Pickup-besatt.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jaja, stavning har aldrig varit min paradgren...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
låna grannens hilux för o berga en bil i skogen.. vilken jäkla maskin.
fast de bara va 4cylle så drog den starkt ändå.. och de är ju en ganska bra markfrigång oså.

Jo, dom är oväntat kompetenta i terrängen, även med en ovan terrängförare bakom ratten och då kan en van terrängkörare uträtta underverk i jämförelse.

Det ser man tydligt på en terrängbilsträff, det är ofta den mest kittade och på papperet mest kompetenta bilen som sitter fast och någon spöad halvorginal Suzuki med 1100cc får rycka loss dom.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jo, dom är oväntat kompetenta i terrängen, även med en ovan terrängförare bakom ratten och då kan en van terrängkörare uträtta underverk i jämförelse.

Det ser man tydligt på en terrängbilsträff, det är ofta den mest kittade och på papperet mest kompetenta bilen som sitter fast och någon spöad halvorginal Suzuki med 1100cc får rycka loss dom.

ja farbror min hade en gammel suka, han uppgraderade till en 1300 motor och den va kung i skogen.
farsan hade nå gammla nivor som oså gjorde sitt jobb bra.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Räknar man helt original, så är japanska pick-upper otroligt kompetenta.
Men skall man montera riktiga mudders och grejor, så är det betydligt bättre att bygga på amerikanska grejor.
Då är det lätt och billigt att få en träffdräpare.
Men i dagligt bruk i skogen så tycker jag att ett nipponpippon funkar bäst.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Snö och halka. :banana
Som pickis ägare borde man få skattelättnader eftersom man inte behöver någon snöskottning!

Bushido, har du fått någon pump ännu?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nu jeflar händer det grejer !
IMG_0834.jpgIMG_0858.jpg

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
XRV750
406829_10150455327304985_564859984_8538157_1924583295_n.jpg

Blidde en liten brukspickis igen efter 2år sedan skodan avvecklades, har saknat den hela tiden..
Perfekt brukspickis, 1,9D inte särskilt pigg eller snygg, inte ens vidare ball..
Men den gör sitt jobb, går billigt och är förhoppningsvis lika pålitlig som den förra.:tummenupp

Sen var man ju tvungen att styla upp den med lite dekaler och schyssta sätesöverdrag, till sommaren finns det 7,5" breda 13" plåtisar som mest troligt blir svarta med kromade snobbringar:yoparty

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
View attachment 350595

Blidde en liten brukspickis igen efter 2år sedan skodan avvecklades, har saknat den hela tiden..
Perfekt brukspickis, 1,9D inte särskilt pigg eller snygg, inte ens vidare ball..
Men den gör sitt jobb, går billigt och är förhoppningsvis lika pålitlig som den förra.:tummenupp

Sen var man ju tvungen att styla upp den med lite dekaler och schyssta sätesöverdrag, till sommaren finns det 7,5" breda 13" plåtisar som mest troligt blir svarta med kromade snobbringar:yoparty

Fadern hade en sådan med eftermonterad turbo.
Den matade på tills övervarvningsskyddet gick in.
Med "camper" på..
Nu åker han Fiat p-u.
Inte lika charmig.
Jag är lite sugen på en p-u i den storleken nästa gång, men då blir det nog en Dacia:
Dacia-Logan_Pickup_mp60_pic_47111.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Andra vändan i boxen......
lack.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Äldre El Camino e ju galet mysiga :)... Va blir de för maskin i?

En ganska "lagom" pjäs:
350 med en fin Edelbrock, 400 låda, 12 bultad bakaxel.
Ska ha den som vardagskärra.

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
XRV750
Fadern hade en sådan med eftermonterad turbo.
Den matade på tills övervarvningsskyddet gick in.
Med "camper" på..
Nu åker han Fiat p-u.
Inte lika charmig.
Jag är lite sugen på en p-u i den storleken nästa gång, men då blir det nog en Dacia:
View attachment 350600

Har faktiskt haft tankar på en turbokonvertering, men får hejda mig för jag vet att det spårar ur totalt och då är liksom bruksbilen borta..
Har fått för mig att fiaten har lite mindre flak, stämmer det?
Har kollat lite åt dacian med, tyvärr känns det inte aktuellt att köpa en ny bil, när jag har bruksbilar så är det bruksbilar, repor och bulor kommer. Har jag en ny bil törs jag inte använda den ordentligt, och då är ju vitsen borta.
Förklarade faktiskt för en ev blivande chef att ny firmabil är onödigt för min del, kan lika gärna åka gammal caddy:D

Har sagt att den dagen det kommer en caddy med TDI motor och quattro drivlina då kan jag tänka mig att köpa en ny bil! Måste givetvis vara flak, blir bökigt att lasta ex motorer i ett skåp.

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
Funderar på att köpa en budget pickup, cheva s10 -98. Vortec V6 motorn. Jag ska mest köra lite hemmaikring, crossen till banan, skrot till tippen, bygghandeln etc så vill inte lägga för mkt dollares jag får den för 10´och den är i hyggligt skick. Känner inte till modellen själv något vidare men på nätet läser man mest skit om den, själv tycker jag det verkar vara mycket bruks pickis för pengarna?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Funderar på att köpa en budget pickup, cheva s10 -98. Vortec V6 motorn. Jag ska mest köra lite hemmaikring, crossen till banan, skrot till tippen, bygghandeln etc så vill inte lägga för mkt dollares jag får den för 10´och den är i hyggligt skick. Känner inte till modellen själv något vidare men på nätet läser man mest skit om den, själv tycker jag det verkar vara mycket bruks pickis för pengarna?

Om du ändå inte bryr dig och vill ha en liten pickis så köp en Folka Taro. Det är en Hilux med Toyotaemblem.

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös

Om du ändå inte bryr dig och vill ha en liten pickis så köp en Folka Taro. Det är en Hilux med Toyotaemblem.

Håller med Teo. Kolla efter Taro/Hilux årsmodell 89-97, dock svårt att hitta för 10 papp. Men dom är problemfria, drar 1,2 liter/milen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA