Penguin goes racing!

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
.

Ruskigt kul att du ska börja race:a jag tror att du kommer lyckas bra för du e ju grym på bana det lilla jag sett,sen har du rätt inställning och det kan man komma långt på, LYCKA TILL FÅGELN!!!! :Bugar

Tokan

Har blivit omvänd =)
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
HARLEY-DAVIDSON XL883N
Håller tummarna för dig, Pingvinen!!!
Det kommer att gå så bra så!! :tummenupp

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Lycka till Penguin! Jag tror du har allt som krävs för att det ska gå bra, du har en grym teknik på bana, det lilla jag har sett i alla fall. Skulle vara kul att åka och kolla den 28:e.

Sen är det här med sponsring. Personligen tror jag att mössan som du hade på dig i måndags på Rörken skulle kunna göra dig och Lelles kända inom stora delar av roadracingvärlden, jag tycker du kan utveckla den biten en del, det finns en stor potential där. :tummenupp :tummenupp

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Lycka till och se till att ha kul!
Har du det här leendet :) i hjälmen under loppet så gör du rätt.

Last edited:

Elis

Uppsala EnduroRunners
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Fireblade (Såld) & KTM 450 EXC
Kul :banana jag önskar lycka till det är så otroligt kul att tävla.

Och du som är så genuint intresserad måste ju prova på.

Kör hårt !! du kvalar lätt in. :tummenupp :banana

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Pertan skrev:
Attans sugen på att köra själv med en hoj som är gjord för det, det är bara dollar tid och licens samt hoj som saknas :va
Håller med dig! Är själv sugen men jag saknar också ovanstående + talang och mod :näsblod Jag får nöja mig med att sitta och drömma framför TV:n när Rossi och grabbarna kör...

Fan vad kul Penguin att du har kommit igång nu! :yoparty Önskar dig lycka till! :Bugar Respekt! :tummenupp

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Coooolt!!! Lycka till nu!! Det kommer gå super, du är ju en talang! :tummenupp
Skall bli spännande att höra mera...
:) Jocke

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Tja bortsett från hojvalet så tror jag det kommer att gå utmärkt för dig!
Nu har jag ju sett dig köra o jag tror inte du blir sist lycka till o skriv lika fina rejsrapporter son våran Don Q :tummenupp

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Har varit där, gjort det, osv

Du kommer iaf att vara så jävla nervös så du kommer att förlägga all utrustning, glömma slå på soppakran(ev. glömma tanka).
Så ta med en person som inte blir nervig å har koll på vad som ska fixas.

Sen ett riktigt gött råd, du är gatåkare så när du nu MÅSTE pressa lite så ta inte allt i inbomsningen, gör tvärtom ta det lungnare i broms å ge gas tidigare.
Du kommer själv märka efter några pass att man kör så i RR, bromsa mjukt å fint så du kan gasa innan apex.
Då kommer det att gå så javla fort att din ögon blir som pingsbollar, å då närmar du dig hur känslan ska vara :)

Å bromsar du på dig så bromsa så länge du törs sen släpp allt å bara sväng, hur du än gör så kanske vurpar du, men försöker du svänga så märker du att det går ju att åka så här fort i kurvan, sen öker du lite mer :död

Kan säga så har, när jag tävlade var det pingisögon som gällde, annars var man sist.
Å ja jag kör så jag blir rädd själv t.om. på rörken, våga pressa dig själv.

Pressa sig själv är vad RR handlar om, alltså våga vara rädd å kör så du blir rädd, men med förstånd.

tex
Man ska ju inte flytta bromspunkten 10m i taget utan max 0,5m, det kan vara skrämmande så det räcker för ett helt liv :3freak

Jaja har så många råd att ge så jag vet inte vad.
Men ett är säkert, du kommer att få gasa så du är rädd hela tiden :tomten

Bara du kan utnjytja adrerlaniet du kommer att få så ska det gå bra.
Sen kan du ju om du är lite hetsig i normala fall förklara för dom i närheten att du kommer vara pumpad med adrelin, du kommer att vara tvär, bli lätt förbannad på alla osv.
Å det är helt normalt alla som tävlar genomgår detta :tungan

Jag hade turen att vi var 3st som började köra, å fan vad vi bråkade på tävlingarna :kocko men sen när det var över så var vi kompisar igen.
jaja vi alla föstog nog inerst inne i huvudet varför det blev bråk osv

Men sist av allt så var det nog mina bästa stunder i livet när jag tävlade, jag saknar det fruktansvärt men samtidigt är jag glad att jag slutade :va

Nåja

Lycka till

Skulle ha följt med om du inte bangat för en SMC utbildning :fatta!

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
lycka till nästa lördag pingvin!! ;)
Det kommer att gå bra! skoj med någon uRR i RR träsket. GL HF!
Själv kan jag inte komma för sälen ska äta kräftor, men jag kommer att hejja på dig iaf!
/z

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Ska han få säga så där ostraffat Penguin!!??

På han .......... :fatta!

:corn

*hetsar lite*

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
eus skrev:
Jag ska köra 8:eek:r runt dig

Nä det ska du inte för Pingvinen har en mentor som till och med har kört ifrån självaste stiggy på ett race :arsele
Å det året vart han SM mästere så........................... :arsele

Jo jag är riktigt stolt över den bravaden fast stiggy hjälpte till lite :3freak
Efter racet sa han att jag var värd det å desutom lag jag der snabbaste varvet under det racet så sakta gick det inte(skriver det mest för mitt självförtroende).
Sen kan man skriva så här, han hade en hoj från -95 som var topptrimmad inkl. topp fjädring(=full öhlins), jag -91 med budgetmeck å lite egna trimsaker på=hopplöst efter teknikmessigt.
Så stålt över denna sak är jag å kan skryta i flera dagar med :fyllisar

Å så ska man inte skryta men ibland vill man det för många av er här vet inte en en uns av vad jag presterade.
Å om pingvinen fortsätter ska jag tamefan hjälpa honom psykistk(alltså hur man beter sig) :squid

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Så det så!!!!!!!! :tungan

Jajjamensan...... :tummenupp

Skål TrolLis :fyllisar

fortfarande sjuk, uttråkad, trött och kurerar med whiskey

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
TroLliS skrev:
Så ta med en person som inte blir nervig å har koll på vad som ska fixas.

Jag ska med som depåpingla! :tuttar Tänkte att han behövde ha med någon som åtminstone har meckat lite mer än honom :D , och som tåls att skälla på när nervositeten sätter in. :brinnerup

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Anneli skrev:
Jag ska med som depåpingla! :tuttar Tänkte att han behövde ha med någon som åtminstone har meckat lite mer än honom :D , och som tåls att skälla på när nervositeten sätter in. :brinnerup

Men lyssna int på´n när han säg´ att så där gjör man inte då :tomten
Å se till att det finns benin i tanken, räkna med ca 1l/mil på racet, ni vet ju hur många var och hur lång banan är.
Sen slår ni i 3liter mer, då kommer soppan at räcka.

Och alra minst kolla var han lägger handskarna, dom kan man faktiskt lägga bort.
Har varit med om en kille som skulle ut till start å han kunde inte hitta handskarna.
Vi som var med tyckte det var otroligt roligt=dubbelvikta i skratt, men för han var det inte så kul :tomten

Jaja ta hand om pingvinen nu.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...