Penguin goes racing!

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Å Jag drar mitt strå till stacken å Bodypaintar Anneli så Björn får nått annat att tänka på när han står på startplattan. Så han slipper bli nervös å jäklig.

Tricket är :på Startplattan under uppställningen:::
Anneli viskar i Pingvinens öra: En pallplats gubben så syns vi i tältet..

Björn svarar: Mgbhmnh....(och en instinktiv varvstoppsvarvning) sen vrålar han "UNDAN FÖR ESS" så hela startplattan vänder sig om...
:D
/ Den alltid så hjälpsamme
Trigger

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
TroLliS skrev:
Nä det ska du inte för Pingvinen har en mentor som till och med har kört ifrån självaste stiggy på ett race :arsele
Å det året vart han SM mästere så........................... :arsele
Äh, jag har vinnar-hojen från Synsam Cup 02 den råkkar

synd att inte jag gör det också bara

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Du får ju ha Sponsor dekaler från mig ju!!!

Jag håller ju med Race truck!
Knappt rostig..Nästan besiktigad!

Färg glad inredning!

Full gas och bromsa senare än alla andra så går det nog bra :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Efter en lång helg och många mils åkande är så Rosinante på plats. Eftersom det skulle köras banåkning på Gelleråsen i Karlskoga på lördagen var planen att slå ett par flugor i en smäll, och hämta hem kawasakin i samma veva, även om det blev en avstickare på ca 45 mil.

Helgens bravader började således redan på fredag kväll då jag tog Rödluvan och satte kurs mot Eskilstuna där hon skulle lastas på ett hästsläp tillsammans med Annelis LillGixxer. Att köra två hojar i hästtransporten hade aldrig förr prövats, så det tog en liten stund innan allt var lastat och klart. Anneli jobbade och slet medans jag kliade mig i huvudet. :va När vi var klara fann jag mig själv vara så gott som fast inuti kärran tillsammans med hojarna, och fick använda samtliga av mina gymnastiska färdigheter för att ta mig ut! En sak kan jag meddela, en fotpinne i arslet ( :3freak )är inget man önskar sin värsta fiende…fast det kan få Anneli att skratta gott en ganska lång stund.

Väderprognoserna för lördagen hade sett väldigt varierande ut, och lördagsmorgonen började mindre strålande med olycksbådande regnmoln och utspillt kaffe i bilen. Ett tag kändes som att det hade varit bäst att stanna hemma. Det regnade bitvis på oss på vägen till Karlskoga, och jag förbannade i mitt stilla sinne vädergudarnas ovilja att bistå oss. :mad:

Väl framme på banan så duggade det under genomgången och mastervarven. Surt sa räven! Sen visade det sig dock att regnet uteblev, även om det blåste så att man trodde att man skulle fara av banan stundtals. Jag koncentrerade mig mest på att banka in i skallen att det inte finns nåt mellanting mellan gas och broms. Om man inte bromsar så ska man accelera, det fattar ju vem som helst, men det är lättare sagt än gjort att inte fuska och slå av lite tidigare på gasen så att man slipper bromsa tvärhårt inför varenda kurva. Körningen flöt på bra och det var väl bara en koncentrationsmiss med ett våldsamt studsande bakhjul ute på bankanten som följd :skrämd , som var något utöver det vanliga. 1.16.33 tog det att ta sig runt i alla fall.

På eftermiddagen lastades hojarna återigen i släpet och kursen sattes mot föräldrarnas hus utanför Skövde. Väl där lastades hojarna av igen för att bereda plats åt Rosinante som vi skulle hämta nästa dag. Därefter intogs en pizza och en folköl som gjorde ögonlocken väldigt tunga. :trött

På söndag morgon bar det av mot Stenungsundstrakten på västkusten där vi stämt träff med Don Q, för att tillfälligt ta över vårdnaden av Rosinante. Jag körde medans Anneli agerade kartläsare. Jag fick lära mig att vissa orter ska man bara åka till, även om de inte finns med på kartan. Åtminstone hävdade min kartläsare det, och bevisligen (till mitt stora förtret) så funkar det så :mattias . Vi anlände till Rosinantes hem vid halv ettiden och fick lite tips av Don Q innan vi vände tillbaka mot Skövde. Ganska direkt hörde vi ett misstänkt ljud och vår dragbil började brööööla misstänksamt mycket. Avgassystemet hade naturligtvis rostat sönder och vips så lät det som om vi körde rallybil med hästsläp!

Vid fyratiden var vi i alla fall tillbaka i Skövde och lastade åter lillgixxern på släpet tillsammans med Rosinante. Det var kärlek vid första ögonkastet mellan de två små sexhundrorna! :kär Rödluvan fick inte plats så Anneli fick det ädla uppdraget att styra henne tillbaka mot Eskilstuna medan jag körde bilen. Lite mindre än fyra timmar senare är då alltihopa avlastat och parkerat i väntan på tisdagens kommande övningar! Återkommer med rapport när träningen är avklarad på tisdag. Ni som vill kan försöka fixa fint väder till dess!

Last edited:

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Penguin skrev:
En sak kan jag meddela, en fotpinne i arslet ( :3freak )är inget man önskar sin värsta fiende…fast det kan få Anneli att skratta gott en ganska lång stund.

..Jag fick lära mig att vissa orter ska man bara åka till, även om de inte finns med på kartan. Åtminstone hävdade min kartläsare det, och bevisligen (till mitt stora förtret) så funkar det så :mattias .
Jag skrattade inte åt att du fick en fotpinne i arslet, jag skrattade åt MINEN du gjorde då.. :hihi :tungan
.. sen är det så, att möjligtvis kan jag ge sken av att vara förvirrad och det är sant att jag totalt saknar lokalsinne, men läsa karta kan jag banne mig! :)

Kamikaze kid skrev:
Javisst! Med lite vilja o fantasi går allt, och alltid lär man sig nåt. :banana

Triggerhappy skrev:
Å Jag drar mitt strå till stacken å Bodypaintar Anneli..
/ Den alltid så hjälpsamme
Trigger

Lycka till! :hihi

/Anneli (som är jättekittlig)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tog inga tiden på Pingu, jag såg honom bara passera. Anneli vet vilka tider han åkte på.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Mattias skrev:
Jag tog inga tiden på Pingu, jag såg honom bara passera. Anneli vet vilka tider han åkte på.

Första varven låg han på 1,01 sen körde han jämna 1,00 och 59:eek:r. Så duktig så! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Penguin kör väldigt mjukt och fint och stadiga 59:eek:r var inga problem. Lite mer jävlar anamma så är det 58:eek:r och kanske en hög 57:a som gäller. Inga problem!

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...