Du kan ju sakta ner en väldigt massa och dra ifrån dom en bit så kanske dom fattar sen.. så brukar jag göra när jag övningskör på hojen i alla fall.. får akta så det inte är nån bakom den som inte reagerar dock..
Nu ska jag ringa till verkstaden och kolla när dom kan kolla efter hojen hoppas det går fort när det är försäkringsärende.
Sakta ner typ till 5km/h? Kör ju slö 125 moppe
Någon av er som vet hur lång tid det kan ta innan dom lagar / löser ut hojen? Funderar på att köpa en till så jag har 2 sen när jag får tillbaka ninjan så får jag lägga ut båda på annons och sälja den jag blir av med först. Hur hade ni gjort ?
FotanglarFy fan
Själv har jag åkt i mörker och liknande med idioter med mindre än 20 meter avstånd och jag har blinkat en jävla massa med bromsljuset... Inte nån reaktion på bilförararna alls, Och så körde de med helljuset tänt också
Sitter hemma med ont i ryggen då det blivit för mycket hoj åka på en hård fjädrad hoj.
Nån som har något tips på om inte blinka med bromsljuset funkar att de ska ha längre avstånd? Vill ju inte tvärnita och flyga in i fronten på dem
Edit: Skulle vara bra om det fanns något liknande om man har hållt inne bromshandtaget i typ 15 sekunder eller något liknande så börjar bromsljuset blinka som på de nyare bilarna "panikbroms" har sett det i aktion en gång .
Fan så vissa bilister kör, de verkar ju skita i om de smäller.
Kvaddad hoj som leder till inlösen går oftast snabbare än tveksamma fall och kan påskyndas om man hittar rätt folk att prata med och då pratar vi om ett par veckor.
När det gäller stulna hojar eller omfattande reparationer mitt under semester perioden så är det bara glömma den säsongen och planera den kommande.
Min blev stulen 31:a maj förra året och mitt val stod mellan att köpa en ny eller vänta på FB. (jag köpte en ny)
Okej då får jag se vad dom säger på fredag jag skulle träffa verkstadschefen då så skulle han kolla upp vad som har hänt med den. Det jobbiga är dock att jag berättade för honom idag att motorn hade börjat rassla och gå illa efter smällen men han verkar inte tro mig och sa typ "sånt kan inte hända vid en krock" det verkar ju skumt för det var precis vad som hände.
Frågan är ju om försäkringsbolaget vill betala för en motor rivning / renovering antar att det kostar rätt mycket för det måste ju vart nått löst i den för det rasslar som om någon hade lagt ner sin verktygslåda i cylindrarna.
Vill ju så gärna ha just den hojen det är ju drömbågen
Okej låter ju inte bra bara hoppas dom värderar hojjen rätt jag menar alla andra zx9r hojjar på blocket har ju gått 7000 mil så hoppas dom inte går på deras priser utan ger mig en bra värdering.
En till fråga är det försäkringsbolaget eller mc firman som isåfall värderar den?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|