Parkeringstjuven...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Igår skulle jag parkera på en ganska fullproppad parkering. Hittar ett par som är på väg till sin bil, lastar i sina påsar och efter ett litet tag backar dom ut och kör iväg. Jag har hela tiden stått och blinkat höger två-tre rutor bort och väntat på att dom ska bli klara. Bilen backar ut och svänger bort från mig när den backar. Jag väntar då såklart på att bilen ska köra iväg och möta mig så jag kan parkera sedan. DOCK kommer det en gubbe från andra hållet. Han passar då på att ta min plats medans jag väntar på att bilen som ska åka passarar mig. Jag blir så paff till en början att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Efter några sekunde stövlar jag ut och säger till gubben att jag hade väntat på att den bilen skulle åka. Jaha, men jag hann ju före, säger han då. Inser snart att han inte går att tala till rätta på ett vanlgit sätt. Vänder på klackan och hoppas på att han ska backa ut när han insett sitt misstag. Nej då, han sitter kvar i sin bil och väntar väl på att jag ska åka vidare. Jag går tillbaka igen, den här gången är han på väg ut, men han stänger snabbt sin dörr igen och rullar inte ens ner rutan lite för att kunna föra en vettig konversation. Då ruttnar jag och berättar för honom att OM hans bil har fått sig en repa när han återvänder så är det INTE jag som gjort den. Sen berättar jag om lite mer saker som jag INTE ska göra med hans bil.
Han struntar fullständigt i mig och sitter kvar inne i sin låsta bil.
Efter en stund kliver han ut, tar ett kort på mig i min bil och ger sig av.

Det är ju ingen stor sak egentligen, men man blir arg av att bli kissad på :mad:

Hur hade du/ni reagerat?

sportbike

Guest
Händer dagligen i den här stan.
Ingen idé att puckla på fanstyget,bara skita i det.
Fiffiga trix lämnar jag via pm :)

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Jag hade blivit frustrerad liksom du och sedan tänkt att personen i fråga troligtvis har ett så pass fattigt liv att jag kan bjuda på en p-ruta om det förgyller hans dag och ger honom en av de få segrar i livet han någonsin uppnår.

Liksom när en bil full med folk gasade in i rutan för familjeparkering och "barnet" där bak i 20-årsåldern flinade glatt. Jag ryckte på axlarna och körde vidare och såg hur deras smil falnade något när de observerade mina egna (små) barn där bak.

Det enda man kan hoppas på är helt enkelt att dom inser att dom gjorde något fel när de väl kommer hem och tänker till lite, resten är förlorade för alltid och är ändå ingen idé att resonera med.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Bilen var ställd på tanten som satt brevid och inte gjorde nåt. Om någon vill skicka nåt äckligt/elakt/busigt/snuskigt till dom så delar jag gärna med mig av numret :p

Mitt nummer är ju så lätt att spåra så det bästa vore ju om man hade ett ej spårbart kontantkort.

Händer dagligen i den här stan.
Ingen idé att puckla på fanstyget,bara skita i det.
Fiffiga trix lämnar jag via pm :)

Hehe, bra så. Ser fram emot ett pm :yoparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du skulle ha kört med nosen mot hans bakre kofångare, gått gått in och handlat och sen tagit taxi hem.

Idioter överhuvudtaget i trafiken ska ju bara DÖÖÖÖ!!! :mad:
Kom nyss hem från att ha varit hos morsan och hälsat på, skulle handla lite på vägen hem. Affären hade stängt så jag gjorde en taxisväng över heldragen linje och refug men utan några bilar på nämnvärt avstånd. Ändå så kommer det en idiot efter mig som var en bit bakom och kör med helljuset på! Jag hytter med näven i backspegeln och hoppas att han ska fatta, men icke. Pekar finger, slår på dimljuset och bromsar men nej då. Lägger mig och krypkör i ca 5km/h och väntar på att han ska köra om så att jag kan terrorisera honom. Men inte då!
Ska precis stanna bilen och överväger att gå bak till honom och bryta av blinkersspaken när idioten slutligen bländar av.

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Problemet med att göra för elaka saker är att jag oxå skulle parkera på den parkeringen så hade jag tex. bombat hans bil till smågrus så hade han väl bajsat i mitt avgasrör :gnissla

Du skulle ha kört med nosen mot hans bakre kofångare, gått gått in och handlat och sen tagit taxi hem.

Jo, jag funderade oxå på det. Men så kom jag på att om bilen framför dom åker så kommer ju dom oxå iväg. Sen är det jag som ser ut som en jubelidiot när jag ska hämta min bil som har blockerat bilen bakom min bil. Synd att det inte var en plats i en singelrad vi bråkade om :gnissla

Keep the secret.

You know it!

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
m.a.o - du nöjde dig med att knyta näven i fickan...

Nja, fast jag tror oxå att han letade efter fel på sin bil ganska länge. Eftersom han inte kunde hitta nåt så letade han alldeles för länge. Det fick bli min hämnd. Ganska tam, men har man kärring och barn med sig så blir man snällare.

Du hade såklart möblerat om plåten och bytt färg på bilen så dom aldrig skulle hitta rätt igen?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Nja, fast jag tror oxå att han letade efter fel på sin bil ganska länge. Eftersom han inte kunde hitta nåt så letade han alldeles för länge. Det fick bli min hämnd. Ganska tam, men har man kärring och barn med sig så blir man snällare.

Du hade såklart möblerat om plåten och bytt färg på bilen så dom aldrig skulle hitta rätt igen?

jag förstår och taktisk helt rätt.

nej. jag hade gjort detta:

[YOUTUBE-ID]gaaBT6NoYbs&feature=related[/YOUTUBE-ID]

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
höll på hända mig 2 ggr på rad. när den andra bilen åkte in före mig såg han mitt ansikte och näve och svängde raskt därifrån..
konstigt, illröd i ansiktet och skriker som en idiot inne i bilen :mad:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hade en liknande situation fast då var det inte en fråga om en parkeringsplats utan väjningsplikt och lämna företräde. Skulle titta förbi min farbror med farsan och lämna av lite god whisky till han och precis när vi vikt av till höger in på gatan kommer en grön Passat kombi dundrandes efter vägen. Jag kör på höger sida som är brukligt i Svearike, men på vänster sida av vägen så blockerar ett släpvagn största delen vägen. Vad göra? :va

Eftersom den feta turken i Passaten hade så jävla bråttom så blev han stannandes med sina hjul jäms med släpets framkant. Som bekant så har den färdriktning med hinder på sin väghalva skyldighet att lämna företräde åt den andra, så jag parkerade lugnt och stilla mitt på vägen (rätt smal gata i ett bostadsområde, knappt två bilar ryms i bredd) och vred av nyckeln och lyfte mina händer i luften frågandes mot han i Passaten.

Klockan tickade och minuterna gick. Jag höll på att skratta ihjäl mig och likaså farsgubben. Han skulle fan inte flytta sig. Efter en stund drog han upp telefonen och tog kort på oss. Då klev jag ut och frågade vad problemet var.

"Det får du ta med pålisen!" sa han osäkert och upprört med östeuropeisk brytning.
"Men du förstår väl ändå att du ska släppa fram mig?"
"Jag var först! Ni kom och blockerade mig. Du får prata med pålisen!"

Gapskrattade och skakade på huvudet och gick tillbaka till bilen och tog ut nyckeln och gick med farsan till farbror (bara 15 meter bort). Han frågade "Vafan är det för jävla tomte?". Vi skakade bara på huvudet. Han satt fortfarande kvar, vid detta lag hade säkert 15 minuter gått.

Jag gick fram till bilen och knackade på fönstret. Såg ut som att han skulle dö eller döda någon.

"Du ska inte flytta på dig då?"
"DU FÅR PRATA MED PÅLISEN!"

Ryckte på axlarna och satte mig i bilen och tittade på han frågande.

Till slut insåg han att infarten till huset till höger om våran bil gick att använda för att gena förbi på sidan om min bil. När han då kom på denna briljanta idé och skred till verket så stannade han och körde ner rutan "HEJ DÅ FETTO!". Tål att tilläggas att han hade en medecinboll till skalle.

Det roligaste hade dock inte hänt än. Efter att vi lämnat go'drickat åkte vi till Coop för att handla lite käk. Då är killen inne i affären och när vi passerar han frågar han "Hittar ni nå mat!?!".

Han var väldigt beklämd.

On-topic då: Jag hade förmodligen också klivit ut och sagt några väl valda ord, eventuellt krossat rutan med en armbåge och slitit ut honom på marken för att sedan utöva hänsynslöst kroppsvåld med ben och knytnävar på honom (beroende på hur jävla fult han stal platsen och vad det var för typ). :)

Last edited:

Gabor

Guest
Så går det om man...

...är dålig på att ta för sig . Stå å torrknulla mitt på en parkering istället för att helt enkelt parkera där man ska....Felplacering kallas det.:D

Händer aldrig mig, dubbelparkerar även så ofta det går, så slipper man dörruppslag dessutom. Hittils ingen som sagt till eller klagat.

Lär er parkera. !!!:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har ett pucko till granne som alltid ställer sig mittemellan två rutor för att inte få dörruppslag.

Jag brukar parkera så nära hans förardörr som möjligt så får idioten i allafall krypa in i sin bil.

Jag vet ju vem det är och ser honom när han går förbi mitt fönster ut till parkeringen, han gjorde det en dag och jag log för mig själv, men en liten stund senare kom han tillbaka, så jag antog att han bara hade hämtat något i bilen.

En liten stund senare skulle jag iväg, då ser jag att någon annan hade parkerat lika nära på hans andra sida och skrivit en stor lapp "Lär dig parkera ditt jävla mongo!"

Han har lärt sig parkera sedan dess.

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Var med om en liknande händelse för någon vecka sedan.
Hade varit på systemet och inhandlat godheter för kvällens fest, och medan jag och min pappa lastade in i bilen, körde det upp en volvo med ett äldre par i och ställde sig och väntade på oss. Vi tog vår tid på oss med inlastandet, och medan pappa sedan backade ur bilen gick jag och lämnade vagnen. Under tiden jag var borta hade pappa börjat backa ut, och precis när han kommit ut ur fickan kommer det en snabb liten jävel och totalgasar rakt in framför volvon. Farsan surnar till och går ur bilen för att prata med chauffören.

Pappa: Gör man så?
Kvinna ~30: Vadå?
Pappa: Bilen bakom er här har stått och väntat på min parkering i en halv evighet.
Kvinna ~30: ja vaddå, vi hann ju före.
Pappa: Ja precis.
Kvinnans man stiger ur bilen och säger: jaha, och vem är du, någon jävla polis eller?

Farsan tog reg.nr och planerade en hämnd. Vet dock inte hur det har gått med det...

Helt otroligt hur lite respekt och skam folk har i kroppen idag.
Vad hände med vanlig hederlig samverkan?

Gabor

Guest
Jag har ett pucko till granne som alltid ställer sig mittemellan två rutor för att inte få dörruppslag.

Jag brukar parkera så nära hans förardörr som möjligt så får idioten i allafall krypa in i sin bil.

Jag vet ju vem det är och ser honom när han går förbi mitt fönster ut till parkeringen, han gjorde det en dag och jag log för mig själv, men en liten stund senare kom han tillbaka, så jag antog att han bara hade hämtat något i bilen.

En liten stund senare skulle jag iväg, då ser jag att någon annan hade parkerat lika nära på hans andra sida och skrivit en stor lapp "Lär dig parkera ditt jävla mongo!"

Han har lärt sig parkera sedan dess.

Varför gjorde du så,:rolleyes: gör det dig till en bättre människa ?? :D

Vet en som ställde sig sådär nära ett fordon,,,kostade dörr, spegel, glas, mm skador på bilen...visst , bara att betala, men det sket vederbörande i...var det värt det...nä..:)

Var med om en liknande händelse för någon vecka sedan.
Hade varit på systemet och inhandlat godheter för kvällens fest, och medan jag och min pappa lastade in i bilen, körde det upp en volvo med ett äldre par i och ställde sig och väntade på oss. Vi tog vår tid på oss med inlastandet, och medan pappa sedan backade ur bilen gick jag och lämnade vagnen. Under tiden jag var borta hade pappa börjat backa ut, och precis när han kommit ut ur fickan kommer det en snabb liten jävel och totalgasar rakt in framför volvon. Farsan surnar till och går ur bilen för att prata med chauffören.

Pappa: Gör man så?
Kvinna ~30: Vadå?
Pappa: Bilen bakom er här har stått och väntat på min parkering i en halv evighet.
Kvinna ~30: ja vaddå, vi hann ju före.
Pappa: Ja precis.
Kvinnans man stiger ur bilen och säger: jaha, och vem är du, någon jävla polis eller?

Farsan tog reg.nr och planerade en hämnd. Vet dock inte hur det har gått med det...

Helt otroligt hur lite respekt och skam folk har i kroppen idag.
Vad hände med vanlig hederlig samverkan?

Upphörde när SH startades.....

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha