Hittade denna artikel om Taliban-trucken Hilux http://www.thedailybeast.com/newsweek/2010/10/14/why-rebel-groups-love-the-toyota-hilux.html
Det är en liten krigsmaskin man åker omkring i
låna grannens hilux för o berga en bil i skogen.. vilken jäkla maskin.
fast de bara va 4cylle så drog den starkt ändå.. och de är ju en ganska bra markfrigång oså.
Jo, dom är oväntat kompetenta i terrängen, även med en ovan terrängförare bakom ratten och då kan en van terrängkörare uträtta underverk i jämförelse.
Det ser man tydligt på en terrängbilsträff, det är ofta den mest kittade och på papperet mest kompetenta bilen som sitter fast och någon spöad halvorginal Suzuki med 1100cc får rycka loss dom.
Jo, dom är oväntat kompetenta i terrängen, även med en ovan terrängförare bakom ratten och då kan en van terrängkörare uträtta underverk i jämförelse.
Det ser man tydligt på en terrängbilsträff, det är ofta den mest kittade och på papperet mest kompetenta bilen som sitter fast och någon spöad halvorginal Suzuki med 1100cc får rycka loss dom.
Han som körde pickupen var ett skapligt kioskmongo iaf!snott från en annan tråd här, men visst verkar det vara bra drag och godkännd väghållning på de dära pickuperna i USA?
View attachment 350595
Blidde en liten brukspickis igen efter 2år sedan skodan avvecklades, har saknat den hela tiden..
Perfekt brukspickis, 1,9D inte särskilt pigg eller snygg, inte ens vidare ball..
Men den gör sitt jobb, går billigt och är förhoppningsvis lika pålitlig som den förra.
Sen var man ju tvungen att styla upp den med lite dekaler och schyssta sätesöverdrag, till sommaren finns det 7,5" breda 13" plåtisar som mest troligt blir svarta med kromade snobbringar
Andra vändan i boxen......
View attachment 350604
Äldre El Camino e ju galet mysiga ... Va blir de för maskin i?
Fadern hade en sådan med eftermonterad turbo.
Den matade på tills övervarvningsskyddet gick in.
Med "camper" på..
Nu åker han Fiat p-u.
Inte lika charmig.
Jag är lite sugen på en p-u i den storleken nästa gång, men då blir det nog en Dacia:
View attachment 350600
Funderar på att köpa en budget pickup, cheva s10 -98. Vortec V6 motorn. Jag ska mest köra lite hemmaikring, crossen till banan, skrot till tippen, bygghandeln etc så vill inte lägga för mkt dollares jag får den för 10´och den är i hyggligt skick. Känner inte till modellen själv något vidare men på nätet läser man mest skit om den, själv tycker jag det verkar vara mycket bruks pickis för pengarna?
Funderar på att köpa en budget pickup, cheva s10 -98. Vortec V6 motorn. Jag ska mest köra lite hemmaikring, crossen till banan, skrot till tippen, bygghandeln etc så vill inte lägga för mkt dollares jag får den för 10´och den är i hyggligt skick. Känner inte till modellen själv något vidare men på nätet läser man mest skit om den, själv tycker jag det verkar vara mycket bruks pickis för pengarna?
Om du ändå inte bryr dig och vill ha en liten pickis så köp en Folka Taro. Det är en Hilux med Toyotaemblem.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|