Paolo Roberto - hur pass hjärnskadad är han?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Du tror inte han är jävligt prövad 24-7 av alla som vill mäta balle?

Överreaktion eller inte, tycker snorisarna bad lite om det, och han mosade inte grabbarna, tycker han höll tillbaka, han kopplar ett grepp, och ger grabben en örfil (efter att haft ett par av dem på sig, och blivit lite påpucklad när han låg ner).

vad andra tycker och tänker om honom, har ingen relevans.

dock ser han sig själv som PAOLO ROBERTO i tredje person och har ingenting emot att bli prövad. han är ju snabb på att 'sätta folk på plats' i diverse avseenden och det var det som han ville göra i klippet, för ingen ger sig på PAOLO ROBERTO ostraffat.

personligen har jag ingenting emot det, däremot undrar jag hur pass hjärnskadad han kan vara (som i sin tur, kan ha en relevans med hans beteende tex).

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Om han har sagt innan att dom ska lägga av och dom inte gör det så kan jag förstå honom fullt ut... Vem som hellst hade kunnat tappa besinningen i det läget...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Om han har sagt innan att dom ska lägga av och dom inte gör det så kan jag förstå honom fullt ut... Vem som hellst hade kunnat tappa besinningen i det läget...

Ja precis. Det är ju egentligen svårt att uttala sig om man inte var där och såg hur stämningen innan var tex. Var det lattjolajban och lekfullt eller mäta balle.

Snorungarna ber ju om det, ser inget fel alls i det, sedan har man väl i sann mediastil förstorat upp det en smula, det må vara halvpissig kvalitet, men nog ser det ut som att det är ett par grabbar som håller ned Paolo och delar ut ett par tjyvsmällar i början.

Tänkte inte så mycket på det första gången jag såg klippet i allt tumult. Men om de smällarna satt så förstår jag Paolo desto mer att han går igång. Skojbrottas är en sak. Att tredje person matar in smällar med full/viss kraft en annan.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det där verkar vara äkta, känns definitivt så på stämningen efteråt. Faktiskt jävligt dåligt av Paolo att börja ta det hela på allvar. Men det är väl som sagt reptilhjärnan, särskilt hos någon som varit i många riktiga slagsmål, som tar över. Men vilken kass brottare han är :confused:

Synd, jag diggade honom som f-n sen han massakrerade Hanna Fahl i P3.

Word!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur hjärnskadad är man om man startar en tråd med massa frågor om en känd tönt, länkar till Aftonbladet TV som hänger min dator för jag kör fitt-vista, hela jävla IE startar om så min flygbokning och alla andra sessioner jag hade öppet stängs av?

Jag lyckades se att ett gäng förortssvin trodde de var balla, han borde slagit ihjäl en av dem så det blivit folk av de andra.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
ungjäveln fick en örfil so what?
han får skylla sig själv,verkade inte vara speciellt hårt paolo slog heller.
paolo hade väl en dålig dag o tröttnade på att ha en massa glin över sig som passade på att slå paolo när han låg under.
vore han hjärnskadad så hade han nog inte den positionen idag som programledare mm.
sen att han har en kaxig attityd och många ogillar honom för det är ju en annan sak,men det finns ju fler kaxiga personer i media robban,persbrandt,sauk mfl.
jag och många andra här känner inte paolo men jag tycker han är helt ok av det jag sett i media.
grabben kommer säkert skryta om örfilen han fick av paolo sen ändå haha:D

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
ungjäveln fick en örfil so what?
han får skylla sig själv,verkade inte vara speciellt hårt paolo slog heller.
paolo hade väl en dålig dag o tröttnade på att ha en massa glin över sig som passade på att slå paolo när han låg under.
vore han hjärnskadad så hade han nog inte den positionen idag som programledare mm.
sen att han har en kaxig attityd och många ogillar honom för det är ju en annan sak,men det finns ju fler kaxiga personer i media robban,persbrandt,sauk mfl.
jag och många andra här känner inte paolo men jag tycker han är helt ok av det jag sett i media.
grabben kommer säkert skryta om örfilen han fick av paolo sen ändå haha:D

Håller med. Jävla snorungar. Klart som fan att Paolo blir förbannad. Hade jag med blivit. Grabben förtjänade en smäll. Hade han inte förtjänat det hade han redan grinat i aftonbladet.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kanske inte helt smart att lappa till nåt yngel framför kamerorna sådär, men han kanske inte visste att de filmade just honom just då? Jag tycker inte att han gjort något fel. Och jag tror inte att han är vare sig särskilt korkad, otrevlig eller hjärnskadad. Hans debatt om feminism är ju helt klockren, kan han tänka till så bra där så tror jag nog att han kan det annars också.

Vad som händer i klippet är ju att en gäng snorisar brottar ner honom för att kunna skryta med att de brottat ner paulo roberto. Det vrålar ju till och med killen i klippet: "Jag har paulo!". Och samtidigt springer det runt en annan snoris och måttar slag (som kanske till och med träffar, svårt att se) mot paulo, som redan ligger ner och, enligt paulo själv, blir sutten på. Jag hade också tröttnat gravt om folk hela tiden försökt testa sin förmåga mot mig bara för att jag är känd för att kunna slåss. Han blev påhoppad och sa ifrån på skarpen när han tyckte att det räckte, that's it. Eller vad hade ni andra gjort? Fortsatt ta emot? Tigger man på det där sättet så får man väl räkna med att det kan bli konsekvenser.

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Va lite av en rock n rolla örfill:D (vafasen heter karaktären arche?)

Helt rätt åt skitungen, bara markera att han ska va glad att han inte slog på alvar, hade han satt sig och mattat smällar så hade det varigt helt fel men en örfil skadar nog självkänslan mer än kroppen.

Allstaar

Guest
Va lite av en rock n rolla örfill:D (vafasen heter karaktären arche?)

Helt rätt åt skitungen, bara markera att han ska va glad att han inte slog på alvar, hade han satt sig och mattat smällar så hade det varigt helt fel men en örfil skadar nog självkänslan mer än kroppen.

What did the five fingers say to the face?

S L A P!!!

Rick James bitch!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Såg klippet från AB nu. Löjligt.

Var är smällen? Är ju en jävla smekning.. Folk är så jävla töntiga.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Å andra sidan har jag viss förståelse för att han lackar där dels pga temperament och tidigare historia och jag vet att jag kan reagera likadant i samma sits. Överlevnadsinstinkt.

Om du hade börjat tänka lite innan du drar förhastade slutsatser och skjutjärnsinlägg så hade det bidragit en del till forumets stämning. :tummenupp
Eftersom du kommenterar mer eller mindra alla inlägg jag gör så bidrar väl jag påtaligt till stämningen på formet?? Och om du inte kan se mitt inlägg för var det var så säger det mer om dig än mig...

Vidare så använder du inte våld för att det är en överlevnadsinstinkt, eftersom alla människor har den men få använder våld. Våld används generellt av de, som på gruppnivå, har något lägre IQ, sämre sociala färdigheter och en mer känslig och lättkränkt självbild. Har man något annat finns det sällan anledning till att använda våld.
Givetvis gäller det bara på gruppnivå och absolut inte dig...

Så nu ska jag käka frukost och sedan fortsätta att ignorera dig ett tag till!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Vidare så använder du inte våld för att det är en överlevnadsinstinkt, eftersom alla människor har den men få använder våld. Våld används generellt av de, som på gruppnivå, har något lägre IQ, sämre sociala färdigheter och en mer känslig och lättkränkt självbild. Har man något annat finns det sällan anledning till att använda våld.
Givetvis gäller det bara på gruppnivå och absolut inte dig...

Det där vet du mer om än mej. Men det är sällan bra att generalisera i specifika fall, eller hur bonny? :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Våld används generellt av de, som på gruppnivå, har något lägre IQ, sämre sociala färdigheter och en mer känslig och lättkränkt självbild.

Så invandrare har lägre IQ, sämre sociala färdigheter och är lättkränkta? Det var som fan att du tog bladet från munnen, en grådaskig torsdagmorgon. :D

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Så invandrare har lägre IQ, sämre sociala färdigheter och är lättkränkta? Det var som fan att du tog bladet från munnen, en grådaskig torsdagmorgon. :D

Oj !

Själv fick jag bilden av de "vanliga" SD-sympatisörerna...ut med packet talarna :gnissla

Att du så fördomsfullt pekar ut invandrare är en intressant observation, dock intet förvånande:brynad

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Hur hjärnskadad är man om man startar en tråd med massa frågor om en känd tönt, länkar till Aftonbladet TV som hänger min dator för jag kör fitt-vista, hela jävla IE startar om så min flygbokning och alla andra sessioner jag hade öppet stängs av?

Jag lyckades se att ett gäng förortssvin trodde de var balla, han borde slagit ihjäl en av dem så det blivit folk av de andra.

såja...jag anar att du bara saknar GG i ditt liv...

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille

Som sagt: på grupp nivå är svaret med störta sannolikhet ja.
IQ är kulturspecifikt och om du mäter med en svensk test kommer invandrare att få lägre poäng, och därmed IQ. (enligt svenska normer)
Sociala färdigheter är beroende av kunskap om kulturen.
Att vara kränkt handlar delvis om känslan av att vara respekterad vilket troligen är lättare om man tillhör "kulturbärarna" och bemöts som individ istället för som medlem av en eller annan grupp.

Sedan krävs det väl inte så mycket för att räkna ut att om man har bättre sociala färdigheter och ett stabilare psyke så blir man i steg ett inte lika provocerad av andra och i steg två så har man bredare färdigheter än en rundspark för att hantera situationen.

Å så var vi tillbaka vid punkt ett igen: det är dem osmarta med dålig självkänsla som ser sig tvunga att använda våld! Det är alltså inte överlevnadsinstinkten som får dig till att ta till våld utan att du inte har andra färdigheter (socialt, kognitivt eller känslomässigt) att hantera problemet.

(Å för dem som vill missförstå: Om det inte finns andra möjligheter att lösa situationen än våld så kommer nästa alla till att använda våld. Men det är rätt sällan våra liv är verkligt hotade i kön till korvkiosken eller för att någon tjafsar med oss...)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC