PåTvåHjul 2006 - WTF???

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Inte så konstigt med tanke på att det är närmare för majoriteten av sveriges hojåkare.

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Victor skrev:
Jag är lite skeptisk till att gå på mässan ens om den är i Stockholm där jag bor. Med presslegg kanske men vettefan annars. Så mycket brukar det ju inte vara att se och är den nån modell man är intreserad av så finns den hos en handlare på bekvämt avstånd rätt fort. Förförra året när den var i Sthlm så var jag grymt besviken på mig själv för att jag hade gått dit.

Nu får ni andra rätta mig om jag yrar men det var den "lilla" mässan, om du var på den i Sollentuna. Den brukar arrangeras som ett komplement ifall den "stora" är i Göteborg.

Samma sak sker i år också. 25-26 feb Swedish MC Expo i Sollentuna. Inget jättespektakel, men man brukar kunna kan känna på Chrolo där i alla fall. Ibland har Team GR försäljning mittemot Polisens monter :hihi

I alla fall värt för mig att gå på, promenad 7-8min....

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Mig gör det inget att de placerar mässan i Gbg 2 gånger på raken :blah

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Pålle skrev:
De drog mycket mer folk i Göteborg vad jag hört, och väljer därför att fortsätta med den ytterligare ett år där. Kanske fler...

/Joakim

Ja, och inte lär väl intresset öka för mässan i stockholm om man skippar den där ett år till heller.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Anledningen till varför mässan är i Göteborg även 2006 har diskuterats här också
http://www.bike.se/forum/thread.php?t=41616

Trådstartaren skrev ett mail och fick detta svaret:

"Hej Ulrika,
Jag känner att jag måste svara på ditt mail och förklara hur mässan kom tillbaka till vår mässanläggning i Göteborg.
På två hjuls varumärke ägs utav branschen och varje år beslutar MC-branschen var mässan skall ligga. Jag och mina teamkollegor är anställda av Svenska Mässan och får i uppdrag att förvalta och utveckla MC-mässan de år den går i Göteborg.
Nu var det så att Stockholmsmässan inte kunde erbjuda MC-branschen den tidpunkt, v 4 i januari, som mässan alltid ligger.
Stockholmsmässan hade lagt in en byggmässan vid den tidpunkten istället för På två hjul.
Vi på Svenska Mässan fick förfrågan om vi kunde lägga mässan under v 4 vilket vi kunde, alternativet var att mässan inte skulle bli av alls under 2006.

Jag förstår din besvikelse då det är en underbar och härlig mässa att besöka men jag vill förtydliga att vi inte har klantat oss utan gått in och hjälpt branschen då de inte hade någon lokal att genomföra mässan i.
Hälsningar
Suzanne Lundström
Projektledare
Svenska Mässan"

Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Firewheel skrev:
jag ser inget positivt i detta :gnissla

VA det finns ju massor med positiva saker med detta..
1 Det är nära mig!! :banana
2 Det är mycke snyggare i gbg än i stockholm :hihi
3 Det är nära mig!! :banana

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
betsy skrev:
Inte gnälla nu, Göteborg är ju jättekul!! :yoparty :banana

Synd bara att det inte ligger närmare dom lite mer norrut om nu mässan måste vara där... Men visst, avenyyyyn och jötteborg är sköj.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
attachment.php

den lilla framför bladen är CBR 125 va? :hihi

Nämen allvarligt, jävla piss. Får ta ledigt igen från skolan.

sandstream

Guest
JN skrev:
Bara att fatta!! Göteborg är #1.. Gött att man slipper åka ändå till Sthlm!!
Nej, ni är nummer 2, iaf på att ta emot bidrag.
Hoppas mässan kan öka era inkomster lite så vi i Stockholm slipper subventionera er existens lika mycket :tungan

De som håller i mässan kanske skulle boka några år i förväg så slipper de komma med dåliga bortförklaringar.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024