Gaffelben och stötdämpare blev ju iordninggjorda tidigare men det fanns frågetecken. Det var oklart vad som egentligen hade gjorts eller inte ?
Gaffeln revs igen och följande kunde konstateras.
Packboxar och bussningar var (förmodligen) inte bytta. Gaffelfjädrarna som stoppats i var 20 mm för långa. Det var bara att bryta ihop och komma igen.
Någon som skruvat med hojen tidigare hade dragit nedre kronan så hårt att det var skador i gaffelbenen.
Säkert en Scaniamekaniker. De vet hur en bult ska dras.
Hursomhelst. Nu är gaffeln fixad igen. Slitdelar är bytta och uppgraderingar är gjorda. Bilder på delarna som blivit utbytta.
Ett steg bakåt men flera kliv framåt !
Gaffeln revs igen och följande kunde konstateras.
Packboxar och bussningar var (förmodligen) inte bytta. Gaffelfjädrarna som stoppats i var 20 mm för långa. Det var bara att bryta ihop och komma igen.
Någon som skruvat med hojen tidigare hade dragit nedre kronan så hårt att det var skador i gaffelbenen.
Säkert en Scaniamekaniker. De vet hur en bult ska dras.
Hursomhelst. Nu är gaffeln fixad igen. Slitdelar är bytta och uppgraderingar är gjorda. Bilder på delarna som blivit utbytta.
Ett steg bakåt men flera kliv framåt !
Last edited: