Trodde inte jag behövde skriva det, men mitt svar var ju inte riktat mot TS.
Tänk när man köpte hoj via Gula tidningen, då fick man ringa och hoppas att han är hemma dessutom
Jag måste nog göra mig skyldig till att vara en sån som är jävligt seg med att svara på mejl. Iaf den senaste tiden. Lägger aldrig ut mitt nummer då jag jobbar hela dagar och absolut inte har någon möjlighet att svara samt när jag slutat för dagen har jag verkligen ingen ork att babbla i telefon med (dryga) köpare. Speciellt inte när man blir totalt nerbombad av samtal.
Normalt svarar jag direkt på mejl men den senaste annonsen jag har ute (gammal amerikanare) så har jag verkligen inte haft tid att sitta på mejlen och svara alla. Varit mycket bortrest samt sjukt mycket på jobbet. Känner att det inte är lönt att ge ett svar när jag inte kan bestämma en tid med potentiell köpare inom den närmsta tiden.
Har även denna veckan fullbokad sen har jag tänkt svara alla som skrivit. Brukar be om ursäkt för sent svar. Vet själv hur irriterande det kan vara vid uteblivna svar.
Du borde kanske ha passat på att svara i stället för att skriva här?! (Förstår om du inte har tid att svara på mitt inlägg)
För att återkoppla till tråden så har jag gjort upp min senaste bil- och hojaffär via mail, inkl. prutning varpå jag sedan bara har åkt till säljaren kollat upp att hans beskrivning stämmer och betalat.
Som sagt så har jag inte tid att träffa någon denna veckan då jag kommer vara bortrest så det känns meningslöst att svara och bestämma tid för två veckor framöver. Men kanske bara jag som tycker så.
Jag måste nog göra mig skyldig till att vara en sån som är jävligt seg med att svara på mejl. Iaf den senaste tiden. Lägger aldrig ut mitt nummer då jag jobbar hela dagar och absolut inte har någon möjlighet att svara samt när jag slutat för dagen har jag verkligen ingen ork att babbla i telefon med (dryga) köpare. Speciellt inte när man blir totalt nerbombad av samtal.
Normalt svarar jag direkt på mejl men den senaste annonsen jag har ute (gammal amerikanare) så har jag verkligen inte haft tid att sitta på mejlen och svara alla. Varit mycket bortrest samt sjukt mycket på jobbet. Känner att det inte är lönt att ge ett svar när jag inte kan bestämma en tid med potentiell köpare inom den närmsta tiden.
Har även denna veckan fullbokad sen har jag tänkt svara alla som skrivit. Brukar be om ursäkt för sent svar. Vet själv hur irriterande det kan vara vid uteblivna svar.
Beror väl på hur ovanlig bilen du vill sälja är.
En gammal amerikanare lockar nog inte lika många idioter som valfri sporthoj gör. Många är nog beredda att vänta några veckor på att genomföra köpet om du förklarar att du tyvärr inte har tid för tillfället.
Själv lägger jag inte ut annonser om jag vet med mig att jag kommer vara borta mycket därefter. Själv bävar jag lite för våren då min hoj kommer läggas ut på annons.
Du kan lägga till i annonsen att du inte har tid att svara förrän efter ett visst antal veckor alternativt ta bort annonsen och lägg in annonsen igen när du har tid att svara. Smått irriterande med att folk lägger in annonser och sedan inte har tid när spekulanter är intresserade.
Dem gånger jag har sålt av grejer så tycker jag det är drygt att checka av mailen var och varannan dag för att kolla om någon är intresserad utav det jag säljer och när man väl svarar dem på mailen så är dom plötsligt inte intresserande har hänt mig alldeles för ofta. så jag brukar avsluta mina annonser med att om ni är intresserad så ring mig efter 16:00. mejl är lånad.
för om jag ska vara helt ärlig om en person verkligen är intresserad utav att köpa en grej så ringer man säljaren, utbyta ett par ord om skick, ålder etc och sedan lämna kontaktuppgifter och så vidare via mejl eller sms om intresse fortfarande finns.
Jag tycker det är lite oseriöst med sms/mejl så jag brukar skita i att svara dem, om dem verkligen vill ha det, tro mig dem ringer mig då.
förstår inte varför folk skall vara så rädda att ta upp en telefon o ringa personen? det tar ju bara längre tid att få ett bra svar via sms eller mejl än vad det tar att ringa någon.
anyways det var ju bara min personliga åsikt om saken, ta inte det för personligt
Personligen struntar jag fullkomligt i de annonser där det inte framgår namn. Många kör med ett påhittat namn länkat till saker de säljer. Det kan vara namn med allt från Honda, pm, Suzuki osv osv. Hur kul är det på en skala? Så för mig känns det inte lönt att maila sådana. Dessutom verkar många inte ens vilja svara på när man skriver frågor om objektet via mail. Märkligt.
Fast priset går nog till personer som skriver typ "Säljes billigt........................till högstbjudande..." öööhm jaahaaaaa??
Jag har faktiskt börjat använda mail adress som inte är mitt namn samt typ tjejens tel nr som inte är spårbart. Anledningen är att jag med största sannolikhet har fått två hojar stulna på att tjuvarna helt enkelt kollar på blocket efter vad de söker och sen är det bara att hämta!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|