Påkörd

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Men tog du reg nr? några vittnen?
Låter ju helt vansinnigt....har hänt mig också vid en stoppskylt en gång, bilisten körde in i bakdäcket & jag höll på & slungas rakt ut på en motorväg, tur man var snabb med bromsen.
Hoppas hojen är ok!

Ja jag har regnummer och polisen kom ju även till platts och bilisten erkände sitt misstag.

Jag stod med full intryckt handbroms men åkte endå ut mitt i vägen en 5-6 meter så han måste kört rätt fort, jag kan inte förstår hur han kan missa mitt bromslyse för jag är alltid noga med att tända det ca 50-100 meter före jag ska stanna.

jetson

Guest
Ja jag har regnummer och polisen kom ju även till platts och bilisten erkände sitt misstag.

Jag stod med full intryckt handbroms men åkte endå ut mitt i vägen en 5-6 meter så han måste kört rätt fort, jag kan inte förstår hur han kan missa mitt bromslyse för jag är alltid noga med att tända det ca 50-100 meter före jag ska stanna.

Kanske var med flit, folk blir galna i bilen..

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7

Då lär bilisten bli av med körkortet. :tummenupp

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Skönt att det gick bra med dig och hoppas att Hojen blir fixad fort, brukar gå undan när det är försäkringsärende:tummenupp

Hoppas snubben får sig en läxa av lagens arm och inte får köra på ett tag... Vet man inte vad ordet "STOP" betyder då bör man fan inte ens spela bilspel på sitt PS3:tungan

Hoppas du klara dig utan några men och att du får ut och köra snart igen!

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
folk e fan blinda.
Blev påkörd bakifrån med bil en gång på en raka som var flera hundra meter lång (avfarten v30 från e4an) stod med bromsen på när jag väntade på en som skulle svänga vänster o ser en bil som låg flera hundra meter bakom närma sig i spegeln... tvärnitar sista 20 metrarna så jag tar spjärn o väntar på smällen..
Sen ut fort som fan o sliter upp hans dörr o skäller o frågar om han är blind o sen upp med skadeanmälan på huven :) för polisen vägrar komma.
men han fick nog sitt straff... nytt körkort o svärfars nya bil hahahaha.
men jag hade turen att sitta i en bil iaf.

Jäkla tur du hade att det inte kom en bil när du slungades ut men då hade han iofs kaaaaaanske stannat för stoppet :huvet
har du den minsta krämpa så se till att få det dokumenterat för framtida behov

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Nu åker jag till verkstan när jag kommer hem får ni en update på hur det är med den. Håll tummarna för mig för det är verkligen DEN hojen jag vill ha!

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-

Tänder du ditt bromslyse tidigt så kanske det är så att han inte uppfattar att du tänt det alls. Det är ju inte säkert att han har blicken fäst på dig just när du börjar bromsa. Han kanske blinkar till eller fipplar med stereon osv..
När jag kör bakom polaren så tycker jag vid vissa tillfällen att det är skitsvårt att se om det är tänt eller inte.

Az0nic

I live to ride
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Yamaha YZF750R -95 Yamaha YZF R1 -01
Tänder du ditt bromslyse tidigt så kanske det är så att han inte uppfattar att du tänt det alls. Det är ju inte säkert att han har blicken fäst på dig just när du börjar bromsa. Han kanske blinkar till eller fipplar med stereon osv..
När jag kör bakom polaren så tycker jag vid vissa tillfällen att det är skitsvårt att se om det är tänt eller inte.

Vad är din poäng?

Spelar det någon roll om bilisten inte hade ögonen på honom i just det ögonblick då bromsljuset tändes?

Han skall väl ändå ha sådan kolla framåt att han ser att avståndet mellan honom och framförvarande fordon minskas...
Extra korkat av honom när det till och med var vid ett stop märke.

Läs tråden? =)

Ja polisen kom till platsen.

elwik

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Hoj
85, Yamaha Fz750

Borde det ha någon som helst betydelse vid en stoppskyllt? där det är LAG på att man ska stanna så anser ju jag att du kan tända bromsljuset när du vill utan att nån ska mosa in i röven på dig :)

Hoppas allt gick bra med hojen och inga större men efter idiotens framfart.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Vad är din poäng?

Spelar det någon roll om bilisten inte hade ögonen på honom i just det ögonblick då bromsljuset tändes?

Han skall väl ändå ha sådan kolla framåt att han ser att avståndet mellan honom och framförvarande fordon minskas...
Extra korkat av honom när det till och med var vid ett stop märke.

Läs tråden? =)

Ja polisen kom till platsen.

min poäng är att erbjuda en förklaring på hur det kunde komma sig att inte bilisten såg hans bromsljus trots att det tänts 50-100 meter innan.
inte något annat.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Borde det ha någon som helst betydelse vid en stoppskyllt? där det är LAG på att man ska stanna så anser ju jag att du kan tända bromsljuset när du vill utan att nån ska mosa in i röven på dig :)

Hoppas allt gick bra med hojen och inga större men efter idiotens framfart.

nope du har rätt i att det inte gör en skillnad när det gäller huruvida man skall stanna osv men det var inte ett svar på den biten utan han ställde frågan hur det kunde komma sig att bilisten missat bromsljuset.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Var på verkstaden och det dom konstaterade eftersom bilföraren var från Darnmark va DET KOMMER TA LÅNG TID FÖR FÖRSÄKRINGSBOLAGEN så det är nog färdigkört för mig för denna sommaren....... de va ju kul dom 4ra dagarna man fick köra hoj efter man fick kortet men nu är dom slut. :(

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Vad tråkigt!!

Hoppas att det slutar bättre än vad de säger nu iallafall, att det går fortare att fixa hojen!

Jag förstod det dock som att hojen är körbar, ett tips är ju att de får dokumentera skadorna och så får du fortsätta köra på hojen och så fixar verkstaden skadorna i höst/vinter? Så gjorde vi ofta på mitt förra jobb, oftast mycket värt att få köra hoj medan det är säsong! :tummenupp

Peepoo

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2009
Hoj
Företagets Yamaha XT660R/XT660Z, suktar efter en egen motard...
Var på verkstaden och det dom konstaterade eftersom bilföraren var från Darnmark va DET KOMMER TA LÅNG TID FÖR FÖRSÄKRINGSBOLAGEN så det är nog färdigkört för mig för denna sommaren....... de va ju kul dom 4ra dagarna man fick köra hoj efter man fick kortet men nu är dom slut. :(

:brinnerup

Fasiken vad segt... lider med dig.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Vad tråkigt!!

Hoppas att det slutar bättre än vad de säger nu iallafall, att det går fortare att fixa hojen!

Jag förstod det dock som att hojen är körbar, ett tips är ju att de får dokumentera skadorna och så får du fortsätta köra på hojen och så fixar verkstaden skadorna i höst/vinter? Så gjorde vi ofta på mitt förra jobb, oftast mycket värt att få köra hoj medan det är säsong! :tummenupp

Ja det är ett alternativ dom måste först kolla så att ramen inte har blivit skev sen så rasslar motorn något fruktansvärt nu och man kan inte köra den under 3000 varv då hackar den fram :(

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0