PåTvåHjul 2006 - WTF???

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
2fast4hjo skrev:
Tror inte ett dugg på att du är där för :squid, tror du är där för :tuttar :pannkyss :rofl

ja, jag erkänner...jag kör båge bara för brudarna på mc-mässorna. :yoparty

Näh, om man vill se :tuttar så är erotik-mässan ett bättre alternativt, även fast tjejernas inslag på mässan helt klart förgyller besöket.

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
amullo skrev:
http://nemonet.swefair.se/templates/StartPageMain____426.aspx

Jaha.. då måste man släpa sig till Götet ytterligare ett år innan man får nära till mässan..

Någon som vet varför Götet får mässan två år i rad. Första gången det händer sedan mässan startades ju..

Spelar ingen roll för mig och resterande GooseRiders, vi reser nog ner till Götet nästa år igen.

Bra mässa, bra boende, God öl och för en som har halva släkten i Göteborg-->En massa goa gubbar

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
sandstream skrev:
Nej, ni är nummer 2, iaf på att ta emot bidrag.
Hoppas mässan kan öka era inkomster lite så vi i Stockholm slipper subventionera er existens lika mycket :tungan

De som håller i mässan kanske skulle boka några år i förväg så slipper de komma med dåliga bortförklaringar.

Välkomna till framsidan o verkligheten :tummenupp

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
sandstream skrev:
De som håller i mässan kanske skulle boka några år i förväg så slipper de komma med dåliga bortförklaringar.

Dagen efter att mässan i GBG stängde, började "på två hjul" teamet, Suzanne m.fl att planera inför 2006. I denna planering, tas det in offerter från både Svenska mässan i GBG och Älvsjömässan i STHLM.
Så även om Älvsjömässan klantade sig med byggmässan så har nog Svenska mässan kommit med bättre "deal" för att arrangera den hos dom i GBG.

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
flykay76 skrev:
Så även om Älvsjömässan klantade sig med byggmässan så har nog Svenska mässan kommit med bättre "deal" för att arrangera den hos dom i GBG.

precis, ni göteborgare måste praktiskt taget MUTA mc-branchen för att få ner spektaklet... :hihi

sandstream

Guest
flykay76 skrev:
Dagen efter att mässan i GBG stängde, började "på två hjul" teamet, Suzanne m.fl att planera inför 2006. I denna planering, tas det in offerter från både Svenska mässan i GBG och Älvsjömässan i STHLM.
Okej :tummenupp
nosense skrev:
Välkomna till framsidan o verkligheten :tummenupp
Tack, men jag är redan där och ser min skattepengar försvinna söder ut till "danskarna" och väster ut till alla "goa gubbar" :3freak

Men haka inte upp er på det nu, snacka om mässan istället :tummenupp

Last edited:

stigge

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
s
Gött gött. :banana
Då blir det en trip till mässan ändå 2006, hade egentligen inte planerat det men är ju inte så långt till Göteborg.

Får hoppas på att det förblir såhär de närmaste åren, vem vill åka till en sådan skitstad som Stockholm? :tungan
Göteborg är mycket trevligare.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Lite längre att åka bara. Gäller att planera med boende. Göteborg kan bli kul. Har nog bara stött på trevliga Göteborgare! Att Göteborg är välkomnande kanske beror på att "Göteborg är Sveriges största småstad" som någon sa någon gång! :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ja vad tusan. Det är visserligen läckert att gå ner till Älvsjömässan på 10 minuter. Men Göteborg är en mysig stad och det är kul att åka spårvagn samt att festen hos WCX var skoj och det är roligare att umgås med göteborgare än dryga fjollträskare ;)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Bikerbitch skrev:
Ja vad tusan. Det är visserligen läckert att gå ner till Älvsjömässan på 10 minuter. Men Göteborg är en mysig stad och det är kul att åka spårvagn samt att festen hos WCX var skoj och det är roligare att umgås med trevliga skåningar än dryga fjollträskare ;)
Tack, tack, tack! :tungan
Nästa fest får du en kram! :krama

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Jag vill hänga i den löjligt trevliga WCX-baren igen :fyllisar
Är väl lika bra att boka to-sön och göra stan ordentligt!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Apa... Jag hade verkligen sett fram emot att åka på mc-mässan den här gången... :(

När mässan är i sthlm så kan jag åka dit och hem på en tank soppa, jag kan bo hos något av mina syskon (alla tre bor där) och jag kan hälsa på alla kompisar som bor där.

I Göteborg känner jag inte en käft, jag har ingenstans att bo och jag har absolut noll lokalkännedom. Iofs så kanske jag kan åka t.o.r. på en tank soppa, men det är nog gränspuck...

Hepp, blir alltså inget förrens 2007 tidigast då. Och jag som har längtat ända sedan 2004 på att det skulle bli mässa i sthlm igen... :död

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Bikerbitch skrev:
Ja vad tusan. Det är visserligen läckert att gå ner till Älvsjömässan på 10 minuter. Men Göteborg är en mysig stad och det är kul att åka spårvagn samt att festen hos WCX var skoj och det är roligare att umgås med göteborgare än dryga fjollträskare ;)

:nicka :tummenupp :yoparty

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
amullo skrev:
http://nemonet.swefair.se/templates/StartPageMain____426.aspx

Jaha.. då måste man släpa sig till Götet ytterligare ett år innan man får nära till mässan..

Skulle aldrig falla mig in att åka 45 mil x 2 bara för att titta på några hojar och prylar som man ganska omgående kan se i närmsta hojbutik, transportera sig, osv, det är det inte värt.... :gnissla

Tycker det varit kanon/rättvist med Tokholm/Jätteborg vartannat år, synd att det inte blev så i år, är kul traska ut till en lokal mässhall, kolla in hojar och mingla med annat hojfolk, ev. party på kvällen osv. Hoppas det kommer in i rätta gängorna nästa år, för dom enda som torskar på att köra i Jätteborg två år i rad är MC-försäljarna, bra/bättre för dom kunna visa upp sig för olika delar av landet vartannat år.

Som extra sur grädde på det tragiska så tycks den "lilla" MC-Mässan i Sthlm inte kunna bli ens ett halvdystert alternativ, utan antagligen toksplittrat eftersom det är två olika arrangörer som krigar om "Lilla MC-Mässan"...

1. Tor-Sön 23-26 mars. Stockholms Motorcykelmässa Gustavsbergs Hamn, dvs förra årets arrangörer av "Lilla MC-Mässan", läs mer här: http://www.stockholmsmcmassa.se/

2. Lör-sön 25-26 februari. Swedish MC Expo på SollentunaMässan, läs mer här: http://www.sollentunaexpo.se/default.asp?id=1&cid=3&sid=2

Vad det gäller MC-Mässa, gissar jag således att det bara är att stoppa huvudet under kudden och hoppas att "Stora" Mässan kommer till Stockholm 2007... :7peta

/B

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
benkar skrev:
Skulle aldrig falla mig in att åka 45 mil x 2 bara för att titta på några hojar och prylar som man ganska omgående kan se i närmsta hojbutik, transportera sig, osv, det är det inte värt.... :gnissla

Tycker det varit kanon/rättvist med Tokholm/Jätteborg vartannat år, synd att det inte blev så i år, är kul traska ut till en lokal mässhall, kolla in hojar och mingla med annat hojfolk, ev. party på kvällen osv. Hoppas det kommer in i rätta gängorna nästa år, för dom enda som torskar på att köra i Jätteborg två år i rad är MC-försäljarna, bra/bättre för dom kunna visa upp sig för olika delar av landet vartannat år.

Som extra sur grädde på det tragiska så tycks den "lilla" MC-Mässan i Sthlm inte kunna bli ens ett halvdystert alternativ, utan antagligen toksplittrat eftersom det är två olika arrangörer som krigar om "Lilla MC-Mässan"...

1. Tor-Sön 23-26 mars. Stockholms Motorcykelmässa Gustavsbergs Hamn, dvs förra årets arrangörer av "Lilla MC-Mässan", läs mer här: http://www.stockholmsmcmassa.se/

2. Lör-sön 25-26 februari. Swedish MC Expo på SollentunaMässan, läs mer här: http://www.sollentunaexpo.se/default.asp?id=1&cid=3&sid=2

Vad det gäller MC-Mässa, gissar jag således att det bara är att stoppa huvudet under kudden och hoppas att "Stora" Mässan kommer till Stockholm 2007... :7peta

/B
stanna hemma då då:)

Come down and lets partyyyyyyy!!!!! :)

Mvh Rejvis

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...