Orkar snart inte mer!!!

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Nu börjar jag fan lessna på detta!!!

För ett par månader sen brev jag påkörd bakifrån vid ett stopptecken då
en gammal jäffla mumie till gubbe med stelopererad nacke körde rakt in i
arselet på mig när jag stod still. Hojen stod på verkstad i en månad, jag ringde o tjata och verkstan skylde på restade delar, sena leveranser pga
vulkanaska m.m.

Idag skulle jag ut en sväng på lunchen (idiot som man är så jobbar man nu)

Skulle kolla på en hjälm tänkte jag... Stannar på ica maxi för att ta ut pengar och när jag står på den fullsmockade parkeringen och väntar bakom en bil som stannat (han väntar på en annan bil ska backa ut från en parkering) så lägger mongot i backen o börjar backa i 160!!!! Jahopp... ska jag hålla hårt i styret o hoppas på det bästa, dumpa hojen och springa åt sidan eller ska jag försöka dra på och komma ut på vid sidan om idioten? det blev det sistnämda, pallade inte in på verkstad igen :0)

jaja... det gick ju bra iaf. Kör och kollar på hjälm, käkar en burgare o ger mig av tillbaks till jobb. När jag nästan är framme så kommer jag till en T-korsning, stannar bakom en tradare som står vi stoppet och efter det kollar jag i backspegeln, där står en gul liten skåpbil bakom mig. Långtradaren kör och jag börjar rulla fram mot korsningen, kollar igen i backspegeln och undrar vart fan den gula bilen blev av??? kollar fram igen, blinkar åt höger och ska börja köra iväg. Där va den gula bilen!!!! ställer mig på bromsen o tvärnitar!!! Han har fan kört upp vid sidan o ställt sig bredvid!!! kollar in i bilen o där sitter det kryllhåriga jävla ärkemongot
och småler åt mig!!!!

VAFAN!!! jag orkar snart inte mer.

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Det är en tuff värld vi lever i. Finns inget annat att göra än att bygga en specialare med 8 hayabusamotorer kopplade i två kors som driver samma drivaxel med ett monstertruckshjul monterat där bak samt koppla på en lyftarm i fronten med två gafflar och preja varenda jävel som beter sig illa i trafiken mot oss motorcyklister :)

Skämt och sido, men det finns mer än en trafikant som fan inte borde ha körkort. Bara för att folk har körkort vet de fan inte hur de ska köra i trafiken. Bara för att man kan manöverera sitt fordon bra gör det en inte till en duktig trafikant.

Var glad att du slapp undan denna gången med livet i behåll.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
kryllhåriga jävla ärkemongot :rofl.
Förstår din frustration, allt för många har fått lappen i cornflakes paketet.

Tur det inte gick värre:krama

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
hmmm...tycker det låter som en vanlig dag i trafiken...

Men vafan!!! Vart produceras alla idioter nånstans? Tror ju knappast
den lilla kryllhåriga mongot i skåpbilen hade kört upp vid sidan om och trängt sig om det varit en mc-snut som stod där???

Så jävla respektlösa folk är !!! Det kryllar ju av dom också!!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
vaddå, kör du inte moped? :va :rolleyes:

på körskolan får man lära sig om oskyddade trafikanter, fotgängare o sånt skit. Undra vad vi är då? Skit i gata, kör bana. :tummenupp

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Alla är ute efter att döda oss...

"Du är osynlig"

På med reflexvästen...

...typ? :)

reflexvästen???? Han såg ju mig !!! Det var inte det som var problemet, han sket helt enkelt ett långt stycke i att jag stod där och sen trängde han sig bara före mig. Jag tog inte upp hela jävla vägbanan så han tyckte väl det var ok att tränga sig före eftersom där va plats att köra förbi.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
reflexvästen???? Han såg ju mig !!! Det var inte det som var problemet, han sket helt enkelt ett långt stycke i att jag stod där och sen trängde han sig bara före mig. Jag tog inte upp hela jävla vägbanan så han tyckte väl det var ok att tränga sig före eftersom där va plats att köra förbi.

när man kör mc SKA man ta hela vägbanan, vi är inte cyklister.

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Men vänta nu... Om du nu skulle svänga höger, hur kommer det sig att det fanns tillräckligt med plats till höger om dig för skåpbilen? Kanske skulle fundera lite på placeringen?

Jag stod mitt i vägbanan (bred väg) och blinkade åt höger (inget fel på min högerblinkers heller) Han fattade också att jag fattade att han var en efterbliven syltkuk när jag upptäckte honom vid sidan om mig. Visst kunde jag placerat mig lite mer åt höger för att blocka honom, men det hör väl inte hit? han visste mycket väl att jag skulle till höger och han hade full koll på att det han gjorde var fel.

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj

Inte för att vara taskig men vääääldigt många motorcyklister tränger sig i trafiken. Är det ett trafikljus och det är rött ser jag ofta motorcyklister som kör upp mellan bilarna och placerar sig längst fram för att komma iväg snabbt. Ett vi inte har respekt för varandra i trafiken tycker jag är ganska ömsesidigt i generella drag, sedan finns alltid undantag åt båda hållen.

jetson

Guest
Jag stod mitt i vägbanan (bred väg) och blinkade åt höger (inget fel på min högerblinkers heller) Han fattade också att jag fattade att han var en efterbliven syltkuk när jag upptäckte honom vid sidan om mig. Visst kunde jag placerat mig lite mer åt höger för att blocka honom, men det hör väl inte hit? han visste mycket väl att jag skulle till höger och han hade full koll på att det han gjorde var fel.

Bjuder du på en öppning så kan du räkna med att bli ägd :D

Inte för att vara taskig men vääääldigt många motorcyklister tränger sig i trafiken. Är det ett trafikljus och det är rött ser jag ofta motorcyklister som kör upp mellan bilarna och placerar sig längst fram för att komma iväg snabbt. Ett vi inte har respekt för varandra i trafiken tycker jag är ganska ömsesidigt i generella drag, sedan finns alltid undantag åt båda hållen.

Alternativet är att ställa sig i kö som en bil helt i onödan och på så sätt bidra till en längre köbildning än nödvändigt.

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.

Det är fan självbevarelsedrift som gör att man ställer sig längst fram vid rödljusen... varenda bil man har framför sig är en potentiell livsfara, man vet aldrig vad de jävla tomtarna tar sig till framför näsan på en. :näsblod

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Alternativet är att ställa sig i kö som en bil helt i onödan och på så sätt bidra till en längre köbildning än nödvändigt.

Alternativet är att folk blir irriterade, eller ska iväg för att sedan så dyker en mc upp vid sidan om dem och de blir rädda. Om du sitter still vid ett rödd ljus och sedan ska iväg så är det sista jag förväntar mig en hoj som tränger sig när saker börjar röra på sig som jag helt plötsligt måste lämna plats till mitt i min egen acceleration.
Jag sitter inte och stirrar mig blind i min backspegel eller sidospegel när jag är vid ett rödljus. Jag tittar på ljuset för att komma iväg snabbare när det blir grönt så att trafiken kan flyta på.

Något de lär ut på trafikskolor idag är att man ska ta sin plats. Ska du svänga höger eller vänster, lägg dig till höger eller vänster, men inte så mycket att du kan bli trängd på andra sidan.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
men vilket jävla gnäll!

man står inte och dräller bakom bilar på parkeringar och dylikt just på grund av att man är osynlig.

håller några spärrmongon på och parkerar i evigheter - kör runt dom.
står det en massa krullmongon i kö vid ett rödljus så åker man imellan dom och ställer sig längst fram.
förstår mig inte på folk som åker hoj som om det vore en jävla tanks, det är ju det absolut smidigaste fordonet om det används rätt.

Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
Förstår problemet med idioter i trafiken.
Har varit nära flera gånger att bli påkörd men haft turen att klara mig.
När jag är ute med hojen utgår jag från att ALLA är blinda idioter utan körkort,gör man inte det utan litar på med(mot)trafikanter då liger man risigt till. :kryckor:galen

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka