Photoshop Sporthoj

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
förstår inte riktigt vad du vill ha gjort?:va

det finns ett ärr på handleden, det vill jag ska gå att se så tydligt som möjligt, jag tycker bilden är gul, suddig mm.
nått sånt är det jag menar :)

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
det finns ett ärr på handleden, det vill jag ska gå att se så tydligt som möjligt, jag tycker bilden är gul, suddig mm.
nått sånt är det jag menar :)

ok, ger det ett försök:)

ser kanske lite konstgjord ut:näsblod

Bifogat

• Dsc01h411X.jpg
    Dsc01h411X.jpg
    129.2 KB · Visningar: 119
  • Dsc01411X2.jpg
    Dsc01411X2.jpg
    223.3 KB · Visningar: 169
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ok, ger det ett försök:)

ser kanske lite konstgjord ut:näsblod

ja, kanske :)
och bild 2 ser lite "fuskad ut/överdriven", vilket inte funkar i sammanhanget den ska användas i, fast du kanska inte gjorde nått "fult"?

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
och bild 2 ser lite "fuskad ut/överdriven", vilket inte funkar i sammanhanget den ska användas i, fast du kanska inte gjorde nått "fult"?

egentligen inte, använde sharpen och ökade detaljrikedom, alla standardfunktioner. går inte att få ut så mycket mer bara genom att ändra contrast mm. utan behövs lite mer high tech funktioner.:gnissla

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj

gjorde en till, och fuskade lite, men det kanske passar bättre för sammanhanget?:rolleyes:

Bifogat

• 1§Dsc01411X.jpg
    1§Dsc01411X.jpg
    119.9 KB · Visningar: 155

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Okej jag har en tuff uppgift åt er. Men efter att ha kollat i tråden och sett vad ni kan göra så är jag övertygad om att ni kommer klara det.

http://p1.bikepics.com/pics/2007/09/07/bikepics-1016220-full.jpg

Jag skulle vilja att ni fixar till denna, ta bort plåt och backspeglar.

Sedan skulle jag vilja ha den i Red Bulls F1 färger. Som ni ser på inspirationsbilderna så är det en tjur 2 ggr. Vill ha en gul ring i fram vid lampan med en tjur samt en på tanken. Så att båda är representerade.

Övriga stripes som är på Red Bullbilen får ni leka med. Även dekalerna vart ni tycker de passar. Ni får givetvis vinkla om dekalerna om ni vill.

Bakdelen vill jag bara ha stripes. Och möjligtvis 1000 i vitt som ersätter Renault ibak. Alternativt Suzuki.

Om ni orkar så får ni även ta bort avgasrör samt byta ut fälgarna mot PVM 10ekrade men inte nödvändigt.

Tackar på förhand.

Bifogat

• red-bull-racing-2009-f1-car.jpg
    red-bull-racing-2009-f1-car.jpg
    67.5 KB · Visningar: 79
  • Red+Bull+Racing+F1+2006+EMS.jpg
    Red+Bull+Racing+F1+2006+EMS.jpg
    246.6 KB · Visningar: 75
  • RBR-RB6-launch-01.jpg
    RBR-RB6-launch-01.jpg
    253.3 KB · Visningar: 97

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Okej jag har en tuff uppgift åt er. Men efter att ha kollat i tråden och sett vad ni kan göra så är jag övertygad om att ni kommer klara det.

http://p1.bikepics.com/pics/2007/09/07/bikepics-1016220-full.jpg

Jag skulle vilja att ni fixar till denna, ta bort plåt och backspeglar.

Sedan skulle jag vilja ha den i Red Bulls F1 färger. Som ni ser på inspirationsbilderna så är det en tjur 2 ggr. Vill ha en gul ring i fram vid lampan med en tjur samt en på tanken. Så att båda är representerade.

Övriga stripes som är på Red Bullbilen får ni leka med. Även dekalerna vart ni tycker de passar. Ni får givetvis vinkla om dekalerna om ni vill.

Bakdelen vill jag bara ha stripes. Och möjligtvis 1000 i vitt som ersätter Renault ibak. Alternativt Suzuki.

Om ni orkar så får ni även ta bort avgasrör samt byta ut fälgarna mot PVM 10ekrade men inte nödvändigt.

Tackar på förhand.

ett förslag, fick inte riktigt till färgen tycker jag men det är svårt när lacken är vit orginal. hoppas det duger, annars får någon av de mer ruttade (DSL-FZR) lösa det på annat sätt:rolleyes:

:D

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    247.1 KB · Visningar: 166

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Haha! Den var ju inte så dålig den där! Du är grym guipza:tummenupp Men jag håller också på med en version, så håll ut ;) Ett tips vid svart eller vit lack förresten är ju att välja "colorize" i "hue/saturation" och sedan byta färg, men då gäller det att markera bra först.

Last edited:

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Haha! Den var ju inte så dålig den där! Du är grym guipza:tummenupp Men jag håller också på med en version, så håll ut ;) Ett tips vid svart eller vit lack förresten är ju att välja "colorize" i "hue/saturation" och sedan byta färg, men då gäller det att markera bra först.

det är så jag gjort men jag tycker att lacken blir matt/artificiell (stavning?) och saknar glans, iaf på denna. du ser själv. tycker detta är värst på vita hojar. nåt tips?:confused:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
ett förslag, fick inte riktigt till färgen tycker jag men det är svårt när lacken är vit orginal. hoppas det duger, annars får någon av de mer ruttade (DSL-FZR) lösa det på annat sätt:rolleyes:

:D
Blev riktigt grymt!

Väntar med spänd förväntan på nästa, men ser ju redan nu att detta tema är något att satsa på. :)

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Någon som skulle vilja gifta ihop min streetfighter med mv agustas snygga lack?

Bifogat

• P1030673.jpg
    P1030673.jpg
    240 KB · Visningar: 90
  • 2010_MV_Agusta_F4_Live_1.jpg
    2010_MV_Agusta_F4_Live_1.jpg
    109.7 KB · Visningar: 102

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Då kommer min bild. Som guipza sa så är det svårt att få det "trovärdigt", men personligen måste jag säga att det är en grym lack som säkert kommer se asbra ut i verkligheten:tummenupp Jag har faktiskt inget tips på hur man får färger bra med svart eller vit grund. Har man däremot en färg redan så kan man ju klicka i färgen i hue/saturation och sedan justera nyansen.
gsxr1000redbull.jpg

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Då kommer min bild. Som guipza sa så är det svårt att få det "trovärdigt", men personligen måste jag säga att det är en grym lack som säkert kommer se asbra ut i verkligheten:tummenupp Jag har faktiskt inget tips på hur man får färger bra med svart eller vit grund. Har man däremot en färg redan så kan man ju klicka i färgen i hue/saturation och sedan justera nyansen.

riktigt snygg den me:tummenupp hur fick du till dekalen fram, jag lyckades inte få det svarta (lamphålen?) att synas bra på dekalen utan att köra för mycket opacity. hur gjorde du?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Tackar så hemskt mycket! Den lacken blir det garanterat. Ni är bara för grymma!

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Jag gör jämt så att jag lägger originaldekalen på rätt ställe och markerar tex det gula i det här fallet med trollstaven. Sedan går jag till lagret med originalbilden och kopierar ut markeringen därifrån. Efter det döljer jag lagret med originaldekalen och tar colorize på det lagret jag kopierade ut. Hoppas du förstår!

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Jag gör jämt så att jag lägger originaldekalen på rätt ställe och markerar tex det gula i det här fallet med trollstaven. Sedan går jag till lagret med originalbilden och kopierar ut markeringen därifrån. Efter det döljer jag lagret med originaldekalen och tar colorize på det lagret jag kopierade ut. Hoppas du förstår!

tack och bock:Bugar:tummenupp

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Någon som skulle vilja ta sig an min banhoj? Jag skulle vilja ha hojen ungefär som jag ritat den i paint. Eller liknande, förslag? Sölle racing loggan skall vara på sidokåpan där krysset sitter.

Om någon skulle vilja fixa detta till mig så skulle jag vara väldigt tacksam.

//Johan

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    241 KB · Visningar: 103
  • 1.jpg
    1.jpg
    251.9 KB · Visningar: 111
  • 4.JPG
    4.JPG
    10.9 KB · Visningar: 97
  • brinckkawasaki.JPG
    brinckkawasaki.JPG
    10.4 KB · Visningar: 98
  • SölleRacingPS.JPG
    SölleRacingPS.JPG
    31.5 KB · Visningar: 789
  • lackförslag_2.JPG
    lackförslag_2.JPG
    104.1 KB · Visningar: 191
  • b-racing.se.JPG
    b-racing.se.JPG
    2.6 KB · Visningar: 812
  • RF-System.JPG
    RF-System.JPG
    26.2 KB · Visningar: 104

Lee.friedlander

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Hoj
ducati superbike 848 KTM 625smc
hjälp mig

Hej undra om nån skulle vilja hjälpa mig att fixa en text på dessa bilder.
Det jag vi är att ha ducati text på magkåpan längsner så långt till vänster(börjar från vänster) skulle vilja ha texten rätt fett och lite olika,en silvermörk, helt vit, och en krom, och även en bild med ducati performance, ducati fett och performance i smalt. ni kan ju skriva om ni inte förstår mig riktigt,
tack på förhand.Lee,F

Bifogat

• 848-dark-1.jpg
    848-dark-1.jpg
    71.8 KB · Visningar: 98
  • DSC01119.jpg
    DSC01119.jpg
    150.9 KB · Visningar: 104
  • Ducati_Performance.gif
    Ducati_Performance.gif
    1.5 KB · Visningar: 777
  • imagesCARDE8R1.jpg
    imagesCARDE8R1.jpg
    1.5 KB · Visningar: 770
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...