supermoppe
Men i min värld...
Ingen som åker i terrängen med sin pickis?
Ingen som åker i terrängen med sin pickis?
Ingen som åker i terrängen med sin pickis?
Jag var på två träffar med min gamla cheva. Kul som fan men truckar är för stora, har för dåliga frigångsvinklar, för lång hjulbas o.s.v.
Snyggt Teo! Skall vara små fälgar och stora däck på en sånn.
När man ser Hummer2r inne i stan med superlågprofil vill man ju antingen skratta eller gråta.
Någon som såg Top Gear USA igår? Lite småcoolt att åka offroad i Alaska med pickupper för 3000USD. Gillade verkligen Chevans stuk!
Skoj skoj! Tänkte själv prova på att åka lite terräng med min, ska på med lite större däck å grejer. Ev svetsa diffen fram så den tar sig fram bättre, urkopplingsbara frihjulsnav så det kommer inte hasa i kurvorna när man åker landsväg.Jag var på två träffar med min gamla cheva. Kul som fan men truckar är för stora, har för dåliga frigångsvinklar, för lång hjulbas o.s.v.
Rekommenderas! Något av det roligaste jag gjort.
Grymma bilder Teo!
Angående terängkörningen med pickisarna, ja en lite suzuki kanske är bättre.
Men som vi har nämnt tidigare så mår dom inte bra i själen när dom far runt ihoptryckta med en 2 liters 4'a.
En stadig fyrhjuling kan många gånger vara bättre än en riktig offroadbil, och oftast så tar man sej fram bäst till fots i terrängen.
Varit ute och truckat ett par timmar i höstsolen idag, hittat 2 nya obevakade santag utan bom! Och ett par intressanta fiskevatten.
Rätta inställningen. Sen när man åkt omkring i sandtaget ett tag och tagit en fika eller nått så rullar man ner hojen från flaket och fortsätter åka.Grymma bilder Teo!
Angående terängkörningen med pickisarna, ja en lite suzuki kanske är bättre.
Men som vi har nämnt tidigare så mår dom inte bra i själen när dom far runt ihoptryckta med en 2 liters 4'a.
En stadig fyrhjuling kan många gånger vara bättre än en riktig offroadbil, och oftast så tar man sej fram bäst till fots i terrängen.
Varit ute och truckat ett par timmar i höstsolen idag, hittat 2 nya obevakade santag utan bom! Och ett par intressanta fiskevatten.
Ingen som åker i terrängen med sin pickis?
Någon som vet något om Hilux 3td? Jag hyrde en sån för några år sedan i Thailand och var grymt imponerad av den, väldigt lättsvängd och jävligt rapp i motorn och gick som ett urverk på lågväxel i djungeln.
Har den sålts i Sverige eller är det gråimport som gäller?
Känner att jag kan tänka mig en dubbelhyttspickup som jobbarbil när det är dags att byta, kör idag en Transit Connect och sämre bilar får man ju leta efter
Jävligt litet skåp så en pickup med kåpa skulle ändå kännas som ett lyft och jag vill inte ha en buss då det redan finns en sprillans ny Jumper modell ultrastor att använda vid behov. Även den avdragsgilla biten är intressant, pickup ger mest avdrag vid köp av någon konstig jävla anledning. Jumpern var inte alls lika lönsam som den sades vara vid köp...
4wd är ett krav och enda vettiga skåpbussen är i så fall Hiace 4wd diesel men de är så satans dyra och ovanliga, dock antar jag att kvalitén är överlägsen alla andra med tanke på att man kan se riktigt gamla sådana rulla omkring med 50 000 mil på mätaren och ändå ha ett pris på 30 000:-.
Amarok vore skoj men vad är det man betalar så grymt mycket pengar för egentligen
Om vi snackar ny bil så är ju inte prisskillnaden så stor, köp den som känns bäst
Toytoy
VW
Amaroken kommer med automagisk låda och 180hk efter nyår om man ska tro dom tyska vw sidorna.
Jag provade Amaroken för ett tag sedan, helt ok bil sköna stolar som attan men lite "hoppig" eftersom man är van vi jänkegunget i en cheva pickup.
Alla socialist/förståsigpåare ska alltid gnälla på kvalité och storleken på us-trux men det blir ALLTID sopor av resonemanget.
Soffan i min Långford har gått ca 35.000 min och inte en söm är sprucken, den är fanimej i nyskick. Drivaxlar och annat som är vitalt håller resor högre kvalitétsklass än andra pickisar. Varför köpa ett japanskt rostskåp när man kan köra en kvalitetstruck?
Om du syftar till mig så är jag vare sig förståsigpåare eller socialist. Dock skulle jag ALDRIG köpa en Us-truck om det inte vore en gammal modell som din jag var ute efter.
Nyare Us-truckar har inget att sätta emot japaner eller tyskar (ok, sistnämnda är bara vad jag tror) då vare sig deras dieselteknik eller rostteknik är av intresse
Men visst, äldre häckar är helt ok. Drömmen är ju att äga en 50-talspickis med en enorm kompressormatad rova under (kompressor över) huven. Men det får vänta tills det finns kapital till leksaker inom den sektorn.
När det gäller tysken så är det väl i princip bara folkas nya anorak eller vad den heter som man kan få med konstant 4X4 ala A4 med databoxar som ska distribuera krafter runt mellan hjulen så att en vördnadsfull tvåbarnsmor ska få lite ro i själen när första snön kommer.
Något som sannolikt totalt brakar ihop när det blir -30 och man måste in till sin auktoriserade återförsäljare så de kan stoppa in en kompjutor och ställa allt till rätta för 5.000 spänn.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |