Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Har du räknat med arbetsgivaravgifter, försäkringar och sociala avgifter på det? 30 papp lät väldigt lite
Lön för en bilmekaniker 22000 kr/mån, arbetsgivareavgifter 35 %
Har du räknat med arbetsgivaravgifter, försäkringar och sociala avgifter på det? 30 papp lät väldigt lite
Lycka till att hitta en mek för 18000/mån.
Med en lön om 24000/mån hamnar kostnaden för den anställde på strax över 40000. Hoho
22 kkr är normal lön för en mekaniker, arbetsgivareavgifter 35% vad mer lägger du på? http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Bilmekaniker-1252
https://www.verksamt.se/alla-e-tjanster/rakna-ut
Här får du fram resten. Semesterlön, försäkring osv osv
Dock är den betydande skillnaden att du antar att det är görbart att fakturera 8h/dag/anställd. Visst, du kan göra så men då tar du betalt för fler timmar än du utför. Oavsett är det en kostnad för kunden som den inte ser någon valuta i...
Därtill behöver du även ha världens friskaste anställda som bara är risiga på helger..
Jag föreslår att du testar dina länkar själv före du skriver mig på näsan.
Det är för övrigt inte ont om företag som lyckas mer än 8 h/dag trots att personalen bara jobbar 8 h/dag om vi nu ska spekulera i annat.
Notera att jag svara på din fråga innan du la fram kalkylen.
Medans vi fortsätter spekulera kan jag berätta att jag har över 300 högskolepoäng men jag behöver bara stå i verkstan 20 h/veckan för att ha samma lön som jag hade som anställd.
Samma sits. Är det inte fantastiskt med alla avgifter?
Att en heltidsanställd med rimlig lön skulle kosta 30 tusen i månaden för arbetsgivaren låter väldigt lågt med Svenska skatteregler.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Jag håller med om resten av ditt inlägg och sen kan du läsa länkarna angående siffrorna.
Därav den sneda prisbilden som en naturlig följd av tillgång och efterfrågan. Lågutbildade hantverkare kan ta betalt som att de hade doktorshatt.
Anlita ett it-företag. Där verkar det vara brist
Sen vill jag inte förringa förmågan till praktiskt arbete.
Nu hamnar vi dock utanför spåret
Fick ett prisförslag på 600:- på ett framhjullagerbyte för en timmas jobb hos en lokal mcmek här i Ö-o.
"De va dyrt"
"ja plocka bort o sätta dit. sen lite värktyg på dä"
"Men sexhundra..tar väl inte en timme o fixat?"
"jo rasten ingår.."
Då kommer jag med lös fälg utan bromsskivor och lager från xlmoto..
Nu fattar jag att det inte är så farligt när man läser vad Ni andra får hosta upp.
Fick ett prisförslag på 600:- på ett framhjullagerbyte för en timmas jobb hos en lokal mcmek här i Ö-o.
"De va dyrt"
"ja plocka bort o sätta dit. sen lite värktyg på dä"
"Men sexhundra..tar väl inte en timme o fixat?"
"jo rasten ingår.."
Då kommer jag med lös fälg utan bromsskivor och lager från xlmoto..
Nu fattar jag att det inte är så farligt när man läser vad Ni andra får hosta upp.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|