Pickup-besatt.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Står Katrineholm på besiktningsprotokollet från 2010-11-25...
Men kirunakörd är ju ingen nackdel direkt, snarare tvärtom med tanke på den lägre rostbenägenheten däroppe.

Ah, missade det.
Då är det nog inte den utan bara en väldigt lik. Är ju inte så överjävligt många tri-star ute i samma färgsättning och årsmodell.

Tänkte mest att det kan vara något lurt om man vill bli av med den efter ett halvår.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad skiljer mellan 250 och 350?
Synd som fan att det är en 1,5'a, förstör ganska så mycket.
Men ändå något man kan leva med om allt annat är bra.

1,5 hytten är skön som fan. Man sitter bättre då det går att dra bak stolarna med än i korthytten.

Det som skiljer mellan 250 och 350 är framaxel (Dana IFS 44HD eller 50 på 250 och Dana 60 stelaxel på 350), bladfjädrar runt om som är grövre på 350 och lite högre (Men denna 250 verkar höjd).
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
1,5 hytten är skön som fan. Man sitter bättre då det går att dra bak stolarna med än i korthytten.

Det som skiljer mellan 250 och 350 är framaxel (Dana IFS 44HD eller 50 på 250 och Dana 60 stelaxel på 350), bladfjädrar runt om som är grövre på 350 och lite högre (Men denna 250 verkar höjd).

Både 44 och 50 axeln är delad eller?
Det tråkiga med 1,5'a är att det förstör utseendet. En truck med 1,5 hytt och 8 fotsflak måste vara lite längre också va?

Däcken känns hyffsat sopslut dessutom, men den hade nog funkat bra med ett par 35'or på också.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
En truck med 1,5 hytt och 8 fotsflak måste vara lite längre också va?

Jag kör enkelhytt nu och kan säga att nästa truck ska bli 1½. Får med mej alldeles för lite grejer och folk i enkelhytten, dessutom sitter jag ganska risigt i enkelhytten eftersom jag är lång.
 

axel.villamo

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Lund
Hoj
cb600f -06
Habegär!

Undrar om han vill byta mot en cheva silverado k1500 som är svårstartad när den är varm?:gnissla :huvet

Angående att din bil är svårstartad när den är varm. Det kan inte vara så att det är ett sk ånglås.
Dvs. att när motorn är varm kokar bränslet och skapar ett ånglås i bränsle tillförseln och inget tryck kan byggas upp.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Angående att din bil är svårstartad när den är varm. Det kan inte vara så att det är ett sk ånglås.
Dvs. att när motorn är varm kokar bränslet och skapar ett ånglås i bränsle tillförseln och inget tryck kan byggas upp.

Kan vara, men jag har ingen aning om var det skulle sitta... Så vitt jag vet är bilen original, och inte var väl chevrolet så dumma att de ledde bränslet precis förbi hotspots så att ånglås uppkommer? För inte lider väl alla cheva dieselpickisar av det här?:va
 

longen

Longen
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Skellefteå
Hoj
Dodge D200 Stepside (SRT-10)
Kan vara, men jag har ingen aning om var det skulle sitta... Så vitt jag vet är bilen original, och inte var väl chevrolet så dumma att de ledde bränslet precis förbi hotspots så att ånglås uppkommer? För inte lider väl alla cheva dieselpickisar av det här?:va

Om det är en 6.2l eller 6.5l diesel v8 så sitter felet i insprutningspumpen. Bilen startar lätt går som en dröm , men stänger man av den och försöker starta den igen så går det inte .

Har haft en sån som har det problemet , jag löste det med att ha med mig 1.5l vatten flaska som jag hällde pumpen vid varje varm start .
Pang den gick igång direkt .

Orsaken är att det sitter en reglerhylsa i pumpen som kärvar fast när den utvidgas av värmen , är bilen igång så kyls pumpen hela tiden av ny diesel som pumpas in i pumpen .

Om man googlar så finns det en rad olika tips och tricks som gör att man kan komma undan med problemet utan renovering , tex med en elektrisk matarpump , sätter ström på kallstarts ventilen låter den vara så ett tag sen startar den . Finns fler saker man kan göra , 1.5l flasken fungera bra för mig .

Nu håller jag på med motorbyte så man slipper dom problemen i alla fall :)
 
  • Gilla
Reaktioner: Teo

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Ånglås är ett bensin-förgasarfel, tror inte det är något en dieselägare behöver fundera på.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Om det är en 6.2l eller 6.5l diesel v8 så sitter felet i insprutningspumpen. Bilen startar lätt går som en dröm , men stänger man av den och försöker starta den igen så går det inte .

Har haft en sån som har det problemet , jag löste det med att ha med mig 1.5l vatten flaska som jag hällde pumpen vid varje varm start .
Pang den gick igång direkt .

Orsaken är att det sitter en reglerhylsa i pumpen som kärvar fast när den utvidgas av värmen , är bilen igång så kyls pumpen hela tiden av ny diesel som pumpas in i pumpen .

Om man googlar så finns det en rad olika tips och tricks som gör att man kan komma undan med problemet utan renovering , tex med en elektrisk matarpump , sätter ström på kallstarts ventilen låter den vara så ett tag sen startar den . Finns fler saker man kan göra , 1.5l flasken fungera bra för mig .

Nu håller jag på med motorbyte så man slipper dom problemen i alla fall :)

Låter som det är huvet på spiken. När du nämner detta ringer en svag bjällra någonstans långt bak i mitt annars tomma huvud att jag hört just detta förut.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
/.../cheva dieselpickisar/.../

Om det nu är som det spånas om att pumpen är på g att ge sig så passar jag på att lägga in en rad. Jag köpte min Cheva 3500 med paj pump. Ägaren sa till verkstaden att om de kan fixa den för 25-30 000 så vill han att de gör det. Han fick dock besked om att det skulle sluta på strax över 30 varvid han la ut bilen på annons istället.

Jag lät den stå hemma och skrota medan jag jagade pumpar. Hittade en pump för 9000 till slut. Samma dag jag skulle hämta den kom det ut en pump som var 2 år gammal och gått 6000mil på blocket. Köpte den för 2500...:tummenupp

De jag vill få fram är: Ha tålamod och kolla blocket dagligen.....
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Om det är en 6.2l eller 6.5l diesel v8 så sitter felet i insprutningspumpen. Bilen startar lätt går som en dröm , men stänger man av den och försöker starta den igen så går det inte .

Har haft en sån som har det problemet , jag löste det med att ha med mig 1.5l vatten flaska som jag hällde pumpen vid varje varm start .
Pang den gick igång direkt .

Orsaken är att det sitter en reglerhylsa i pumpen som kärvar fast när den utvidgas av värmen , är bilen igång så kyls pumpen hela tiden av ny diesel som pumpas in i pumpen .

Om man googlar så finns det en rad olika tips och tricks som gör att man kan komma undan med problemet utan renovering , tex med en elektrisk matarpump , sätter ström på kallstarts ventilen låter den vara så ett tag sen startar den . Finns fler saker man kan göra , 1.5l flasken fungera bra för mig .

Nu håller jag på med motorbyte så man slipper dom problemen i alla fall :)

ja de är ju bara o prova, funkar de eft det så vet du. har truckar på jobbet som har vart likadana. i krisen spår fanns inga pengar så vi meckar åkte runt o hällde vatten på pumpen på ett par truckar.
:)
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_super_Cab__lb_4W_34345307.htm?ca=4&w=2

Satt det inte 6.9a i gen 7?
Om inte, är den gamla 7.3an att lita på?
Skulle det kosta multum att renovera en?

Edit:
Det verkar definitivt något lurt.
Importerade 03, inte besiktad sedan dess.
Avställd sedan 07 och nuvarande ägare köpte den i januari och vill redan bli av med den.
Reggad med 6.9a men annonsören skriver 7.3a

Känns inte helt hundra.
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_super_Cab__lb_4W_34345307.htm?ca=4&w=2

Satt det inte 6.9a i gen 7?
Om inte, är den gamla 7.3an att lita på?
Skulle det kosta multum att renovera en?

Edit:
Det verkar definitivt något lurt.
Importerade 03, inte besiktad sedan dess.
Avställd sedan 07 och nuvarande ägare köpte den i januari och vill redan bli av med den.
Reggad med 6.9a men annonsören skriver 7.3a

Känns inte helt hundra.


Schysst Markus-upphängning av avgasröret...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_super_Cab__lb_4W_34345307.htm?ca=4&w=2

Satt det inte 6.9a i gen 7?
Om inte, är den gamla 7.3an att lita på?
Skulle det kosta multum att renovera en?

Edit:
Det verkar definitivt något lurt.
Importerade 03, inte besiktad sedan dess.
Avställd sedan 07 och nuvarande ägare köpte den i januari och vill redan bli av med den.
Reggad med 6.9a men annonsören skriver 7.3a

Känns inte helt hundra.

Jupp. 6.9:a är det om det inte är knas med inreggningen. Fans en 80-någonting Dodge Ram förut på blocket som var reggad som 77:a.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top