Behöver inte ens vara -30.
Räcker med ett motorstopp eller lite fukt i en kontakt vid fel tillfälle för att ge en styrenhet tuppjuck.
Två år senare, otaliga verkstadsbesök och en helt fabriksåterställd styrenhet senare (som förövrigt tog två veckor på verkstad ) så fungerar skiten.
Hjälpligt.
/Not so nöjd VW-driver
Min erfarenhet innefattar bl.a. förra vinterns besök i Åre där bilarna på parkeringen nedanför frös sönder och hämtades på bärgningsflak en efter en under veckan medan jag självgod som jag är stod och hånlog upp i lägenheten och tänkte att "Ha där har de för att de köper pissbilar". När vi sedan skulle köra hem i min BMW 330XI -07 så startade hon som en lärka men stängde sedan av sig för att den inte ville att jag skulle köra sönder min V-låda
Blev tåg hem och bärgning till Ö-sund för inspektion och byte av div elektronik. Fick flyga upp och hämta sen lyckades jag efter många om och men köra ner bilen till Sthlm där den gav upp igen och fick besöka verkstad ånyo. In med datorn och kolla. Det var någon styrdosa som fått knäpp och fick bytas.
Sånt skit vågar man inte köra runt med om man bor i ett land där det kan bli minusgrader.
Nej tacka vet jag stålhögen som står och eldar diesel med värmaren här nedanför. Nu ska jag iväg och hiva igång maskineriet fiffan så fint.