Pickup-besatt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vill också veta om chevas manuella lådor, håller de att måda effekt igenom?

Har hittat en snorbillig (risig kaross) 2wd med bensin åtta & 5-pet manuell. Funderar på att bygga budget kompressorpickis att lägga lakrits med i sommar. :) Buspickis ftw! :p
 

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
har inhandlat en GMC sierra -86 med 6.2 och 4x4 :yoparty

finns de några schyssta lätt-offroad banor i norrort, eller blir de nån hillbilly träff med grillning, sitta på baklämmen och flannelskjorta? :banana
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Finemang! Den läckra gamkarossen! Vi får styra upp en pickisträff snart I tells ya!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min pickis dog mitt under färd igår:( Startade efter ett par minuter (många arga bilister bakom som inte kom fram ordentligt då jag stod mitt i en korsning), men dog sen igen och startade inte på över en timme. Vad är fel med min cheva?:(
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Min pickis dog mitt under färd igår:( Startade efter ett par minuter (många arga bilister bakom som inte kom fram ordentligt då jag stod mitt i en korsning), men dog sen igen och startade inte på över en timme. Vad är fel med min cheva?:(

Har ingen aning, förutom att styrboxen och dieselpumpen brukar vara enda krånglet med dessa pickisar.

Vad var det sist den krångla? Hittade du nåt fel då?
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Vill också veta om chevas manuella lådor, håller de att måda effekt igenom?

Har hittat en snorbillig (risig kaross) 2wd med bensin åtta & 5-pet manuell. Funderar på att bygga budget kompressorpickis att lägga lakrits med i sommar. :) Buspickis ftw! :p

Allt håller om du inte har grepp, har du grepp är en donad automat att föredra.
 
  • Gilla
Reaktioner: Teo

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har ingen aning, förutom att styrboxen och dieselpumpen brukar vara enda krånglet med dessa pickisar.

Vad var det sist den krångla? Hittade du nåt fel då?

Sist det krånglade var det sladden till startmotorns styrström som hoppat loss. tog bort startmotorn och skruvade sladden på plats och sen dess har det inte varit några problem. Men nu sist så dog den mitt på vägen och ville inte starta bara... Så fort den fått svalna hoppade den igång direkt och gick bra hela vägen hem. Stängde av och försökte starta på uppfarten igen, men inget. Den vägrar starta när den är varm helt enkelt... Och den är inte extremt varm, tempen ligger perfekt på mätaren och den känns inte överdrivet varm i motorrummet...:(
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Den vägrar starta när den är varm helt enkelt...

Surt, jag är tyvärr rätt dålig på dessa bilar. Styrboxen till pumpen brukar man ju flytta på dessa bilar för att den inte mår bra då den blir varm.(sitter mitt på motorn) Men den borde å andra sidan "funka" eller "inte funka". Karaktären på felet tycker jag ger vibbar av inkonsekvent skitfel, men kan tyvärr inte ge nåt bra tips.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Surt, jag är tyvärr rätt dålig på dessa bilar. Styrboxen till pumpen brukar man ju flytta på dessa bilar för att den inte mår bra då den blir varm.(sitter mitt på motorn) Men den borde å andra sidan "funka" eller "inte funka". Karaktären på felet tycker jag ger vibbar av inkonsekvent skitfel, men kan tyvärr inte ge nåt bra tips.

Styrboxen är redan utflyttad till sidoskärmen och sitter dessutom på en extra kylfläns, så det borde inte vara den... Jag har ingen aning, är helt lost. Diesel brukar ju helt enkelt "bara funka", så jag blir lite ställd när den helt plötsligt krånglar såhär...:confused:
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Styrboxen är redan utflyttad till sidoskärmen och sitter dessutom på en extra kylfläns, så det borde inte vara den... Jag har ingen aning, är helt lost. Diesel brukar ju helt enkelt "bara funka", så jag blir lite ställd när den helt plötsligt krånglar såhär...:confused:


Ring dessa http://www.danielssonsbil.se/ och hör lite på telefon. De har bra koll faktiskt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Allt håller om du inte har grepp, har du grepp är en donad automat att föredra.

Nja, det är väl inte nödvändigtvis sant. Fordlådor håller fasen inte varesig du har grepp eller ej, eller effekt heller för den delen. :D (evropa fordar då, jänksen har jag inge koll på)

Men det låter ju inte sådär förbaskat fint då, grepp vettetusan, men man vill ju ändå kunna plocka en 4-500hk och kunna vålda en del i lådan utan att oroa sig. :/
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Bil på över två ton, 500Hp och mycket vrid, och du vill att en standardlåda avsedd för ca 200Hp och lågvarvig motor ska hålla, nja, tror inte det funkar så.

Dodge har byggt en pickis med Viper-drivlina, den håller nog, i övrigt blir det till att mecka lite.

I min Chevelle körde jag ett tag med en manuell 3-växlad pickislåda, stor och tung var den men den höll för allt våld en rapp 350 kan åstadkomma i 1700kg bil.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bil på över två ton, 500Hp och mycket vrid, och du vill att en standardlåda avsedd för ca 200Hp och lågvarvig motor ska hålla, nja, tror inte det funkar så.

Dodge har byggt en pickis med Viper-drivlina, den håller nog, i övrigt blir det till att mecka lite.

I min Chevelle körde jag ett tag med en manuell 3-växlad pickislåda, stor och tung var den men den höll för allt våld en rapp 350 kan åstadkomma i 1700kg bil.

Beror ju på väldigt mycket, en bmw låda ur en 200hk bil brukar hålla bra för en 600 pollar, inte samma vikt ok, men ändå, cossie-sierror växlar man sönder med orginal effekt rätt lätt.
Hadde hoppats att jänkarna hade gjort som med allt annat och bara plockat nått ur en lastbil. :hihi

Effekt brukar ju vara rimligt lätt att plocka ur dessa maskiner. Och drivlinorna i övrigt brukar ju palla en del.

Nåja, fegade för länge för att det skulle bli nått den här gången ändå. :p
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top