Pickup-besatt.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Har haft min truck ett litet tag nu, och vi trivs bra tillsammans. Har fixat det mesta som stod på min att göra-lista. Det som fattas är att sätta dit en till tank. Har varit ute och truckat lite offroad och det gick ok. Visst, den spinner rätt lätt om man gasar för mycket, men är man bara försiktig så går det bra. Sitter som sagt en 400 bigblock i den och den rör på sig ganska bra. Nu senast jag tanka drog den ca 1.8l/milen blandad körning men mest stadskörning. Innan har den dragit ca 2.2 men det var endast stadskörning och med några burnouter… oftast kör jag i mina durango boots. Det är väldigt lättmeckat och man kommer åt lätt. Kortfattat är jag nöjd med pickup ägandet. Hälsn. Ford F250 -82 med ägare.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har haft min truck ett litet tag nu, och vi trivs bra tillsammans. Har fixat det mesta som stod på min att göra-lista. Det som fattas är att sätta dit en till tank. Har varit ute och truckat lite offroad och det gick ok. Visst, den spinner rätt lätt om man gasar för mycket, men är man bara försiktig så går det bra. Sitter som sagt en 400 bigblock i den och den rör på sig ganska bra. Nu senast jag tanka drog den ca 1.8l/milen blandad körning men mest stadskörning. Innan har den dragit ca 2.2 men det var endast stadskörning och med några burnouter… oftast kör jag i mina durango boots. Det är väldigt lättmeckat och man kommer åt lätt. Kortfattat är jag nöjd med pickup ägandet. Hälsn. Ford F250 -82 med ägare.

:va 2.02 drar min 351:a blandat. :)

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
inte för nått annat, men då det är bränsleinsprutarn tycker man ju den skulle gå billigare.

Men det kan ju va min tunga högerfot som spökar. :p

Kan nog vara så. Fast jag har gasat en del också… aja skitsamma :) lägg gärna upp fler bilder på din, den ser fin ut!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Kan nog vara så. Fast jag har gasat en del också… aja skitsamma :) lägg gärna upp fler bilder på din, den ser fin ut!

Den är fin:

IMG233.jpg

IMG237.jpg

:)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Motsvarande runt 16500 med dåvarande kronkurs...

Edit: Känns som en rätt ok investering nästan, dessa bilar blir bara ovanligare... :)

Om den är lika fin som den ser ut på bilderna får du ju nästan dem pengarna bara på att sälja de kromade delarna

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Om den är lika fin som den ser ut på bilderna får du ju nästan dem pengarna bara på att sälja de kromade delarna

Prisläget, framförallt på de lite äldre bilarna är ett HELT annat på finska & framförallt åländska sidan gentemot i sverige där den här och 80-tals truckarna mer eller mindre ses som klassiska.
Är ett rent ut sagt jävla överpris på dessa bilar i sverige, och även i usa nu för tiden.
Sen fick jag bra pris på denna även för att vara här.

Ända som drar ner lite på värdet är sprucken vindruta och att hjullager bak skall bytas (inte så illa än, men blir ju). Den är i det närmaste rostfri förutom avgasrör och nått litet litet stenskott. Och är mycket fräsch både inne och ute, lack och inredning.
Sen är jag en jävel på att förhandla, och det gäller att köpa vid rätt tillfälle. (bilhandlare som inte blir av med den pga att svensson är rädd för soppaförbrukningen)

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Fått ett riktigt sug efter en ny truck just nu!

SJP, det står inga mer fina truckar på åland?
Hur funkar det med import därifrån?
Finns det många truckar i finland?

Halv gamla pickisar är billiga i norge också.
Någon som vet hur det funkar att regga in en norsk lätt lastbil i Sverige?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36150168

2001 ned 5,3L vortec.

Finns det några bra sidor på nätet med delar, helst i Europa så man slipper tull.

Fint.

Har faktiskt inte kollat om det finns några som säljer till bra pris inom eu, men utanför Sverige.

Jag har handlat ifrån hansen racing, säljer igenom autoexparten och mekonomen.
4ggr dyrare än delar ifrån usa, men man har dom dagen efter iaf.

Ska eventuelt plocka hem lite delar om någon månad, hör av er om ni ska ha något. Frakten blir snabbt ganska så dyr om man bara ska ha enstaka saker.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Fått ett riktigt sug efter en ny truck just nu!

SJP, det står inga mer fina truckar på åland?
Hur funkar det med import därifrån?
Finns det många truckar i finland?

Halv gamla pickisar är billiga i norge också.
Någon som vet hur det funkar att regga in en norsk lätt lastbil i Sverige?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36150168

Ingen aning om hur det funkar med import till sverige, lär inte vara några problem, är ju inom eu, men alldrig forskat i det.

Äldre pikisar finns det gott om prisvärda i finland, framförallt om man klarar sig med bensinare. Kolla här: http://www.nettiauto.com

Åland är så pass liten marknad att man får passa på när det uppdagar sig, ända jag kommer tänka på just nu är denna: http://www.marknaden.ax/object.con?id=102659
Ingen ryslig pärla, och fel generation, men prisvärd för en 4x4, framförallt med lite prut. Ser fräsch ut jämfört med bilar i liknande prisklass från svenska saltbadet.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...