Pickup-besatt.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
http://riskracingshop.com/images/LnL_Gif_Slide.gif

Nej man gör ju faktiskt inte det på den höjden på en smal ramp efter ett par mil i skogen om man inte tigger efter o buckla till bilen lite extra.

smart grej!

friskt vågat hälften brunnet! :brinnerup
körde vinterserien för några säsonger sen här i byn, hade en kingcab och körde hojen på,
ramp på 40cm, så fort man såg att framhjulet var uppe var det bara att nypa i bromsen för att sen glida på dubben över flaket och i mål:D
kan tilläggas att en buckla mer eller mindre inte hade gjort nånting :tungan

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Går i tankarna att köpa pickup… ska kolla på en på fredag. Med 454. Vet att den drar enormt men soppa. Men det jag är tveksam till är körstilen. Om jag har tålamod till att trucka när jag är van vid min gamla Porsche 944 som ligger jättebra på vägen. Hur hanterar ni detta? Ändå är jag mycket sugen och har varit de länge nu. Så jag vill iaf prova!

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Går i tankarna att köpa pickup… ska kolla på en på fredag. Med 454. Vet att den drar enormt men soppa. Men det jag är tveksam till är körstilen. Om jag har tålamod till att trucka när jag är van vid min gamla Porsche 944 som ligger jättebra på vägen. Hur hanterar ni detta? Ändå är jag mycket sugen och har varit de länge nu. Så jag vill iaf prova!

Man kör helt annorlunda med pickup, det känns faktiskt helt ok att hålla 110 på motorvägen.
jag hade en golf med värsta väghållningen samtidigt som jag körde mycket pickup och det är lite dr Jekyll och mr Hyde över ens personlighet när man byte mellan fordonen!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Instämmer, i pickisen blir laglig hastighet helt plötsligt ok, ja även njutningsbart. I ett rallyjärn är allt under "på gränsen till avåkning" otänkbart. Märkligt, eller kanske inte :)

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Då har jag också köpt en pickup, äntligen.
Åkte och kollade på en Arizona importerad GMC Sierra -74 med 454 bigblock igår. Men jävlar sicket skrot.... dörrarna gick knappt att stänga, fönsterrutan höll på att trilla in i knäet när man skulle veva ner det, den startade knappt och gick sen inte bra heller. Detta var alltså en "mycket fin bil som går perfekt".... :va
På vägen därifrån tänkte jag: den där Forden jag såg på blocket, var inte den i närheten? Jodå den var inte så långt bort så vi körde och kolla på den i samma runda. I och för sig hade man blivit posetivt överaskad av allt efter det vraket, men gillade verkligen Forden och den gick fint i motor och låda.
Hämtade den idag, och tror jag gjorde en bra affär faktiskt. Det är en Ford f250 från 82 (skattebefriad i år) med 390 bigblock och c6 låda. Klarat sig bra från rost tycker jag. Helsoffa i bordellrött. Trivs bra i den än så länge! Den har dubbla tankar på 72 liter styck original, men en är borttagen. Funderar på att sätta dit en igen så man slipper tanka så ofta. IMG_5520.jpgIMG_5521.jpgIMG_5519.jpg

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fasen va fin den ser ut! Fixa tanken, det är skitskönt att ha 2 st.
Ser verkligen ut som en ricktig bonntruck ska se ut. Släng i lite cajunmusik
och ta en sväng en solig sommarkväll med nervevad ruta på landsvägar som sträcker sig genom rapsfält
ska du se vilken njutning det är!

Vi måste styra upp en pickisträff snart I tells ya!

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
En pickisträff hade varit ngt ja!

Min varvräknare visar fel hela tiden, på tomgång visar den ca 4000 rpm och lite mer när man kör. Vad kan felet vara tro?
Ska även fixa värmen, hela värmepaketet är urkopplat, vet dock inte hur man ska gå till väga...
Behöver byta fläkt och servorem samt koppla in stereon.

Ska man lägga i neutral vid rödljus osv så den slipper så o driva?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det är väl bara att låta den driva lite med foten på bromsen. Eller sitter det jobbig turbin i den?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En pickisträff hade varit ngt ja!

Min varvräknare visar fel hela tiden, på tomgång visar den ca 4000 rpm och lite mer när man kör. Vad kan felet vara tro?
Ska även fixa värmen, hela värmepaketet är urkopplat, vet dock inte hur man ska gå till väga...
Behöver byta fläkt och servorem samt koppla in stereon.

Ska man lägga i neutral vid rödljus osv så den slipper så o driva?

Är det original varvräknare?
Om det är en eftermonterad, så kan det sitta en inställning för olika cylinderantal någon stans.
Den mäter hur ofta tändspolen gnistrar.
Om den är inställd för en twin, men monterad på en våtta så visar den 4Xvarvet.

Om den driver hårt på tomgång, så är det antagligen tomgångsvarvet som är för högt.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Är det original varvräknare?
Om det är en eftermonterad, så kan det sitta en inställning för olika cylinderantal någon stans.
Den mäter hur ofta tändspolen gnistrar.
Om den är inställd för en twin, men monterad på en våtta så visar den 4Xvarvet.

Om den driver hårt på tomgång, så är det antagligen tomgångsvarvet som är för högt.

Det är original varvräknare. Nej den driver nog inte onormalt mkt.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Vart tar varvräknaren ifrån? Tänkte felsöka den missvisande varvräknaren om det är glapp eller något
Hur vem man vilken motor som sitter i? Enligt förra ägaren som var helt okunnig sitter där en 390 bigblock. Men det är inte original på denna. Orig. Bigblock på denna är 400. Så antingen sitter en sån eller så har någon bytt motor.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Har sett nu att min droppar lite lite kylarvatten från motorn. Från en liten rund grej på cylindern precis ovanför cylinderfoten. Stor som en femkrona och ligger ca 5 mm innanför allt annat. Är detta frostpluggen? Vad gör man? Bytar plugg? Är det lyfta ur motorn då som gäller? Skiter man i de? Vill ju att allt sånt ska va ok!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati