Pickup-besatt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Traskar Kungsgatan upp vid lunchtid idag. När jag kommer fram till Sveavägen tänker jag att "det är här som en känd SH-profil brukar tjöra och skrämma upp gångtrafikanter med sin fyrtums visselpipa."

Vrider huvudet åt höger och....ja, sjukt var det. :tummenupp

bild.jpg

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Traskar Kungsgatan upp vid lunchtid idag. När jag kommer fram till Sveavägen tänker jag att "det är här som en känd SH-profil brukar tjöra och skrämma upp gångtrafikanter med sin fyrtums visselpipa."

Vrider huvudet åt höger och....ja, sjukt var det. :tummenupp

View attachment 363209

Visslare mycket? Ser att jag glömt plocka bort draget...

Så du har letat sig in till hufvudstaden på jakt efter rov lagom till studenttider... :brynad

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Visslare mycket? Ser att jag glömt plocka bort draget...

Så du har letat sig in till hufvudstaden på jakt efter rov lagom till studenttider... :brynad
Du gasade ju inte så mycket; det var ju någon gubbjeffel i vägen på övergångsstället. Fast jag tycker tomgången är det häftigaste med en stordiesel.

Rov? Det var på den tiden man var ett rovdjur. #slutsomartist

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vad ska man ha den till?

Kravet är såklart att den går att höja så den åtminstone är körbar på gärden.
Kollar man på sista bilden där han säger den är uppkörd litegrann så ser den hyffsat körbar ut, kan man sen höja upp åtminstone det dubbla så är det perfekt när man ska lasta hojen o sådär så man kan sänka ner o sen höja upp.
Får dock inte fram om det är 2wd eller 4wd o den verkar inte besiktigad på ett tag?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Garanterat tvåhjulsdriven, har tryckluftsmojäng på flaket så att det blir svårt att använda det, låg, drar mycket soppa, tar sig inte fram på vintern. Jag hade hellre köpt en Vito.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Garanterat tvåhjulsdriven, har tryckluftsmojäng på flaket så att det blir svårt att använda det, låg, drar mycket soppa, tar sig inte fram på vintern. Jag hade hellre köpt en Vito.

Ja de känns som den är tvåhjulsdriven.
Tanken hade jag isåfall tänkt flytta lite åt sidan sen är det ju 8 fotaren så då får hojen plats utan problem.
De får va helt enkelt, måste ha 4krafs åtminstone.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ja de känns som den är tvåhjulsdriven.
Tanken hade jag isåfall tänkt flytta lite åt sidan sen är det ju 8 fotaren så då får hojen plats utan problem.
De får va helt enkelt, måste ha 4krafs åtminstone.

Jo men man vill ju ha hojen med framhjulet mot flakets framkant. Som du ska så skit i den där. Finns ju 4x4 utan raggarsänkning för mindre pengar på blocket.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jo men man vill ju ha hojen med framhjulet mot flakets framkant. Som du ska så skit i den där. Finns ju 4x4 utan raggarsänkning för mindre pengar på blocket.

Jag har en speciell liten anordning som jag ställer hojen i så jag spänner inte med spännband eller så, kan ställa den mitt på flaket om ja så vill.
55 va ju hyffsat pris om de gick o få vettig höjd på den o den va 4x4, hade varit skönt att slippa ha en stege för o kunna lasta på hojen, ända nackdelen när dem andra i klubben som kör cheva ska lasta på när man är lagom trött efter en dag i spåret, kan bli lätt vingligt att stå på en stege o baxa upp 100 kilo moppe :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har en speciell liten anordning som jag ställer hojen i så jag spänner inte med spännband eller så, kan ställa den mitt på flaket om ja så vill.
55 va ju hyffsat pris om de gick o få vettig höjd på den o den va 4x4, hade varit skönt att slippa ha en stege för o kunna lasta på hojen, ända nackdelen när dem andra i klubben som kör cheva ska lasta på när man är lagom trött efter en dag i spåret, kan bli lätt vingligt att stå på en stege o baxa upp 100 kilo moppe :D

Köp för böven en orginalhög cheva/gmc 4x4, dom är ju inte speciellt höga om dom inte är höjda.
Flaket på en sån ligger gått 15cm under mitt 2wd flak.

(sen är ju många 4x4 höjda, men nån orginalare ska man väl hitta)

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.

Här finns lösningen på alla dina problem!
Motorcykeltransportpickup!
Kanske inte dom monetära problemen! :)

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis

bilder på mojängen?
man kör upp hojen pungt! :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras