Jelp, pliis
http://www.blocket.se/sodermanland/Cheva_cheyenne_pickup_2500_4x4_6_5_diesel_40227005.htm?ca=9&w=3
sån typ?
vad menar du med långt flak, det "korta" på chevorna är 6.5' = typ 1,90m, långa är 8' = 2.40m
Har kommit fram till att jag behöver en pickis.
Jag vet dock inte vad det är jag ska titta på/efter, så där behöver jag lite tips och råd.
Krav
Diesel
4wd
1,5 hytt (alt dubbelhytt)
B-reggad
Pris ~50' (går det?)
...........
Jelp, pliis
Sikta på en 2500 då axlar och lager är rejälare vilket gör att bilen inte bara känns stummare utan också håller bättre.
Ska du leta beggade delar till den så är tjevrålett att föredra men annars har Grufman bil i Jakobsberg det mesta hemma till Fordarna för bra pengar samt skickar. Bra att ha å göra med är dom också.
Dessutom är Fords F-serie världens mest sålda bilmodell i över 30 år i rad så handlar du på ebay finns verkligen ALLT till den och till sjukt bra pengar.
Men vare sig du hittar en Dodge 2500 4X4 Cummins, Ford F250/F350 4X4 7,3 Powerstroke eller en Cheva/GMC 2500/3500 4X4 6,2/6,5 i bra skick, för bra pengar som är enligt dina önskemål så kommer du inte ha problem att hitta delar.
Bra info. Tack!
Vad är det som skiljer mellan cheva 6,2 resp 6,5?
Svärfar surrade nåt om att det finns en dieselmotor som ursprungligen byggdes för bensin. Den var tydligen inget bra. Vet inte vilken det är eller om det finns nån fakta bakom alls.
Tror inte att han själv "vet" mer än så heller.
D
Det är en motor som heter 5,7dx om jag inte minns fel, men du gör rätt i att akta dig för den!
Bra info. Tack!
Vad är det som skiljer mellan cheva 6,2 resp 6,5?
Svärfar surrade nåt om att det finns en dieselmotor som ursprungligen byggdes för bensin. Den var tydligen inget bra. Vet inte vilken det är eller om det finns nån fakta bakom alls.
Tror inte att han själv "vet" mer än så heller.
6.2 dieseln har ingen turbo, 130-150 hk på nästan 3 ton bil blir ingen raket. Dock går den väldigt snålt, runt litern långkörning och 1.3 blandad. Enda svaga punkten är egentligen insprutningspumpen som kan skära, kostar runt 5-6k för en nyrenoverad på ebay.
6.5 är turbo har 180? hk men drar också mer och har problem med fsd:n på pumpen, inte så insatt men det här är internet så info finns
Köp pickis, det är töfft. Vill du höja satsa på en med stela axlar fram och bak, cheva pickup innan -87, alla ford och dodge 2500 eller kraligare (tror jag) :hillbilly
Köp pickis, det är töfft. Vill du höja satsa på en med stela axlar fram och bak, cheva pickup innan -87, alla ford och dodge 2500 eller kraligare (tror jag) :hillbilly
Fordarna har IFS-axel på F250 med. Bara F350 och uppåt som har stel. :viktigpetterbilly
se på fan, bara superduty f250 som har stel alltså?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|