PåTvåHjul 2006 - WTF???

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Bikerbitch skrev:
Ja vad tusan. Det är visserligen läckert att gå ner till Älvsjömässan på 10 minuter. Men Göteborg är en mysig stad och det är kul att åka spårvagn samt att festen hos WCX var skoj och det är roligare att umgås med göteborgare än dryga fjollträskare ;)
Allt söder om Dalälven är fjollträsk.... :rolleyes:
Har dock bott i GBG så jag ser fram emot att kunna åka på den mässa jag bommade i år (inga kottar på väg ut till nästa år...) och dessutom hitta dit man ska utan problem. Det är alltid trevligt i Göteborg :tummenupp

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Zlide skrev:

O de e ju bättre att svina där än hemma... :hihi
//Robban

Jötteborg är sköj!!

1396.jpg

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
förra årets mässa var ju bara en skitmässa i jämnförelse med Älvsjö! sen att de inte har p-platser som täcker upp trycket på mässan gör ju bara mässan där till ett skämt!

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Om det är någon som tänkt åka ner till Göteborg och bo på hotell, så kan jag bara tipsa om att det kan vara läge att boka NU!

Jag och Yoshi_gixxeRR ska ställa ut där med vårt nya handelsbolag!! :yoparty

Var i Gbg 9-11/9 och bokade hotell för mässan, och redan då var det jäkligt svårt att få rum. Alla dubbelrum var t ex redan "slutbokade"..(Scandic Opalen)

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Vad oväntat att den här tråden skulle förvandlas till en kasta skittråd, mellan Stockholm och Göteborg.

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Det verkar var mycket frustration som ska upp och ut. :va

KalleNorton skrev:
Vad oväntat att den här tråden skulle förvandlas till en kasta skittråd, mellan Stockholm och Göteborg.

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
ANlednigen måste la va att västra götalnd e sveriges mc tätaste län.
Sedan drog det fan så mkt mer folk i gbg
Folk åker väl hellre till GÖTEBORG än STHLM pga vi har billigare mato dryck på krogen samt att man inte behöver ARMANI kostym o Ferrari med sig till entrén*ler*
SÄGER BARA EN SAK.......
(citering Loket)
VÄLKOMMEN TILL GÖTEBORG.................. :tummenupp

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Ja vad ska man säga?
Det är väl skitsamma om det bara finns då två skitställena att arrangera mässan på.
Som att välja mellan pest eller kolera ungefär. :kocko

Låt se nu: Sveriges framstjärt eller Sveriges arsle??
Fördelen med framstjärten är ju att man slipper allt för många dryga fjollträskare.

Ser ut att bli en resa till Götet igen alltså...
Å all cred till V-maxklubben i götet för fjolårets monter. Klart bra! :yoparty

/VG

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
V-Gurra skrev:
Ja vad ska man säga?
Det är väl skitsamma om det bara finns då två skitställena att arrangera mässan på.
Som att välja mellan pest eller kolera ungefär. :kocko

Låt se nu: Sveriges framstjärt eller Sveriges arsle??
Fördelen med framstjärten är ju att man slipper allt för många dryga fjollträskare.

Å all cred till V-maxklubben i götet för fjolårets monter. Klart bra! :yoparty

/VG
Hej och välkommen tillbaks V-Gurra, mycket snack och ingen verkstad blev det med duellen mot Oscar på Anderstorp, du är ett troll.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68429

Last edited:

MC Doktorn

Guest
V-Gurra skrev:
Ja vad ska man säga?

/VG

Du gillar skit va :rolleyes:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
KTM Factory Rider skrev:
samt att man inte behöver ARMANI kostym o Ferrari med sig till entrén*ler*
Jag har aldrig sett så många feminina modebögar på en och samma gång som när jag var på Avenyn en kväll i somras, det var brunkräm, moderna hockeyfrillor med slingor och fancy boy-kläder överallt. Det var som Stureplan x 5.

Jag vägrar åka längre än 2 km för att gå och kolla på överprisade MC-grejor som jag likagärna kan kolla på gratis i MC-butikerna.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Den tillfällige turisten

Här kommer lite tips till oss "bönder" som inte bor i Stockholm. Guiden är skriven av "Rabulisten i Vasastan".

Många har nu semester, även jag. Men som den djupt rotade fiskmås jag är :hihi tänkte jag ge lite semestertips till alla er bönder som tänker botanisera i huvudstaden i sommar.

Kollektivtrafiken
En tunnelbana är ungefär som ett x2000, fast det går under marken. Tunnelbanan är indelad i tre linjer som var och en försetts med en färg. Röd, grön och blå. De har ingenting med politik att göra. Faktiskt. T-banan kallas ibland också för tub eller trick. De går ofta sönder.

Pendeltåg är som x2000 — fast de går till förorterna. När de går.

SL-bussar är inte som x2000. De går nämligen hela tiden. Bussar är bäst om man ska röra sig i stan. Särskilt 46:an. Tips om du är smålänning: Ta 46:an från Odenplan till ändstationen och du har sett stans finaste delar för en tjuga. Dessutom stannar den ett stenkast från turistfällan Fjällgatan.

Kollektiva trafikregler.Vi har högertrafik i Stockholm — precis som hemma hos dig alltså. Därför ska du hålla till höger när du åker rulltrappa. Rulltrappan är precis som en vanlig trappa, fast åt ett håll. Vill du undvika att bli nedtrampad av en stressad 08:a? Håll till höger i rulltrappans färdriktning. Stockholmare springer nämligen i rulltrappans vänstra fil. Oklart varför.

När du kliver av rulltrappan, tåget, tuben eller vad det nu är du kliver av; rör dig vidare, framåt. Blir du storögt stillastående efter rulltrappan sitter snart tio personer i din ryggsäck.

Parkera? Ha ha ha ha ha ha ha! Mucho paras amigo! Mucho paras. Du går.

Sociala regler
Bussar stannat alltid vid större hållplatser. Plingar du (trycker på knappen för avstigning) vid T-centralen kommer du att bli utskrattad hela vägen hem…

Ja, våra invandrare talar svenska. Anledningen att de inte förstår vad du säger är förmodligen din dialekt.

Vill du vara inne? Lämna dina tonade solglasögon hemma i byhålan. De var ute redan förra sommaren. Tumregeln är: Har Beckham/Posh det så är det rätt. Finns det att köpa dyrt på fina gatan så är det inne. Finns det på H & M eller Åhléns är det ute. Och det är du med.

"Tullarna" skiljer agnarna från vetet. Drömkillen från Haninge är inte mer stockholmare än vad du är.

Riktiga stockholmare är alltid i rörelse (varför vet vi inte), därför tar vi ofta vår Latte "to go". Det betyder att du får kaffet i en mugg med lock. Bästa latten hittar du på Prego, i hörnet av Kungstensgatan/Tulegatan. Där hittar du även mig.

Gratis sevärdheter.NK:s glasavdelning. Ett kommersiellt "gratis" museum. Men lämna ryggsäcken hemma… det kan bli dyrt annars.

Köpnågravykort-mannen. En instutition på T-centralen. Mannen i rullstol som i trettio års tid dagligen sålt vykort. Ingen vet varför.

Ja, man kan bada i Stockholm. Nej, det finns inga stränder i Stockholm. Bästa badstället? Stadshusets trappa!

Katarinavägen. Ta dig till Slussen och promenera Katarinavägen upp. Runda av med en runda på Mosebacke. Stans finaste utsikt.

Turistfällor
Medborgarplatsen är inte "söder". Södermalm är mycket mycket större än så. Medborgarplatsen är bara söders Mallorca. M är turister på en stor uteservering som säger att det är som utomlands.

Är du från götet? Var ödmjuk. Det värsta som finns är göteborgare med storstadskomplex. Stockholm är en liten storstad och Göteborg är en stor småstad. Glöm aldrig det.

Det vanligaste djuret på Skansen är fiskmåsen. Till Skansen åker man för att se Ulf Lundell — inte för att titta på djur. Såvida du inte vill betala dubbla entréavgifter för att se på spindlar i ett akvarium.

Ja, de där skummisarna i hörnet av Sergels torg säljer knark, bland annat. Men ta det lugnt, de säljer ingenting till dig. Inte ens om du frågar.[/COLOR]

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...