Pickup-besatt.

Gött med truck!!

Ständigt så blir jag påmind om hur bra det är med flat bed. Lätt att lasta mycket grejer.

2ton tegel + hoj denna gång:yopartychevy.jpg
 
Nu börjar jag nästan ledsna på att tjöra piqupp. Har kört grejjer åt folk i helgen som inte får plats i vanliga bilar, dragit upp 15 bilar ur en lerig åker i gävle på ett bröllop, varav 2 st med husvagn efter (en av bilarna där var en subaru 4x4 som inte kom en meter :3freak) och en stor jäkla husbuss. Nu behöver folk draghjälp till alla sina båtar inför poker run på lördag då det bara är jag som har 60-kula samt bil som orkar dra åbäkena.

Hela tiden får man gliringar om varför man kör en så stor och onödig bil som måste dra så mycket bensin och inte gå att parkera.

Köp egna måstertruckar säger jag så jag kan få en paus! :mad:
 
Nu börjar jag nästan ledsna på att tjöra piqupp... :mad:


He he känner igen det där, lika för mej. Jag har börjat ställa motkrav vilket är bra, blir mer målat och fixat hemma nu...

Hade gött lass idag!!

2 ton på flaket och 3,5 ton bakom.

Hon blev låg och såklart krävdes det mer att bromsa in än vanligt, men inte en tendens till svårdraget!!!:yoparty

bild6.jpg




Dock har det regnat väldigt senaste tiden så hon började bli alldeles för ren.. I Like em dirty..

Löste sig efter en liten omväg...


bild7.jpg
 
Någon som bytt hjullager på en ford 8.8"?

Kommer nog att måsta byta bak så småningom, funtar lite om man lyckas någorlunda smidigt med "vanliga" verktyg på en sånhär, eller om man behöver pressar?
 
Fick en sneak peek av en bekants nyrenoverade tjevy 57a idag!
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1342805320627.jpg
    uploadfromtaptalk1342805320627.jpg
    38.4 KB · Visningar: 100
är den fyrcylindriga motorn i chevrolet s10 bättre än v6 motorn???. har hört att v6 motorn har en hel del problem och även hört att automatlådan i s10 kronglar/går sönder rätt ofta.

någon som vet hur 4 hjulsdriften fungerar på s10, om den med kronglar mycket eller är driftsäker???.

är lite sugen på en s10, men vill veta så mycket som möjligt innan jag köper. typ om jag ska satsa på en v6 eller med rad 4. med eller utan fyrhjulsdrift. automat eller manuell....
 
är den fyrcylindriga motorn i chevrolet s10 bättre än v6 motorn???. har hört att v6 motorn har en hel del problem och även hört att automatlådan i s10 kronglar/går sönder rätt ofta.

någon som vet hur 4 hjulsdriften fungerar på s10, om den med kronglar mycket eller är driftsäker???.

är lite sugen på en s10, men vill veta så mycket som möjligt innan jag köper. typ om jag ska satsa på en v6 eller med rad 4. med eller utan fyrhjulsdrift. automat eller manuell....

fyran finns bara med manuell, 4x4 finns bara med tomat-låda och v6

eller så köper du en full-size istället :7peta
en s10 med v6 ska enligt utsago dra ungefär lika mycket :död
 
Har en S10 V6 2wd-01. Inga bekymmer med motor eller låda på den, men ser till att byta vätskor med jämna mellanrum. Det påstås att insugspackningen inte riktigt funkar ihop med den original röda long-life kylarvätskan. Jag spolade ur och hällde på vanlig när bilen köptes för 4år sen och det har inte vållat nåt bekymmer än. Köper de flesta slitdelar direkt från SummitRacing eller eBay. Har den mest att dra båten och köra skräp så att den vill ha litern+ kan kvitta. Skön att åka i är den i alla fall.
 
fyran finns bara med manuell, 4x4 finns bara med tomat-låda och v6

eller så köper du en full-size istället :7peta
en s10 med v6 ska enligt utsago dra ungefär lika mycket :död

Har hört samma.
Enligt uppgift så skall fyran dra 1-1,5 dl mindre enligt specefikationen, i verkligheten lika mycket eller mer.
Fyran behöver köras oamerikanskt för att gå acceptabelt.

Bakhjulsdrift och idiotlåda brukar vara hopplöst på vintern.
Kör du en del småvägar, så tror jag att du sparar in mellanskillnaden på fyrhjulsdrift genom att slippa lasta, hålla med pinfärska dubbdäck och ändå använda traktor med ojämna mellanrum.
 
fyran finns bara med manuell, 4x4 finns bara med tomat-låda och v6

eller så köper du en full-size istället :7peta
en s10 med v6 ska enligt utsago dra ungefär lika mycket :död


klart jag vill ha fullsize ju, men dock så blir ju prisklassen en helt annan då.....

högst upp på önskelistan är ju en fullsize pickis med diesel och fyrhjulsdrift.
 
Last edited:
Har hört samma.
Enligt uppgift så skall fyran dra 1-1,5 dl mindre enligt specefikationen, i verkligheten lika mycket eller mer.
Fyran behöver köras oamerikanskt för att gå acceptabelt.

Bakhjulsdrift och idiotlåda brukar vara hopplöst på vintern.
Kör du en del småvägar, så tror jag att du sparar in mellanskillnaden på fyrhjulsdrift genom att slippa lasta, hålla med pinfärska dubbdäck och ändå använda traktor med ojämna mellanrum.

Jag kör min 2,2a under litern utan att anstränga mig
 
klart jag vill ha fullsize ju, men dock så blir ju prisklassen en helt annan då.....

högst upp på önskelistan är ju en fullsize pickis med diesel och fyrhjulsdrift.

vilken prisklass ska det va? går du upp till 30k finns det sånt här: http://www.blocket.se/goteborg/Ford_F350_41226811.htm?ca=9&w=3&last=1 :yoparty

hittade den här också, med 4-hjulsdrift skulle det va den perfekta bilen :kär
http://www.blocket.se/varmland/Gmc_Fleetside_Cummins_41628065.htm?ca=9&w=3
 
Snart är vinter här o jag lär ha en bil..
Har noll koll på dessa bilar men hittade denna
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35875507

Kommer man sakna dubbelhytten?
Hur mycket drar en sån rackare?
Berätta nu för en oerfaren om det är en bra/dålig truck.
Tackar på förkant!:)

Den såg jävligt nice ut.
1,5-2L milen får man väl räkna med iaf.
Dubbelhytt eller ej beror väl på vad man brukar ha med sig som man känner inte passar att ha liggandes på flaket eller i en låda på flaket.
Har man tre kompisar som man ofta har med sig är det ju lite taskigt att låta en sitta på flaket.
 
Snart är vinter här o jag lär ha en bil..
Har noll koll på dessa bilar men hittade denna
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35875507

Kommer man sakna dubbelhytten?
Hur mycket drar en sån rackare?
Berätta nu för en oerfaren om det är en bra/dålig truck.
Tackar på förkant!:)

Den såg jävligt nice ut.
1,5-2L milen får man väl räkna med iaf.
Dubbelhytt eller ej beror väl på vad man brukar ha med sig som man känner inte passar att ha liggandes på flaket eller i en låda på flaket.
Har man tre kompisar som man ofta har med sig är det ju lite taskigt att låta en sitta på flaket.

Enkelhytt är ingen katastrof på en fullsizeare, sålänge du inte är en sån som fyller bilen med en massa skit i onödan. Har bogserrep, spännband, startkablar, en dunke 2t olja, och alla verktyg jag behöver för att hålla båt & bil osv rullande i min pickis, och det får lätt plats bakom sätet med mycket plats över.
Man sitter bra 3 i bredd och 4 helt ok i forden med.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top