Otroligt dåligt bemött av Johans MC!

Status
Ej öppen för fler svar.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Han verkar ju inte vara speciellt stabil. Får vända mig till Bike i Trollhättan trots att det är långt dit.

Ingen nyhet att samtliga på Johans är otrevliga. Ska jag ha något i klädväg åker jag till Honda MC, Bike eller MC-kompaniet. Det sistnämnda ligger ju en bit bort en det är det värt, trevligare personal får man leta efter! :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har ringt två andra handlare och det var inga problem där trots att jag började fel enligt dig. En handlare sa att han skulle be chefen återkomma med svar under morgondagen då han inte var anträffbar just nu och den andra sa att finns det en dom som även gäller motorcyklar så kommer vi självklart följa den. Ingen blev sur eller irriterad.

Du anklagar mig för att ha en agenda när jag skriver om mina erfarenheter. Man kan ju fråga sig vad du har för agenda som hoppar på mig?

Vars anklagar jag dig för att ha någon "agenda"? Jag ifrågasätter endast din retorik, alltså sättet du framförde din fråga.

Det enda jag vill förklara för dig (min "agenda") är att istället för att krångla till det en massa med juridiska frågor kanske du ska visa genuint intresse i något dom har att sälja först.

Sen betvivlar jag starkt att du framförde din sak på samma sätt i de två andra samtalen du nämner men det är min uppfattning.

Är inte intresserad av er åsikter om hur jag ställer mina frågor eller att jag skulle färga det jag skriver. Skrev bara exakt vad som hänt eftersom jag ville ventilera mig och är det inget som uppskattas, att man ska bli påhoppad för det man skriver, så kan det likaväl vara. Sedan att moderatorn Wiseguy skriver att jag nog har startat en tråd på annat forum och skriver om hur han behandlar mig säger att detta forum inte är för mig som tillåter en moderator att agera så som han gör. Inom psykologin kallas det projektion när man tar ut problem man har i det egna personliga livet på andra genom att attackera personen, som du nyss gjorde Wiseguy. En dominerande flickvän eller mamma brukar ligga bakom, eller arbetskollegor som mobbas. Ta tag i ditt liv istället för att hoppa på andra.

Johans MC har i varje fall tappat mig som kund och det finns säkerligen någon som läser detta och som tänker både en och två gånger innan man har med företaget att göra.

Skriver inget mer på detta forum.

Men ge dig.

Tror detta mer eller mindre bekräftar att du är en antagonist som söker uppmärksamhet och konfrontation.

"Inom psykologin..." ...

Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Vars anklagar jag dig för att ha någon "agenda"? Jag ifrågasätter endast din retorik, alltså sättet du framförde din fråga.

Du kanske skulle sluta ifrågasätta. Antar att Max är rätt ung och oerfaren och antagligen inte visste riktigt hur han skulle lägga upp samtalet. Men man får säga fel, det gör inget, förutom på sporthoj där man direkt hängs ut som en idiot.

Grattis till ännu en medlem som lämnar oss pga upprepad ifrågasättande. :dummer

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Ingen nyhet att samtliga på Johans är otrevliga. Ska jag ha något i klädväg åker jag till Honda MC, Bike eller MC-kompaniet. Det sistnämnda ligger ju en bit bort en det är det värt, trevligare personal får man leta efter! :)
Det där kallas för civilkurage! Att du vågar stå upp mot forumtyranni. Allt Max ville ha var en motorcykel med garanti. Att han uttryckte sig lite speciellt är en annan fråga. Men Max menar väl och har rätt att ha en motorcykel med garanti! Vi är väl alla hojbröder med olika brister. Mitt problem är att jag är lite för välutrustad och väldigt rik. Hur var det nu igen med sanningshalten med vissa saker som skrivs på Internet :va och jag har råkat citera fel inlägg, bara ytterligare bevis på att vi alla har brister.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Du kanske skulle sluta ifrågasätta. Antar att Max är rätt ung och oerfaren och antagligen inte visste riktigt hur han skulle lägga upp samtalet. Men man får säga fel, det gör inget, förutom på sporthoj där man direkt hängs ut som en idiot.

Klarar man inte av konfrontationer och ifrågasättande så är det nog bäst man drar ut kabeln från datorn och låser ytterdörren.

Sen kan du sluta hyckla. Du kommer minnas denna tråd lika lite som jag nästa vecka.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Ärendet är ju glasklart redan från de inledande meningarna när eventuell köpare börjar prata om marknadsdomstol mm innan han ens förklarat att han är intresserad av en affär.En sådan köpare hade jag också avvisat ganska omgående.Som att be om kommande problem.Och att sedan bli medlem på en hojsida bara för att kunna skriva skit om handlaren är ju ett riktigt lågvattenmärke. :pangihuve

Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10

Du har givetvis rätt, det är ofta hårt och kallt här men som ny får man faktiskt försöka känna av situationen och kanske backa av lite om man får en dålig ingång. Det sket sig tidigt här och TS skulle ha taggat ner lite. Hoppas och tror att han snyter sig och hittar både hoj som inte går sönder och hittar hit igen. :krama

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Antar att Max är rätt ung och oerfaren och antagligen inte visste riktigt hur han skulle lägga upp samtalet.

Ung och oerfaren...?

"...enligt en dom i marknadsdomstolen..."
"...auktoriserad verkstad..."
"...fackmannamässigt..."
"...då domen gäller..."
"...inom psykologin..."

Det måste vara speciella youngsters i Göteborg som kan föra sig i både tal och skrift med annat än det vanliga "öööh typ ba lol typ"...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har ställt frågor via deras mail och handlat i deras webshop. Klockrent bemötande. :tummenupp

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Ung och oerfaren...?

"...fackmannamässigt..."
"...då domen gäller..."
"...inom psykologin..."

Det måste vara speciella youngsters i Göteborg som kan föra sig i både tal och skrift med annat än det vanliga "öööh typ ba lol typ"...

det lutar väl ändå åt att han har A2 kort? då är man väl ung :3freak

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Det där kallas för civilkurage! Att du vågar stå upp mot forumtyranni. Allt Max ville ha var en motorcykel med garanti. Att han uttryckte sig lite speciellt är en annan fråga. Men Max menar väl och har rätt att ha en motorcykel med garanti! Vi är väl alla hojbröder med olika brister. Mitt problem är att jag är lite för välutrustad och väldigt rik. Hur var det nu igen med sanningshalten med vissa saker som skrivs på Internet :va och jag har råkat citera fel inlägg, bara ytterligare bevis på att vi alla har brister.
Sporthoj har mer och mer förvandlats till något slags forum där endast folk med liknande tankesätt eller mycket kunskap får en chans att vistas. Folk som Max blir på momangen retade och mobbade pga att dom inte uttrycker sig som alla andra. Jag tycker det är hemskt! Blir ärligt talat ledsen när jag ser medlemmar och t.o.m. moderatorer som uttrycker sig så negativt om andra individers tankesätt.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10

Grattis, både välhängd och rik. :rock Får ligga mycket förstår jag? :tuttar

Det gäller att hålla SH nivå på inläggen

EDIT: blev nåt klipp och klistra fel...

Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Haha, va fan e fel på folket i denna tråden???

All kundkontakt ska ske professionellt och med respekt....

Oacceptabelt beteende utav säljaren(PUNKT)

Nu har jag inga direkt negativa upplevelser utav JohansMC, dock har jag märkt hur attityden ändras när man väl har gjort affären. :p

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ung och oerfaren...?

"...fackmannamässigt..."
"...då domen gäller..."
"...inom psykologin..."

Om det är så man beter sig i Kalix förstår jag att du kläcker den kommentaren. Och nej vi är smartare än så i Götet.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Sporthoj har mer och mer förvandlats till något slags forum där endast folk med liknande tankesätt eller mycket kunskap får en chans att vistas. Folk som Max blir på momangen retade och mobbade pga att dom inte uttrycker sig som alla andra. Jag tycker det är hemskt! Blir ärligt talat ledsen när jag ser medlemmar och t.o.m. moderatorer som uttrycker sig så negativt om andra individers tankesätt.

Jag kan kanske också få sänka nån handlare helt oifrågasatt?

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Haha, va fan e fel på folket i denna tråden???

All kundkontakt ska ske professionellt och med respekt....

Oacceptabelt beteende utav säljaren(PUNKT)

Nu har jag inga direkt negativa upplevelser utav JohansMC, dock har jag märkt hur attityden ändras när man väl har gjort affären. :p

Det finns ofta två sidor på ett mynt......

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag tror du redan vet svaret, en kund som börjar att prata om marknadsdomstolen över telefon vill man inte ha. Om nu din version stämmer hade även jag hade antagit att:

1. Du troligen aldrig kommer köpa cykeln
2. Köper du trots allt den kommer du bli en jobbig kund

Därmed inte sagt att du inte har rätt, men du hade mer eller mindre fått samma bemötande från en bilhandlare om du agerat på samma sätt. Ta fråga när du väntar på att få kontraktet ur skrivaren nästa gång så lär det gå bättre.

Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Måste få instämma med bilden.

Låt oss se om tråden kommer förvandlas till ännu en "alla hatar alla och vet hur alla andra skall tänka o tycka tråd - och själva trådens syfte kommer att tyna bort" tråd :Bugar:banana :fyllisar

Man kan ju alltid hoppas. Inget bra på TV och för mörkt och fuktigt för att måla vindskivorna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår