Värt att undersökas. Tack för tipset !Man kan ju gjuta egna bussningar till bilar. Det kanske är en väg att gå?
Värt att undersökas. Tack för tipset !Man kan ju gjuta egna bussningar till bilar. Det kanske är en väg att gå?
Har tittat runt en del. Vibrationsdämpare kan fungera men kräver lite bearbetning. Helt klart ett alternativ.Jag hade googlat på rubber grommet på ebay. Finns många kineser som gör dylika i alla möjliga dimensioner. Sen blir det ju inte den billigaste lösningen för en så liten pryl, Moms och tull osv. Men bara några knapptryck bort. Annars hade jag nog gjort ett djupdyk i bra att ha lådan. Någon slang med metallhylsa inne i t.ex. Beror på hur vedbotrimmad eller MotoGP den skall se ut?
Sen finns ju färdiga vibrationsdämpare på BT, Swedol osv. Men standardmåtten stämmer nog inte på dessa. Så arbete krävs.
Det blir nog alternativ ett. Jag tittar runt efter lämpliga bussningar eller vibrationsdämpare.Kolla på bilbutteriks och bussningar för hjulupphängningar för bilar, diameter är viktigast för längdjusteringen kan ju göras med bågfil. Eller så svarvar du en bussning i delrin med en stålhylsa i.
All credit för snygga jobb!!!
Tack för att du alltjämt tar dig tiden att fota och skriva!
Trevligt att se!
Vad e det för verktyg du har för att pressa ur de gamla lagren? Ser smidigt ut!Genomgång av lager i länkage och sving. Nållagren och distanserna
(eller vad man kallar dem för ?) plockades ur länkaget och svingen. Nya nållager och distanser monterades. Delarna kommer från CMSNL.com och Remlagret.se. Några bilder.
View attachment 460252View attachment 460308View attachment 460309View attachment 460310View attachment 460311
Två lager gick bara att ta ut åt ett håll. Det svarta verktyget är en avdragare. Jag brukar kalla allt som man tar bort lager med för avdragare. Fast det heter säkert nåt annat.Vad e det för verktyg du har för att pressa ur de gamla lagren? Ser smidigt ut!
Jag hade googlat på rubber grommet på ebay. Finns många kineser som gör dylika i alla möjliga dimensioner. Sen blir det ju inte den billigaste lösningen för en så liten pryl, Moms och tull osv. Men bara några knapptryck bort. Annars hade jag nog gjort ett djupdyk i bra att ha lådan. Någon slang med metallhylsa inne i t.ex. Beror på hur vedbotrimmad eller MotoGP den skall se ut?
Sen finns ju färdiga vibrationsdämpare på BT, Swedol osv. Men standardmåtten stämmer nog inte på dessa. Så arbete krävs.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|