Har varit där, gjort det, osv
Du kommer iaf att vara så jävla nervös så du kommer att förlägga all utrustning, glömma slå på soppakran(ev. glömma tanka).
Så ta med en person som inte blir nervig å har koll på vad som ska fixas.
Sen ett riktigt gött råd, du är gatåkare så när du nu MÅSTE pressa lite så ta inte allt i inbomsningen, gör tvärtom ta det lungnare i broms å ge gas tidigare.
Du kommer själv märka efter några pass att man kör så i RR, bromsa mjukt å fint så du kan gasa innan apex.
Då kommer det att gå så javla fort att din ögon blir som pingsbollar, å då närmar du dig hur känslan ska vara
Å bromsar du på dig så bromsa så länge du törs sen släpp allt å bara sväng, hur du än gör så kanske vurpar du, men försöker du svänga så märker du att det går ju att åka så här fort i kurvan, sen öker du lite mer
Kan säga så har, när jag tävlade var det pingisögon som gällde, annars var man sist.
Å ja jag kör så jag blir rädd själv t.om. på rörken, våga pressa dig själv.
Pressa sig själv är vad RR handlar om, alltså våga vara rädd å kör så du blir rädd, men med förstånd.
tex
Man ska ju inte flytta bromspunkten 10m i taget utan max 0,5m, det kan vara skrämmande så det räcker för ett helt liv
Jaja har så många råd att ge så jag vet inte vad.
Men ett är säkert, du kommer att få gasa så du är rädd hela tiden
Bara du kan utnjytja adrerlaniet du kommer att få så ska det gå bra.
Sen kan du ju om du är lite hetsig i normala fall förklara för dom i närheten att du kommer vara pumpad med adrelin, du kommer att vara tvär, bli lätt förbannad på alla osv.
Å det är helt normalt alla som tävlar genomgår detta
Jag hade turen att vi var 3st som började köra, å fan vad vi bråkade på tävlingarna :kocko men sen när det var över så var vi kompisar igen.
jaja vi alla föstog nog inerst inne i huvudet varför det blev bråk osv
Men sist av allt så var det nog mina bästa stunder i livet när jag tävlade, jag saknar det fruktansvärt men samtidigt är jag glad att jag slutade
Nåja
Lycka till
Skulle ha följt med om du inte bangat för en SMC utbildning