OT: Metaltråden!

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Suffer City
Hoj
XB12SX 2010
otäckt!

var med om en riktigt hemsk händelse idag, när jag råkade slå på fel radiostation i firmabilen. Nån brud har gjort en cover på "nothing else matters". Å det lät inte särskilt metal... Varför gör de sånt med den stackars låten? Räckte det inte med alla stråkarna förra gången??? :mad: Hu, får rysningar bara jag tänker på det...

Måste förresten rekommendera ett VÄLDIGT kul programm på VH1 som heter nåt i stil med least metal moments... Hahaha, hoppas det går i repris! Det var grymt! :banana Ett av dem var när Puff Daddy använde sig av van halen i sin godzilla-låt... snyft! våldtäkt!
 

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm, huddinge
Hoj
--
yes, kom just på att min brorsa tankade hem alla slayer skivorna till mig lagom tills jag kom hem. nu blir det inte mycket sova i natt

Denimblack: syftar du på apocalypticas verision när du snackar om strokar så är du :kocko inte riktigt lika bra som orginalet men absolut ingen misshandel.

btw. hjälp mig nu med nån bra dc++ hubb. Min gamla hubb är nerlagd :gråta :4skrika

eller ni som skriver här, sharar ni musik på sh.com hubben? kanske borde regga sig där :va
 

Solid snake

Guest
Andreas77 skrev:
Vaders trummis är (var) riktigt grymm.Såg dom -98 tror jag det var. Dom var förband till Morbid Angel. :yoparty

Mm, han dog ju i år (R.I.P) vilket var synd, för han var jävligt duktig.

Morbid's trummis Pete är ju också rätt duktig, dock bara när det ska gå fort, slöspela kan han inte.

Kobolt skrev:
yes, kom just på att min brorsa tankade hem alla slayer skivorna till mig lagom tills jag kom hem. nu blir det inte mycket sova i natt

Denimblack: syftar du på apocalypticas verision när du snackar om strokar så är du :kocko inte riktigt lika bra som orginalet men absolut ingen misshandel.

btw. hjälp mig nu med nån bra dc++ hubb. Min gamla hubb är nerlagd :gråta :4skrika

eller ni som skriver här, sharar ni musik på sh.com hubben? kanske borde regga sig där :va

Tanka hem Slayerskivorna? De har man ju på CD för fan, dock så har jag dem på datorn också för jag pallar inte lyssna på CD (jobbigt med byte av skiva ju. :hihi )

Jag är medlem på SH hubben, men jag stannar där i typ 2 sek, sen är jag kickad för ett Nattefrost album som har en låt som heter "Preteen deathfuck" på sig.

Sen är jag nog en av de få som delar nästan allt OR och rarat, alltså så duger inte SH hubben för mig för de är amatörer som delar vad fan som helst och döper om/delar image/tar bort sfv,nfo och m3u.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
denimblack skrev:
Nån brud har gjort en cover på "nothing else matters". Å det lät inte särskilt metal... Varför gör de sånt med den stackars låten? Räckte det inte med alla stråkarna förra gången???

Det var nog
Lucie Silvas du hörde, har själv aldrig hört låten med henne men jag skulle nöja mig med att titta på henne... :D
Apocalyptica tycker jag nog är världens mest överskattade band. Strax efter Nightwish iofs...
Det blir inte roligt med bara stråkar, de låtar som de gör covers på måste ha sång! Jaja, så är det... ;)

Kan starkt rekommendera Thyrfing för er som gillar lite vikingastuk på det hela. Alla deras plattor är kanon!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
låt i wacken video ??

Någon som vet vilket band som spelar första låten på 2004 års video?
Alltså inte live filmat, utan bara ljud under de inledande filmklippen.

EDIT
gjorde ett klipp från filmen, finns här
 
Last edited:

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
@Solid Snake!


Gillar bilden på James Hetfield som du har på väggen! :yoparty

Är inne i ett Metallicastim nu och har dammat av gamla klassiker som "Jump In The Fire" EP:n och "Live Shit, Binge & Purge".

För övrigt så anser jag att deras bästa covers är "The Prince" och "Blitzkrieg".
Nu vet ni det också.
 

Solid snake

Guest
Fakkverk skrev:
@Solid Snake!


Gillar bilden på James Hetfield som du har på väggen! :yoparty

Är inne i ett Metallicastim nu och har dammat av gamla klassiker som "Jump In The Fire" EP:n och "Live Shit, Binge & Purge".

För övrigt så anser jag att deras bästa covers är "The Prince" och "Blitzkrieg".
Nu vet ni det också.
Du menar den uppe till vänster eller? Ltd ed på den. ;)
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Solid snake skrev:
Du menar den uppe till vänster eller? Ltd ed på den. ;)


Japp! Ska kolla om jag kan gräva frem en jätteposter jag köpte -96 i anslutning till konserten i Globen. Typ 1*2 meter med grabbarna framför något gammalt hus. Sjysst Sephiaton på den.

Sitter du och trycker på något exklusivt Metallicamaterial? Berätta!
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
var på stratovarius och hammerfall i onsdags. Men det sög..

Nästa blir helloween den 30 november. :yoparty
 

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
helsingborg
Hoj
yamaha r6 2000
Tjena

Grabbar, slipknot är bäst när det gäller metall.
Har ju gjort 3 st riktigt stabila album.
:3freak
 

Solid snake

Guest
Fakkverk skrev:
Japp! Ska kolla om jag kan gräva frem en jätteposter jag köpte -96 i anslutning till konserten i Globen. Typ 1*2 meter med grabbarna framför något gammalt hus. Sjysst Sephiaton på den.

Sitter du och trycker på något exklusivt Metallicamaterial? Berätta!
Exklusivt och exklusivt, jag har dessa på vinyl som är svåra att få tag i:

Creeping death
The unforgiven
The hammer hits Hungary
Jump in the fire
Harvester of sorrow


Creeping death skivan är blå men man ser igenom den. ;)

Om du undrar om du får köpa/byta med mig så kan jag redan nu säga att det blir ingenting med det. :D

Samlar själv så, men jag byter inte bort eller säljer.

ettan skrev:
slipknot är bäst när det gäller metall.
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm, huddinge
Hoj
--
ni som är bra på ljud, vad skulle ni rekomendera om för komplett stereo för 2,5k? min gamla cd-spelae suger, när man drar på lite så har den börjat brusa jävligt mycket. Har inte så mycket pengar just nu som ja kan spendera, hålelr på och sparar till dykutrustning just nu
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Kobolt skrev:
ni som är bra på ljud, vad skulle ni rekomendera om för komplett stereo för 2,5k? min gamla cd-spelae suger, när man drar på lite så har den börjat brusa jävligt mycket. Har inte så mycket pengar just nu som ja kan spendera, hålelr på och sparar till dykutrustning just nu


2500:- :S

Jag skulle nog först satsat på dykar grejorna då sen återgått till sterio efter det om du vill ha något finare.

Har du nån polare som säljer nått för lite polare pris elr hittar en bra begagnad annons så kan ju det vara en lösning också. Finns en hel del fina grejor på tex blocket.

Fast ja, ska du bara ha en sterio rakt upp och ner med bara förstärkare/cd och kanske radio kan du säkert hitta grejor som duger åt lite hemma digg för det också, men ska du ha en komplett sterio med högtalare, sub och nya sladdar osv skulle jag nog väntat. Bara sladdarna kan dra iväg i en ganska stor del av dom pengarna du har att röra dig med om du ska ha seriösa grejor.

Men klart du kan ju säkert köpa en United sterio på konsum för några hundra. :näsblod :rolleyes: :rolleyes:
 

Solid snake

Guest
Sladdar kan dra iväg på priset, fråga mig om du inte tror mig. :näsblod
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Topp 5 metal album

Hur ser eran personliga ranking ut på metal plattor?

1: Meshuggah, DEI
2: Soilwork, stabbing the drama
3: At the gates, Slaughter of the soul
4: Carcass, Heartwork
5: SYL, City
(6: Meshuggah, Contradictions collapse
7: Soilwork, Steelbath suicide)

fan de e inte lätt...
utanför "metal" genren finns ju självklart Metallica, Ride och Master
Queensryche, Operation Mindcrime, som tydligen ska få en uppföljare
och självklart, för min del, allt som Devin Townsend släppt utanför SYL
 

Solid snake

Guest
Just nu så är det väl:
Craft - Fuck the universe
Craft - Terror propaganda
Meshuggah - DEI
Meshuggah - Contradictions collapse
Bloodbath - Nightmares made flesh

Sen är det andra om 2 veckor.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
glömde ju en höjdar platta

Entombed Clandestine, ondaste och hårdast death skivan ( i min värld, solid :) )
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top