt vid sådana här extra utbetalningar att lägga 55% skatt, för att garantera att man inte betalar för lite skatt och får betala tillbaka vid deklarationen. Det du betalar mer nu får du igen nästa år, eftersom du betalat för mycket i skatt. Tycker iof det är lite löjligt att göra så, men på mitt jobb görs det likadant, vilket gör att ma får låna ut pengar till staten helt ofrivilligt.

/Pajje
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top