Penguin goes racing!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag har alltid velat prova på att tävla inom roadracing, ända sedan jag började intressera mig för racing i början av nittiotalet. Men med det liv man lever så har det alltid verkat vara en praktisk omöjlighet med tanke på att jag ogärna ger upp gatåkandet, och pengarna inte räcker till. Men som en del vet så införskaffades iaf tävlingslicensen tidigt i våras, utifallat. Nu är det då dags för det stora äventyret att börja. Det ska bli spännande, kul som attan, och mycket nervöst även om jag inte har några ambitioner! :hoppa

På lördag direkt efter en heldag på Gälleråsen bär det av mot Göteborg för att hämta en ZX-6R vid namn Rosinante, som skall hyrlånas av Don Quixote här på SH, till B-rejset som går av stapeln 29/8 på Sviestad i Linköping.

Förberedelserna är många och mitt förvirrade huvud har fullt sjå att hålla reda på allt som ska ordnas. Till att börja med ska iaf Rosinante hämtas, sedan skall licensträningen köras på tisdag kväll, så det blir till att kasta sig i bilen ner till Linköping direkt efter jobbet på tisdag. Måste ju för sjutton köra in sig på hojen innan det är dags för träning och kval nästa söndag!

För att peppa mig själv har en ny räserpyjamas (som förresten inte går att flaxa sig ur) införskaffats, med motiveringen att man inte har lust att sabba gatstället om man skulle stå på örat, utan det måste ju vara bättre att vurpa i ett splajrans nytt ställ. :näsblod

Nåväl, det ska som sagt bli kul oavsett hur det går. Många är anmälda till rejset och det finns risk att man blir utkvalad. Mitt första mål är iaf att få nerverna att hålla så att man håller sig på hjulen under träningen, och att förhoppningsvis inte vara ivägen för resten av de tävlande allt för mycket. Kvalar man sedan in till rejset så spelar det inte så stor roll hur det går sedan, jag kommer att vara nöjd ändå! Håll nu tummarna för startnummer 14 i R600 nästa söndag! :tummenupp

Återkommer fortlöpande med rapporter om hur projektet fortskrider.

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Ja jevlar va nybörjare det kommer att vara.
Jag ska varva Soppatorsken, han ska varva mig.
Vill du också vara med i jumboligan?

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Äntligen!

Jäklar vad kul!!

Lyckas jag inte ta mig dit så håller jag iaf tummarna för dig.

Rokk on :yoparty

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Kalazzz - du har ju talang pojken :tuttar

Jag har ju problem att hänge mä din Blade på Rörken :D

Hade jag inte värt i Ghana när du ska rajsa - hade jag gladeligen stått i depå´n med kalle Tuborgzz och sånt...

Kör som du brukar :Bugar

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Håller på dig! Kör järnet hela tiden :banana :yoparty

Attans sugen på att köra själv med en hoj som är gjord för det, det är bara dollar tid och licens samt hoj som saknas :va

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Fan va fränt :D

Klart att du ska förverkliga dina drömmar, kostnaderna som kommer med på köpet är av underordnad betydelse, det finns nudlar att livnära sig på :D

Lycka till och håll koll på nerverna :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Pingvinen kommer klara sig ütmärkt. Inga problem när han väl fått ett träningspass under bältet och vågar släppa den lilla safety man har vid gatkörning, jag har inte lyckats ännu men jag jobbar på det.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Kreuger skrev:

Åhhh - läg av - du kör som en kyckling på gatan - du vågor inte köra på 2 hjul - men endast på ett som dom små klovnar i cirkus :D :D :D

(Sku int du börja jobba med ditt talang på bana istället???)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Go Penguin, GO! :yoparty

Lycka till i premiären!

Jag håller alla tummar för att det går bra. Det vet du. :tummenupp

Gurra H

Nu med hus på vischan!
Gick med
13 May 2003
Hoj
VFR 800FI
Givetvis kommer jag ner och kollar racet! Bokat sedan länge!!

Har du någon grid-girl eller ska jag ta med mig badbrallorna och paraply?
Om inte annat så kanske det psykar några medtävlare.

Hörs

Gurra

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...