OT: Metaltråden!

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Började kolla alla banden i tråden men orkade inte igenom hela. Om detta band inte finns med i tråden så är det ett tips för alla metallälskare. Senaste plattan är bland det bästa som kommit på länge!!

---------------->Nocturnal Rites

Ps. Såg att ni diskuterade trumsolon i början av tråden och om någon upplevde Mötley Crue på åttiotalet så var Tommy Lees trumsolo med den roterande trumburen som åkte ut över publiken rätt svårslaget... :rock
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
öö Solidsnake :7peta
du som "har allt" hur kan du ha missat Bloodfeast???



Solid snake skrev:
Här följer då det mesta som jag lyssnar på.

Bathory
Bed sores
Beheaded
Behemoth
Belphegor
Benighted
Blinded colony
Blodsrit
Bloodbath
Bloodline
Bolt thrower
Bonegrinder
Borknagar
Brutal truth

Det var ju en del. :3freak
 

Solid snake

Guest
R2 skrev:
öö Solidsnake :7peta
du som "har allt" hur kan du ha missat Bloodfeast???
De har ju bara gjort demos, dessutom så har bara de som delar flera TiB dem, inte sugen på att köa i 2 veckor för 2 demos.

imaster skrev:
De krockade med Sentenced och med tanke på att det är första och förmodligen sista gången jag får chansen att se Sentenced så tog jag den... :)

Hoppas inte du missade Primordial! Irländsk hednisk folkblack... Vilken jävla spelning på Wet Stage! :yoparty
Jodå de missade jag, krockade med något annat eller så var jag för full att gå dit. :hihi

Soulflylost skrev:
inte hemma bio när man spelar rock.. ska va 2 feta högtalare bara :mattias

5 små högtalare och en sub är mer för techno, rap, hipp-hopp, pop!:fakta
fan va jag vill ha en riktig 2x400 w förstärkare nu :4skrika (om inte 2x1000w)
har ju 2 st pa högtalare ståndes utanför rummet men tyvärr så kan inte min lilla förstärkare ens... röra basarna på dom :huvet
Vem tror du har bäst ljud? Du med ditt PA eller jag med min hemmabio för lite drygt över 35000? I priset är ingen bild inräknad, bara ljud....
 

Tonky

4 hjul delat på 2.
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Snart, mycket snart
Mötley Crüe
AC/DC
Iron Maiden
Black Sabbath
Kiss
Alice Cooper
och den mesta gamla rocken.

Plus vårat eget band :tungan
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Solid snake skrev:
De har ju bara gjort demos, dessutom så har bara de som delar flera TiB dem, inte sugen på att köa i 2 veckor för 2 demos.

inte då, jag har minst en LP här...
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
KalleNorton skrev:
Det är en av mycket få livelåtar som kan få mig att rysa konstant i flera minuter.


Mmmm den är helt sjukt bra!

Sett dem live 2 ggr men första gången var inte Bruce tillbaka i Maiden än utan det var han Blaze (tror jag han heter). Sen såg jag dem på Stadion 2000 eller nåt sånt. Då var Brucan tillbaka. Hela konserten var helt grym! :)
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
Solid snake skrev:
De har ju bara gjort demos, dessutom så har bara de som delar flera TiB dem, inte sugen på att köa i 2 veckor för 2 demos.


Jodå de missade jag, krockade med något annat eller så var jag för full att gå dit. :hihi


Vem tror du har bäst ljud? Du med ditt PA eller jag med min hemmabio för lite drygt över 35000? I priset är ingen bild inräknad, bara ljud....

jag kan ju lägga ut 35.000 jag med.. så kan vi se.. :3Freak
 

Solid snake

Guest
Soulflylost skrev:
jag kan ju lägga ut 35.000 jag med.. så kan vi se.. :3Freak
Kommer fortfarande ha bättre ljud än dig då ett PA inte är gjort för att spela detaljerat utan bara högt med bra tryck.

Diskutera inte ljud med mig om du inte vet vad du ger dig in på, bara ett tips. :hihi :7peta
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
Solid snake skrev:
Kommer fortfarande ha bättre ljud än dig då ett PA inte är gjort för att spela detaljerat utan bara högt med bra tryck.

Diskutera inte ljud med mig om du inte vet vad du ger dig in på, bara ett tips. :hihi :7peta

ok lord of sound :Bugar :hihi

men jag gillar hög o bra tryck! :yoparty

smaken är som :arsele
 

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm, huddinge
Hoj
--
riktigt bra tråd, nu har jag lite musik att tanka och lyssna på

ingen som lyssnar på Syconaut? Riktigt bra band tycker jag. http://www.syconaut.com/ gå in och ladda ner lite av deras musik, helt gratis :banana . Har tyvär inte gjort så många låtar.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Solid snake skrev:
Vad heter din skiva då? Vilket land är de ifrån?
Letade fram den nu, inte LP utan 4låtars bild-EP.
Den heter "Face fate", dom va från USA.

http://www.bnrmetal.com/groups/blfe.htm

Jag lyssnar/lyssnade nog på metal från ett annat årtionde än du,
iom att du har missat (i listan) även tyska Destruction, helt tokig miss, asbra..

Kobolt skrev:
riktigt bra tråd, nu har jag lite musik att tanka och lyssna på

ingen som lyssnar på Syconaut? Riktigt bra band tycker jag. http://www.syconaut.com/ gå in och ladda ner lite av deras musik, helt gratis :banana . Har tyvär inte gjort så många låtar.

AAA va kul, dom e polare till mig, riktigt bra.
Har nya låtar på G..

:tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Solid snake skrev:
Vem tror du har bäst ljud? Du med ditt PA eller jag med min hemmabio för lite drygt över 35000? I priset är ingen bild inräknad, bara ljud....

Mitt tvåkanalssystem kostade så mycket inkl. begagnade kablar och slutsteg... :7peta

Man får inte bättre grejer med PA, bara högre volym.

Tänk att få diskutera hårdrock och HiFi på ett MC-forum, kan det bli bättre..? :hihi
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
imaster skrev:
Mitt tvåkanalssystem kostade så mycket inkl. begagnade kablar och slutsteg... :7peta

Man får inte bättre grejer med PA, bara högre volym.

Tänk att få diskutera hårdrock och HiFi på ett MC-forum, kan det bli bättre..? :hihi

rock/metal hör ihop med mc :7peta
 

Solid snake

Guest
RocketQueen skrev:
Solid, lyssnar på Crashdiet nu. Låter bra så här långt. :tummenupp
:hihi Att man ska vara en sån jäkla pudelrockare.

/M
Ja att du ska vara en sån jävla pudelrockare! :mad: ;)

imaster skrev:
Mitt tvåkanalssystem kostade så mycket inkl. begagnade kablar och slutsteg... :7peta

Man får inte bättre grejer med PA, bara högre volym.

Tänk att få diskutera hårdrock och HiFi på ett MC-forum, kan det bli bättre..? :hihi
BAH! Jag hade iaf råd till nya kablar! :mad: :4skrika

Klart det inte kan bli bättre än såhär, vi får träffas nån gång på nån konsert och ta en öl eller tio. :hihi

-Rosen- skrev:
om ingen har nämt dem innan så säger jag bara HIM
Lovemetal? :zpy

Andreas77 skrev:
Glöm inte
Decameron
Imperator
Vader
:yoparty
Vader har jag hört, ska kolla upp de andra.

www.metal-archives.com skitbra sida att kolla upp det man får tips på innan man slösar upp bandbredd på det. ;)
 

Solid snake

Guest
Andreas77 skrev:
Glöm inte
Decameron

Kolla vad jag hittade om dem.

Additional notes
Sometime around 1991-'94, two members of Decameron, one who later joined Dissection (Swe), desecrated 167 graves and were convicted to 3 months in jail.

:3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top