Otäck MC-stöld

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Markus skrev:
Det måste väl ändå hamna på pluskontot? Vem fan vill åka ut till gettot söder om Stockholm och brottas med ett gäng taxichaufförer för att få köpa billigt avgassystem och tält?

Hehe, tro mig... Körde ner med bilen för ett tag sen... Stog sen med urladdat batteri, trodde det var fel på batteriet... Då hade det fan suttit fint med ett biltema batteri för 300:- istället för ett från statoil för 700:-... Så de så...!

Tappade hakan när jag hörde att dom inte hade nåt biltema...!!

Att det sen var kolet som var slut i generatorn är en helt annan historia... *pinsamt*

Att man på hemvägen bromsar in så hårt att batteriet lägger sig upp och ner i skuffen och läcker ut all syra är en annan historia *pinsamt*

Att samma sak händer med en bensindunk som undertecknad glömt skruva på korken på är en annan sak, 5l bensin i skuffen... Mmmmm.... *pinsamt*

Heh...

/Zana :huvet

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Conrad skrev:
Jag har inte läst hela tråden så ifall någon annan har hunnit före så behöver ni inte bry er om inlägget. :)

Fråga: Du sa att du inte skulle blanda in försäkringsbolaget och att han skulle betala skadorna. Om han inte har några pengar så kan han ju/väl inte betala. Jag kan inget om försäkringsärenden men om du blandar in försäkringsbolaget borde du väl vara säker att få dina pengar, eller? Blir det inte så då att försäkringsbolaget betalar ut dina pengar och stämmer i sin tur förövaren på reparationskostnaderna?

Eftersom att jag bara hade trafikförsäkring så spelar det ingen roll om jag blandar in FSB....

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Zana skrev:
Hehe, tro mig... Körde ner med bilen för ett tag sen... Stog sen med urladdat batteri, trodde det var fel på batteriet... Då hade det fan suttit fint med ett biltema batteri för 300:- istället för ett från statoil för 700:-... Så de så...!

Tappade hakan när jag hörde att dom inte hade nåt biltema...!!

Att det sen var kolet som var slut i generatorn är en helt annan historia... *pinsamt*

Att man på hemvägen bromsar in så hårt att batteriet lägger sig upp och ner i skuffen och läcker ut all syra är en annan historia *pinsamt*

Att samma sak händer med en bensindunk som undertecknad glömt skruva på korken på är en annan sak, 5l bensin i skuffen... Mmmmm.... *pinsamt*

Heh...

/Zana :huvet
hahahhaha, murphys law, skönt att höra att det finns någon annan där ute som är lika drabbad av fenomenet :D :tummenupp

Nybörjaren

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Hoj
Har ingen hoj
To_Xtrem skrev:
Nog dags att införskaffa en sån har nu :D

http://www2.blocket.se/view/3329654.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0

Fan man vågar inte lämna nått obevakat nu förtiden
Med "huvudnyckel" modell större så är den tyvärr verkningslös!

Mycket otrevlig historia det där. Rätt agerat också. Är man osäker i sådan situation, dvs. att man inte jobbar med det så ska man hålla sig passiv och inge ett förtroende hos den påverkade. Att en påverkad inte känner smärta är lite fel, snarare kan man säga att om en opåverkad person känner smärta över hela kroppen så flyttas akilleshälen till njurarna hos en påverkad. Ett slag eller ett rejält tag i sidorna och den påverkade går ned för räkning. Är man påverkad av starka droger så jobbar njurarna på övertid och svullnar och man blir väldigt känslig där. För övrigt så är adrenalin världens starkaste drog, en normalstark människa som blir tillräckligt adrenalinuppstressad i en situation som denna kan brotta ned en dubbelt så stor kille. Tyvärr så pumpar adrenalinet lika mycket hos pundaren så... Det var väl i förra veckan som en stor kille (över 2 meter) och kraftigt byggd gick bärsärk i ett hus utanför Göteborg (Inseros). Det krävdes 10 poliser för att få stopp på honom, och detta efter att han hade fått en lugnande spruta.

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Rättegången är imorgon!!
Önska mig lycka till nu och håll tummarna för att han får skaka galler ett bra tag.
Mer info om hur det gick imorgon....
/Olle

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
[Mr.Schufemtii] skrev:
Rättegången är imorgon!!
Önska mig lycka till nu och håll tummarna för att han får skaka galler ett bra tag.
/Olle

Lycka till! Hoppas det går bra. :tummenupp

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
[Mr.Schufemtii] skrev:
Rättegången är imorgon!!
/Olle

Lycka till!
Hoppas att han åker på ett kännbart starff o att du får MYCKET ersättning!

:tummenupp

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
[Mr.Schufemtii] skrev:
Rättegången är imorgon!!
/Olle
Lycka till! Skynda dig med infon sen. Vilken tid var rättegången?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Lycka till! :tummenupp
Ska bli intressant att höra hur det går.

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
MHK skrev:
Lycka till!
Hoppas att han åker på ett kännbart starff o att du får MYCKET ersättning!

:tummenupp

Min advokat kommer kräva sammanlagt 66 kkr i skadestånd. Då är 10 kkr för kränkningen, 54 kkr för hojen :D och det löjligaste av allt 575:-/vecka för psykiskt lidande. Och det får man kräva för max 3 veckor. Fanns tydligen någon lag som reglerade hur mycket man fick kräva för psykiskt lidande!! :kocko
Den summan är ju som ett slag i ansiktet!!! :mad: Nu har jag inte haft några egentliga stora besvär, men ändå!! Det finns männsikor som har blivit hotade etc, som inte kunnat jobba, blivit deprimerade etc. Som lider psykiskt flera år efteråt!! Sverige i ett nötskal :huvet

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
stoffer skrev:
Lycka till! Skynda dig med infon sen. Vilken tid var rättegången?

Rättegången börjar vid 13:45. Sen vet jag inte hur lång tid den tar...Lovar att uppdatera er så fort som möjligt.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
vart e rättegången om man e sugen på att komma o kolla

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Det var det värsta jag hört på länge, pundare är bra obehagliga.

Stod och tankade bilen en natt för några år sedan. Då kommer en snubbe, jag ser direkt att han är helt borta, natuligtvis ska han snacka, helt omöjlig att få kontakt med, han vill ha skjuts hem. Tills slut har jag inget val utan kör hem honom. Det gick bra men man var ganska skakis en stund efteråt.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Mycket obehaglig läsning!! Tror knappt att det händer!

Lycka till nu imorgon. Huvudsaken är ju att det gick så bra med dig!! :pannkyss

PeterPan

Harley Pan
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Race Harley
[Mr.Schufemtii] skrev:
I söndags eftermiddag run 17:50 så knackar det på min ytterdörr. Notera att jag bor i studentområdet i Halmstad, där det ständigt är mycket folk i rörelse.
Jag öppnar dörren, och där står en kille som undrar var jag köpt min hoj??
Eftersom jag bor på bottenplan och parkerar hojen på uteplatsen utanför lägenheten så är det lätt att veta att det var min hoj.
Jag svarar att jag köpte den i Nybro, och då säger han att "det har du inte gjort, du har snott den av mig". Jag talar om för honom "att det har jag inte gjort" och erbjuder honom att se papprerna på hojen. När jag tar ett par steg in i lägenheten för att hämta papprerna så följer han plötsligt efter mig och stänger dörren efter sig. Jag undrar vad han sysslar med? Då tar han av sig sina solglasögon och jag känner med en gång att det är ingen mening att jiddra med killen. Han var hög som ett hus.
Den blicken som han hade fick mig att bli ordentligt rädd, men jävligast var när han tog fram en livrem, hotade att slå ihjäl mig eller strypa mig.
I detta läget så är jag väldigt passiv och gör honom till viljes.
Han får nycklarna till hojen samt regpappret, vågade inte neka.
Vidare så knuffar han runt mig i lägenheten, och när jag står med ryggen mot balkongdörren så ser jag min chans.
Han står och pillar på nåt i min bokhylla så jag chansar, släpper iväg en riktig rallarsving och rusar ut ur lägenheten.
Därefter så springer jag runt huset, får tag i en kille som ringer snuten åt mig.
Samtidigt som jag pratar med SOS så hör jag hur han försöker starta min hoj.
Han står och varvar så in i helvete, och så smäller det till. Han försöker stampa i växlarna utan att koppla. Idiot!! Han rullar in på innergården och där lägger han den ner första gången. I detta läget så säger kvinnan på SOS alarm att polisen är där nu. Då¨hör jag bara att hojen går igång och han drar iväg. Polisen hack i häl. Killen klarar sig i en två-tre kilometer, på fel sida vägen!! Sedan kraschar han i en rondell. La hojen ner i ca 70 km/h. Hojen är inte körbar men idioten som körde klarade sig. Det är så jävla typiskt att idioter alltid klarar sig.
Så här i efterhand är jag glad att jag klarade mig så bra. Har även fått höra att han hade en egen hjälm med sig!! Polisen har honom nu och han skall häktas. Tyvärr så fick årets hojsäsong ett snöpligt slut.
Måste ge en eloge till polisen som var på plats efter bara 4 min!! Fast de minuterna vart väldigt långa, jag lovar!!
Kände bara att jag ville skriva av mig lite.
//Olle

Det finns människor som lever på att "ge igen". Öga för öga tand för tand

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar