Själv vaknade man kl 06.15 den 22 April 2005 och tänkte att ”fan jag ska ta mc kort”. Så man gick upp duschade, fixade lite mat. Sen gick man ner till närmaste mc handlade. Gick in sa, den snabbaste hojen ni har inne tack. Säljaren säger då, du får ta våran nya Suzuki GSX-R 1000 K5, bra tänkte jag. Rotade lite i fickorna och tag fram en 130.000:- eftersom jag behövde lite kläder också.
Tog på mig utrustningen och körde ner till flygfältet (där man kör upp, har aldrig åkt hoj tidigare!!). Flygfältet ligger ungefär 30 min bort fast jag åkte dit på 10 min eftersom jag åkte hoj. Snittade säkert 280 km/h. Drog snuten en gång på vägen.
När jag kommer dit så finns det säkert 20 st som ska köra upp från 4 st olika körskolor. Lägger på lite bakhjulsåka och lite andra trix. Pratar med några där som typ tagit 30 lektioner och pröjsat en 20.000:- för sina lektioner HAHAHA tänker jag vilka sopor.
Så jag väntar medens alla andra kör upp, några kuggar sig fast det tagit en 30 lektioner HAAHAH! Sen blir det min tur, glider ner och 40 min senare har man sitt mc kort...
Så aldrig kört förut, inga lektioner…..
Det är inte så svårt.