Otroligt dåligt bemött av Johans MC!

Status
Ej öppen för fler svar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Brukar inte orka svara troliga trollkonton, men jag har lite tid över.
Är inte intresserad av er åsikter om hur jag ställer mina frågor eller att jag skulle färga det jag skriver.
Du kanske borde vara det... Livet blir enklare då.

Skrev bara exakt vad som hänt eftersom jag ville ventilera mig och är det inget som uppskattas, att man ska bli påhoppad för det man skriver, så kan det likaväl vara.
Att skriva på ett forum och presentera det på sättet som du gjorde inbjuder för diskussion. Är man inte öppen för andra åsikter än de man själv har så kanske ett forum inte är rätt metod att ventilera sina åsikter.
Folk kommer att säga emot dig på internet, speciellt på forum som är till för att diskutera, så enkelt är det.

Sedan att moderatorn Wiseguy skriver att jag nog har startat en tråd på annat forum och skriver om hur han behandlar mig säger att detta forum inte är för mig som tillåter en moderator att agera så som han gör.

Inom psykologin kallas det projektion när man tar ut problem man har i det egna personliga livet på andra genom att attackera personen, som du nyss gjorde Wiseguy. En dominerande flickvän eller mamma brukar ligga bakom, eller arbetskollegor som mobbas. Ta tag i ditt liv istället för att hoppa på andra.
Tyvärr så är din psykoanalys ganska felaktig, är varken bossad eller mobbad någon gång i livet. Har ej heller varit den som mobbat någon heller. Snarare den som stått upp för dem som blivit mobbade.
För övrigt är mitt liv ganska bra just nu faktiskt.
Inte sänker ditt försök till personligt påhopp mitt humör heller :)

Johans MC har i varje fall tappat mig som kund och det finns säkerligen någon som läser detta och som tänker både en och två gånger innan man har med företaget att göra.
Du var väl aldrig kund hos dem..?

Skriver inget mer på detta forum.
Tack

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
håller med många här om att du inte var vidare smidig i samtalet.
MEN oavsett så borde personalen hantera det hela professionellt dom representerar iaf ktm här.
läste i en annan liknande tråd att ett annat företag hade fått avslag ifrån ktm att fortsätta sälja deras cyklar och av killens dryga o bittra svar i samtalet så antar ja att det är samma visa här.

jag köpte min mt-07 25 mil hemifrån och sa redan när ja ringde o kolla om den fanns kvar att ja bor i örebro och såklart inte kommer åka dit och göra någon service, och trevligare personal har ja aldrig varit med om. tummen upp till mascot motor i nässjö :)

passar på och ger en tummen ner till marin och fritid också för att dom lurade mig angående garantin på beg. hojar :crash

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Alla kan ha dåliga dagar men är det sant det som Max skriver så är det inget ok bemötande av säljaren på Johans.
Jag har personligen inga problem med Johans MC. Köpte min första hoj hos de och känner folk som jobbar där och är duktiga.

Sen jobbar jag själv extra som säljare av kläder/tillbehör på ett annat företag. Jag vet inte hur många gånger jag har fått konstiga frågor av kunder. jag personligen accepterar att alla är olika och skulle aldrig få för mig att bemöta en kund på ett liknande sätt som Max säger sig ha blivit bemött.

Av vänner förväntar jag mig mer och då kan jag vara de hård i tonen och driva med de. Men aldrig med en kund och särskilt inte någon man inte känner. I slutändan är man företagets ansikte utåt och hur dålig dag man än själv har så ska man inte bemöta en kund på ett dåligt sätt. Även om man själv tycker att frågorna är "korkade" eller konstigt ställda osv.

MC-förare ska vara ett gött gäng och det är de flesta. Men jag blir både förvånad och något irriterad över hur vissa medlemmar/moderatorer bemöter nya medlemmar här på sporthoj.

I slutändan kan man och så ska man tvivla på det mesta man läser på nätet. Eller ta det med en nypa salt. Det finns inga företag som har 100% nöjda kunder även om det är målet. Alltid är det något som kan gå snett.

De flesta som skriver elakt här och mobbar trådskaparen börjar nog lida av höst/vinterångest själva och skriver så för att fördriva tiden.

Tycker att det börjar gå utför för sporthoj.com, särskilt om moderatorerna själva inte kan uppträda som förebilder och "ledare". Även om jag själv älskar sporthoj.com och surfar hör flera gånger dagligen så finns risken att det blir allt mer för "inbördes beundran".

PS. Fan vad långt det blev:3freak

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Max.A: Om samtalet gick till som du beskrev så känns det som du började samtalet i fel ände. Att direkt efter "hallå" komma med dommar till någon som inte är jurist...

Å andra sidan så borde en säljare ge en potentiell kund "the benefit of the doubt". Även någon som ger ett dåligt första intryck och kanske har bristande social kompetens kan vara en seriös kund. Som kanske inte är så konstig som han verkar först.

Säljaren kanske redan hade en dålig dag sen tidigare och då är det inte så konstigt om han tröttnar när han får ett sådant samtal. De borde ha agerat seriöst ändå, men de är väl bara människor de också.

Hela situationen låter som ett exempel på att två fel inte blir ett rätt.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Men, om polisen har stulit Johans MC så kanske inte stämningen är på topp direkt...?

edit:
Bolltvåa. F'låt...

Last edited:

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Hoj
Kawa z800 -15
Märkligt, själv har jag alltid haft trevliga bemötanden där oavsett vad det gäller!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag reagerar också mot den hårda tonen i tråden.

Max förefaller ha uttryck sig fyrkantigt och säljaren förefaller ha svarat dåligt. Så långt är de flesta överens.

Men man behöver ju inte slita folk i stycken för det.

Jag förvånas också - i likhet med ett par andra inlägg - över att en moderator tvålar till så hårt. Känns onödigt att gå med i drevet.

(Sedan skriver Max också några rader om medlemmarna på SH och deras psykologiska status. Kanske inte det smartaste draget...)

EDIT: Och Johans Mc? Jag tycker att de är toppen. Blev mycket förvånad över det som Max skriver.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Först måste du se klart på Bolibompa.

Vad är ditt problem egentligen...? Du blir upprörd för att folk ifrågasätter en tråd och en påstådd händelse som ÄR uppenbart mysko...? Skulle det vara bättre om ingen får ifrågasätta alla dessa trådar som hänger ut näringsidkare som aldrig får en chans att försvara sig...?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Vad är ditt problem egentligen...? Du blir upprörd för att folk ifrågasätter en tråd och en påstådd händelse som ÄR uppenbart mysko...? Skulle det vara bättre om ingen får ifrågasätta alla dessa trådar som hänger ut näringsidkare som aldrig får en chans att försvara sig...?
öööh typ ba lol typ

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Köpte en begagnad tank av Johans MC till min hoj.
Bokade den på nätet.

I butiken hade den en dyrare prislapp.

-Men det stod ju 300 kr på nätet.

-Jaså?
-Då slänger vi denna prislappen.
-300 riksdaler tack. Behöver du något annat :)

Han kollade inte ens om det stämmde.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag lägger mig inte i diskussionen i sig men jag tänkte bara skriva lite angående service och domen i marknadsdomstolen.

Det är visserligen sant att KIA förlorade i marknadsdomstolen där MECA fick rätt angående att MECA och andra fristående verkstäder fick utföra garantiservice, detta gäller enligt ett EU-direktiv som handlar om konkurrensförhållanden.

I nämnda EU-direktiv så står det tyvärr att fordon med färre hjul än fyra är undantagna. Detta innebär att den som vill ha garanti på sin hoj fortfarande måste lämna den till märkesverkstad, dvs "Nisses Mek" får inte utföra garantiservice om han inte är auktoriserad av respektive hojmärke.
Så, att komma dammande med domar som gäller ovanstående har man ingeting för...

Men, den första januari 2016 så kommer ett nytt EU-direktiv där man har tagit bort undantaget så där gäller det även motorcyklar. Så, efter den 1:a januari 2016 så kan man ringa Johans MC eller annan liknande handlare och tjata om domar och garantier, men inte förr... :)

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Men man kan väl inte avfärda en kund för att hen är jobbig i dagens Sverige? En såld mc måste väl vara bättre än att skicka kunden till en konkurrent?
Det står inget om att de ska sluta sälja KTM på deras hemsida, jag tycker det är synd då jag är supernöjd med deras webshop.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha