Peter räddar en Gsxr

Montering av styrdämpare. En Toby styrdämpare som kommer från FJ Racing Suspension i Almunge.
Först monterades det blindnitmuttrar av stål (M6) i ramen.
Sedan fick vi bocka fästet en del för att få det att passa. Sen var det väl bara att skruva dit styrdämparen.
Åsså skruvades det dit ett nytt kopplingsgrepp då det gamla var krokigt.
Några bilder.

04DE98CB-59A2-4ECC-A3FF-300929F50762_1_105_c.jpg287B1163-D7B7-4D1D-98C3-19ADAA537F20_1_105_c.jpgFCEB3A64-1870-4815-9F9B-12E24A043A8C_1_105_c.jpg9EE30C0F-9847-4A97-9A6B-F847C61287EE_1_105_c.jpg
 
Sisådär. Då var bromsslangen på plats.
Jag använde en luftslang för att måtta rätt längd och vilken den bästa placeringen skulle bli. Vinklarna på banjobultarna sågs också över. Bromsljuskontakten (M10x1,25) och bromsslangen kommer från lokala firmor.
Det går framåt. Sakta men säkert ! :)

F0D8B8A1-6ADE-41F6-B38A-7805FB45F7A5_1_105_c.jpg72E70EE8-5E11-42CF-9A12-EC6A046103B4_1_105_c.jpg
 
Ett litet projekt är att få en sving från en gsxr 1000 K5 att passa på en Gsxr 750 SRAD.
Det här är det som behövs.
Sving : Suzuki Gsxr 1000 K5. Svingaxel : Gsxr 1000 K5. Nya svingarm pivots. Det är olika diametrar på svingaxlarna (gsxr750 SRAD/Gsxr 1000 K5)
En K5 stötdämpare finns också men den ville inte vara med på bild. :)

Jag kommer köra vidare med den modifierade orginalsvingen (750 SRAD) och det här lilla projektet kommer kanske till användning nån gång i framtiden. Jag får se. :)

A6CDD73F-2E3F-4E24-B615-11E5E99A8910_1_105_c.jpgA3DBF769-A47C-415C-A205-A450FD4765F4_1_105_c.jpg94AA1B20-0448-4068-86E3-93532BB9B18E_1_105_c.jpg
 
Last edited:
Ett litet projekt är att få en sving från en gsxr 1000 K5 att passa på en Gsxr 750 SRAD.
Det här är det som behövs.
Sving : Suzuki Gsxr 1000 K5. Svingaxel : Gsxr 1000 K5. Nya svingarm pivots. Det är olika diametrar på svingaxlarna (gsxr750 SRAD/Gsxr 1000 K5)
En K5 stötdämpare finns också men den ville inte vara med på bild. :)

Jag kommer köra vidare med den modifierade orginalsvingen (750 SRAD) och det här lilla projektet kommer kanske till användning nån gång i framtiden. Jag får se. :)

View attachment 464509
Intressant att läsa om alla förbättringar du gör! Men vad gör 1000-svingen bättre än 750:ns orginalsving? Lättare? Starkare?
 
Behöver en EPDM slang med ett innermått på 8 mm. Behöver inte vara så lång men max en meter då.
Nån som vet vart man hittar en sådan slang ? :)
 
Last edited:
Kanske inte så relaterat till byggtråden...
Men jag hittade gamla tidningar i lgn och blev nostalgisk.
Med Samuraj Katanan och två Pro Stocks. Klarkner´s och Davvo´s
F-n vad kul det skulle vara med en rejkad och sänkt GSX1100. Med mycket kubik och V&H sidwinda...å lägga långa svarta spår vid rödljusen :yoparty

3001B593-CC09-49B6-828C-78007093B774_1_105_c.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top