Parkeringstjuven...

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Jag borde ha lärt mig vid de här laget att inte bli förvånad över SH. Så många som tar det personligt om någon annan hinner före och tar en parkeringsplats utanför affären :dummer

Bara att acceptera att ni var inte snabba nog bättre lycka nästa gång. I stället så ska ni tracka personen eller förstöra dens egendom :brinnerup
Hoppas ni själv tycker det är kul nästa gång någon sparkar omkull er hoj när ni parkerar olagligt. Eller varför inte repa lacken :brinnerup lika för lika ;)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag har två polare som ofta dubbelparkerar, och dessa två polare är de som har mest döruppslag och parkerings skador på sina bilar.

Själv bryr jag mig inte, ställer mig rätt och visar andras bilar respekt när jag kliver av och på, och peppar peppar har jag aldrig fått några parkerings skador eller liknande på mina bilar.

Snor nån min parkeringsplats som jag stått och väntat på kliver jag ur och frågar normalt vad de håller på med. Inser jag att de inte bryr sig så rycker jag på axlarna och letar nå nytt, när personen lämnat bilen åk har bilen utan synhåll så ****** ******** **** ******** jag personens bil.

Visst tråkigt att man ska behöva göra nå sånt, men tro mig de gör inte om det. Och alla de känner och får höra detta snor inte heller nån annans parkering.

På tal om bilskador, en polare hade jobbat natt (entrevärd) påväg hem ca. 03.00 åker han genom Götgatan i södra sthlm. Det är grönt för honom och han ser en snubbe vid övergångstället som precis ska gå över gatan. Då tutar han till lite lätt och snubben skickar iväg en känga på hans bildörr. Polarn kliver ur, missar att snuten står på andra sidan gata, går fram till killen och ger han en käftsmäll så snubben slocknar. Polisen tar sig till plats och när killen vaknar till liv så får han åka med polisen. Polarn fick åka hem direkt utan några konstigheter.

Last edited:

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Jag hjälper folk att tänka i traffiken! (Kör Fjärrbil)
Te.x Flyttat inte folk sig, får man ju hjälpa dom.. dom flesta flyttar sig när dom inte kan använda ngn av dom 3 bakspeglarna p.g.a brist på sikt:D

Sen om dom parkerat korkat, stänger man dom inne, och håller sin 45min rast, lagom när dom kommer och ska köra!!

Fungerar också att parkera så nära deras dörr, att dom hellt enkelt inte kommer in!

Har även slutat släppa ut bilar från avfarterna, antingen får dom bromsa eller gassa...
Har släppt förr, men när idioterna går ut i samma hastighet som jag och stannar i den, tröttnar man till slut..

Och till allt annat får man sin vilja igenom genom att man låtsas inte se bilen och börja svänga sakta!!

och med MC slinker man imellan bara:tummenupp

Min bil har så lågt värde så de funkar att köra på samma sätt som med lastbil, för folk är mer rädda om sina bilar än jag är om min:D

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Härligt att se även yrkeschaffisar hävdar sin rätt! Jag blir lika glad varje gång en tradare ska ut i rondellen precis framför mig.

Om det inte framgår så är jag alltså i rondellen och har säg 10-15m kvar till infarten där tradaren står. Det händer MINST tre gånger i veckan.

Nåväl, hur många av er dubbelparkerare ställer er på familjeparkeringen? Många gissar jag. Det tycker jag som småbarnsförälder är kanon för då får jag chansen att dörrmärka någon annans bil på den vanliga parkeringen istället! :tummenupp

Alla vet väl att det heter mottrafikanter och inte medtrafikanter samt att man bara har rättigheter och inga skyldigheter i trafiken?

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Jag skulle ha flyttat ut till en mark som är så öde att ingen orkar bry sig med att markera sitt territorium
med streck på marken.

Gabor

Guest
Jag borde ha lärt mig vid de här laget att inte bli förvånad över SH. Så många som tar det personligt om någon annan hinner före och tar en parkeringsplats utanför affären :dummer

Bara att acceptera att ni var inte snabba nog bättre lycka nästa gång. I stället så ska ni tracka personen eller förstöra dens egendom :brinnerup
Hoppas ni själv tycker det är kul nästa gång någon sparkar omkull er hoj när ni parkerar olagligt. Eller varför inte repa lacken :brinnerup lika för lika ;)

Kan bara hålla med...mängder med felknullade mongon som överreagerar på minsta lilla grej...orka. Hoppas man slipper dessa i framtiden..skönt att bo där man bor.

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
SV650s
Hahaha, rolig läsning som satan.

Gillar Farochson. Vilken hjälte. Hahahaha.
Klappa dig själv på bröstet och var stolt. Eller inte

Till topic då: Sist det hände bad jag de att backa ut, de gjorde det. Jag fick min plats, alla nöjda och glada.
Då var det heden under kalaset, dvs FULLSMOCK. Hade det hänt på en random coop-parkering där det finns hur många fler lediga som helst så hade jag kört vidare.

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Hehe, jävligt länge skulle jag vilja påstå.

DOCK håller ju inte en genomsnittsbilist på att dumma sig, så dom behöver som tur är inga lappar.

Borde ha några sådana i handskfacket.

Ingen som vill/kan sms:a parkeringsmarodören anonymt?! :rolleyes:

Skicka ett sms själv om du är så jävla upprörd! :rolleyes:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Kan bara hålla med...mängder med felknullade mongon som överreagerar på minsta lilla grej...orka. Hoppas man slipper dessa i framtiden..skönt att bo där man bor.

Man kan tro att ni två aldrig har upplevt en fullproppad parkering. Bor inte så centralt och åker aldrig bil till något stort evenemang?

FÖR hade ni letat perkeringsplats i mer än 10 minuter så börjar man tröttna. Man har redan varit tvåa på bollen några gånger och tålamodet börjar ta slut. Man vet att det ser likadant ut på alla parkeringar i närheten så det är ingen ide att åka vidare.

Till slut hittar ni någon som ska åka. Det tar sin tid för denne att packa in sina påsar. Leta upp sina nycklar. Starta bilen. Ställa in radion. Fixa med backspegeln och till slut börjar bilen rull ut från sin plats. Själv står du där och blinkar för att visa att du "köat" för att få just denna platsen. Bilen som till slut backar ut, backar ut från och kör iväg mot och förbi dig. Under tiden kommer någon annan och kör in på platsen. Då hade ni såklart skrattat till lite för er själva och tänkt, Guud vilken tur den där andra hade som kom till parkeringen med en sådan tajming. Bara att börja om från början. Gäller det en "vanlig" parkering så bryr man sig ju inte. Men när det är knastrångt.
Tror inte en sekund på att ni inte hade brytt er. Däremot blir man ju konfundersam på hur långt på landet ni bor, är det ens i Sverige?

Så jävla kul är det inte att leta reda på en ny plats i kanske 20 minuter. Isf. föreslår jag er att börja volontärjobba och gå med i frälsis.

Eller så får ni stanna kvar ute på landet där kor på vägen är det värsta att reta upp sig på.

Skicka ett sms själv om du är så jävla upprörd! :rolleyes:

Äsche, då kan dom ju se var jag bor och parkerar min bil :dummer

Last edited:

Gabor

Guest
Man kan tro att ni två aldrig har upplevt en fullproppad parkering. Bor inte så centralt och åker aldrig bil till något stort evenemang?

FÖR hade ni letat perkeringsplats i mer än 10 minuter så börjar man tröttna. Man har redan varit tvåa på bollen några gånger och tålamodet börjar ta slut. Man vet att det ser likadant ut på alla parkeringar i närheten så det är ingen ide att åka vidare.

Till slut hittar ni någon som ska åka. Det tar sin tid för denne att packa in sina påsar. Leta upp sina nycklar. Starta bilen. Ställa in radion. Fixa med backspegeln och till slut börjar bilen rull ut från sin plats. Själv står du där och blinkar för att visa att du "köat" för att få just denna platsen. Bilen som till slut backar ut, backar ut från och kör iväg mot och förbi dig. Under tiden kommer någon annan och kör in på platsen. Då hade ni såklart skrattat till lite för er själva och tänkt, Guud vilken tur den där andra hade som kom till parkeringen med en sådan tajming. Bara att börja om från början. Gäller det en "vanlig" parkering så bryr man sig ju inte. Men när det är knastrångt.
Tror inte en sekund på att ni inte hade brytt er. Däremot blir man ju konfundersam på hur långt på landet ni bor, är det ens i Sverige?

Så jävla kul är det inte att leta reda på en ny plats i kanske 20 minuter. Isf. föreslår jag er att börja volontärjobba och gå med i frälsis.

Eller så får ni stanna kvar ute på landet där kor på vägen är det värsta att reta upp sig på.

Äsche, då kan dom ju se var jag bor och parkerar min bil :dummer

Eller så bor du på fel ställe som inte accepterar att andra är smartare på att hitta parkeringsplatser....:D.

Bor tyvärr nära ett av sveriges i särklass sämsta trafikstäder, muppsala, där avskaffar man parkeringsplatser centralt, bygger dubbelt så breda cykelbanor som gator, så där tvingas biltrafiken ut till stormarknaderna...men det är inga problem att parkera häst å droska på åkern där inte...:yoparty.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Det är lite märkligt att flera här anser det helt ok att "gå före i kön" när det gäller parkeringsplatser & vem som borde ha förtur. Gör ni så när ni står i kön på Systembolaget för den vanliga veckoinhandlingen av koskenkorvan, d.v.s. kliver förbi alla andra och säger stolt "jag hann före er"?

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
I går råkade jag ut för en riktigt fräck j--el... Skulle till tandläkaren, som ligger mitt i stan, och som vanligt var det väldigt ont om parkeringsplatser. Till sist hittade jag en plats längst fram i en rad, och körde fram några extra meter för att sedan backa tillbaka till platsen. När jag håller på att backa in kommer det en nisse i en ny Mazda och trycker in sin front bakom min bil för att ta platsen. Jag tittade ett par sekunder på hans bil, konstaterade att den var finare än min, och att jag dessutom har dragkrok... Lade sedan i backen igen och fortsatte sakta bakåt. Killen i Mazdan fick väldigt brått att kasta sig ut på vägen igen :)
När jag klev ur bilen och gav honom tummen upp med ett brett leende, tittade han bara bort och åkte därifrån... konstigt:va:arsele

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Eller så bor du på fel ställe som inte accepterar att andra är smartare på att hitta parkeringsplatser....:D.

Bor tyvärr nära ett av sveriges i särklass sämsta trafikstäder, muppsala, där avskaffar man parkeringsplatser centralt, bygger dubbelt så breda cykelbanor som gator, så där tvingas biltrafiken ut till stormarknaderna...men det är inga problem att parkera häst å droska på åkern där inte...:yoparty.

Ja. Parkeringssituationen i Uppsala är långt ifrån bra.
Det brukar vara bra fullt på det fåtal parkeringsplatser som finns kvar.
Fast det är klart. Parkeringsgaragen gapar ofta tomma så om man inte har något emot att pynta en hundring i timmen så finns det ju plats.
Att dom sedan bygger om varenda gata i stan så busshållplatsen går ut i vägen kombinerat med refuger skapar ju ett rejält irriterande trafikklimat.
Hjärnsläpp av stora mått.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Asskön tråd :tummenupp

Kan dela med mig av egen lite incident.

Jag stod parkerad vid trottoaren med gott om utrymme till Korsningen framför och närmaste bil bakom. Säkert 20 meter åt vardera håll. Och ska just gå in på en resturang brevid. men så kom det en anan bil och ställde sig framför mig och backar så nära så kan bumpade till bilen. Sen klev det ut 3 invandrare. Och jag frågade om dom inte kunde parkera lugnare. Men dom bara grymtade och gick iväg. Så jag väntade 5 minuter och klev sen in i min bil igen, och helt lugnt knufffade jag ut deras bil mitt i korsningen. Och sen åkte jag och parkerade på ett annat ställe. Jag hade då en model större bil med V6a.

För övrigt hade jag gjort en okulär besiktning av föraren på TS parkeringsproblem. Hade det inte varit ett Annabolamonster så hade jag nog satt en fot i dörren på hans bil eller slagit av backspegeln.

Bor man på landet så låter man nog en sån här sak vara den gången det väl händer. Här i Stockholm är det heligt att inte ta andras p-platser. Och problemet är inte själva p-platsen. Det är att man åkt runt i 20 minuter för att hitta den. Och man vet att man måste åka runt i 20 minuter till för att hitta en ny.

Stockholm är bra på många sätt, men när det gäller parkering så är hela staden bajs.

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det viktigaste i såna här händelser är vem som är argast. Det gäller att alltid vara argast. Och att den andra personen förstår det.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Det är en stor fördel att ha rejäla kofångare typ som på volvo 240 istället för moderna bilar med lackade dito. :)

Gabor

Guest
Man kan hjälpa varandra istället....

Hur många ger bort sin p-biljet med tid kvar till någon som precis ska till att betala en egen ?? :)

Jag brukar göra det, fan va folk ser förvånade ut !! :krama

Verkar inte vara vanligt i stockholm..alltid lika kul. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati