Mahti skrev:
Har redan 16 enkellektioner bokade, ser väl efter ca 3 lektioner ungefär hur många lektioner till jag behöver så kan jag boka några till.. 26 lektioner är ca 13´000kr, lite under.. Knäckebrödssommar
Men jag antar att det är värt det
Jag tog totalt 8st körlektioner (lite utspritt på dubbla och enkla) med körskolan.
Övningskörde inget privat pga. jag inte hade någon hoj jag heller + att ingen i min närhet hade haft kortet tillräckligt länge.
Hade kört moppe och cross litegrann tidigare.
Tror absolut att man bör sikta in sig på att köra en del ute på konbanan (låg/hög), typ några dubbellektioner....jag tyckte i alla fall att krypkörningen var lite bökig till en början. Men hur svårt det än verkar så ska du veta att det löser sig sen.....jag lovar!
Jag upplevde höghastighetsbanan (nya provet) som väldigt enkel....de jag lärde mig var att våga ta i ordentligt när man svänger in och ut ur undanmanövern....alltså betydligt mer än du tror går.
Efter man vågat göra de så var "ingen" fart för hög för att man skulle hinna tillbax in efter "bildörren". Utmaningen blev att hålla jämn fart hela tiden
Lågfart delen av konbanan blir mycket enklare om man håller upp blicken ordentligt och tänker på att ge lite gas i svängarna....annars är det lätt att "tippa" och behöva "fota". Tänkte inte på att du hålla hastigheten i början utan se till att öva upp balansen och sen så sänker du utan problem farten litegrann med frambromsen.
På provet sen så ska inte VV vara så petiga om man skulle sätta ned en fot utan det ska vara helheten som räknas.
Visst att sätta ned en fot är ju "brist" på kontroll i övningen men fullstädigt självklar utgärd ute i trafik...tror ingen hojåkare föredrar att lägga ned hojen framför att styra upp läget från att tippa genom att med en enkel fotning ordna biffen.
I trafik så är det bara att hålla huvudet kall och tänka på din placering så kommer även den delen att gå galant.
Och du....det är definitivt värt vartenda öre!! Det kan nog alla/de flesta SH-medlemmarna intyga.
Nej nu ska jag avsluta min uppsats
Det här löser du utan problem! Lycka till nu så ses vi ute på vägarna sen!
Mvh
LocDog