Pickup-besatt.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Riktigt dåligt liv i denna tråden tycker jag!

Tyvärr har jag själv inget vettigt att komma med, mer än att om jag får jobb bil snart så köper jag nog också pickup, har inte råd att pendla med en nu iaf...
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Får väl bidra!

Köpte en S10 som mestadels ska gå som crosstransport. 2,2 och 122hk så man får ha lite tålamod. Fördelen är soppakostnaden när den drar under litern om man är snäll mot den.

Men.. Det var länge sen jag känt mej så glad för en bil. Billig och går preciiiis in i garaget så större går inte med nuvarande garage.

Baksidan är att nu är det roligare att skruva med pickupen än crosshojen..

Stötdämpare bak ska bytas, flaklämmen är rostig och några blåsor på höger bakskärm och lite vid hytten finns att fixa.
 

Bifogat

  • 283283_1663800294769_1830111084_1070103_4951828_n.jpg
    283283_1663800294769_1830111084_1070103_4951828_n.jpg
    72.6 KB · Visningar: 86

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Nu blev man med Pickis igen efter att ha åkt ungdomsbil (Subba).

05a 4800mil frågan är ju bara om man ska ha Lasse stefanz eller Nashville Pussy på radion.

Storrutig skjorta träskor och pumphagel är ju givet!
 

Bifogat

  • IMG_1158.jpg
    IMG_1158.jpg
    236.5 KB · Visningar: 154

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
bakomflötet
Hoj
suzuki
Svär varje dag jag håller på att renovera huset över att jag inte äger en pickup och det jag undrar över nu är hur mycket svär man om man äger en pickup med ett litet flak.
Säljs nu på blocket en frän -80 cheva stepside men flaket är ju så satans litet så kommer man ha ångest över det istället?
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Svär varje dag jag håller på att renovera huset över att jag inte äger en pickup och det jag undrar över nu är hur mycket svär man om man äger en pickup med ett litet flak.
Säljs nu på blocket en frän -80 cheva stepside men flaket är ju så satans litet så kommer man ha ångest över det istället?

Jag bygger oxå, jag har en cheva med "lasbilsflak" och varje gång jag är på bygghandeln så blir jag påmind om hur bra stort flak är. Skulle inte köpa pickis med mindre flak än att i alla fall gipsskivor går på.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De ska va boots, boots och inget annat :fakta

Nästa gång jag kommer hem ska jag posta bild på mitt senaste skoköp:tuttar

Svär varje dag jag håller på att renovera huset över att jag inte äger en pickup och det jag undrar över nu är hur mycket svär man om man äger en pickup med ett litet flak.
Säljs nu på blocket en frän -80 cheva stepside men flaket är ju så satans litet så kommer man ha ångest över det istället?

Tror att det var teo som på ett bra sätt förklarade varför stepsideflak inte är så mycket mindre än vanliga flak. Det förhåller ju sig trots allt som så att hjulhusen ligger utanför flaket på en stepside, medan de tar plats inne på flaket på ett vanligt. Så oavsett flak blir det aldrig bredare än hjulhusen, om du inte skaffar en ordentlig flatbed (byggflak).
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Funderar på snikpickup.
Hur billigt kan en hilux/taro gå, tros?

Skit i det där.

Jag tror mig veta vilken pickismotor du ska ha. Nämligen den största lastbilsbensinaren GM utvecklade innan de gav efter för rudolf diesels patent och byggde dieslar till de tunga lastvagnarna.

Denna monsterbensinare hette GMC 702. V12 på 702 kubiktum. 11½ liter plus.

DEt finns tokiga jänkare som satt in denna spis i GM:s äldre lätta pickisar.

Fina grejer, en stötstångsbensinare som är helt inriktad på dieselvrid och bottendrag. Båtkam.

Vet inte om det ens finns ngn 702 i sverige, men balla helt klart.

http://www.youtube.com/watch?v=puJaDfB4UFM

Seriös bensinare, seriös kylare, seriös stetsonhatt.

http://www.youtube.com/watch?v=3Cd0nIdD-8Q&NR=1
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skit i det där.

Jag tror mig veta vilken pickismotor du ska ha. Nämligen den största lastbilsbensinaren GM utvecklade innan de gav efter för rudolf diesels patent och byggde dieslar till de tunga lastvagnarna.

Denna monsterbensinare hette GMC 702. V12 på 702 kubiktum. 11½ liter plus.

DEt finns tokiga jänkare som satt in denna spis i GM:s äldre lätta pickisar.

Fina grejer, en stötstångsbensinare som är helt inriktad på dieselvrid och bottendrag. Båtkam.

Vet inte om det ens finns ngn 702 i sverige, men balla helt klart.

(Porrfilm)

Seriös bensinare, seriös kylare, seriös stetsonhatt.

(Kinky porrfilm)

Nja.
Eftersom den skall användas som bruksbil, varav en del skogsköra med annan chauför (körkortslös yngling), så vill jag ha en trött, stryktålig och lättreparerad bil.
En vanlig standardmotor duger gott.
Till exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=lahmeaoLE-0
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nja.
Eftersom den skall användas som bruksbil, varav en del skogsköra med annan chauför (körkortslös yngling), så vill jag ha en trött, stryktålig och lättreparerad bil.
En vanlig standardmotor duger gott.
Till exempel:

Nu pratar vi om dig. Jag vet att du redan är såld, tomgång på 500 rpm och detta bombplanssound kan du inte motstå. Du är såld helt enkelt.
http://www.youtube.com/watch?v=HB9C1HdvXWE&playnext=1&list=PLFEF58EAFDB466E91

Ekipage med GMC 702-spis
 

Bifogat

  • wilson_freight_gmc_mh9500.jpg
    wilson_freight_gmc_mh9500.jpg
    45 KB · Visningar: 86
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Älskar den där traktorrullen! :tummenupp

Den här är fin också

Peterbilt med en Detroit tvåtaktsdiesel, ger runt 3000 hp och vrider ramen på lastbilen rejält. Full pull, dvs föraren får flaggstoppas pga att banan tar slut. Gillar dekalen på hytten "Built for business" :D

Tveksamt om det hör hemma i pickistråden, men seriös trailerdragare.

http://www.youtube.com/watch?v=bbJFNLy9rso&feature=player_embedded#at=18



Ja.

Jag känner ju en som har en Meteor ståendes.
Kanske skulle lägga ett bud?
Men:

Är det inte väl många cylindrar?
Kanhända räcker bottenvridet om jag monterar en JD i stället?
http://www.youtube.com/watch?v=EWu45VSdQo8
 
Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Jag bygger oxå, jag har en cheva med "lasbilsflak" och varje gång jag är på bygghandeln så blir jag påmind om hur bra stort flak är. Skulle inte köpa pickis med mindre flak än att i alla fall gipsskivor går på.


ursäkta en okunnig.....gipsskivor skall självklart gå på ett flak. går i pickis tankar själv och hade ej tänkt på den aspeckten innan. vad är det för mått på gipsskivor (bredd)??? 1200mm???
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top