Pickup-besatt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Borde sitta en Windsor i den där. Den är ju förhållandevis lätt så en Windsor lär inte ha några problem att vrida iväg den där.

Fin pickis SJP! Nu är ju min lite tyngre och lite längre men jag har kört bakhjulsdrivet nästan hela vintrarna utan problem.
Ställ en hink med sand på flaket.

351windsor med insprut ska det va jo, helt ok för en gammal paketbil.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det anade jag.
Men eftersom du var lite smått lyrisk över draget så tänkte jag att moroten kunde vara utbytt.
Windsor duger gott.
Cleveland är en favorit.

Lyrisk å lyrisk, bimmern är fortfarande busbilen på parkeringen, men gämfört med andra gamla datsun & isuzu pickisar för liknande stålar och diverse gm 6.2:eek:r är den ju slaget rapp. :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Truckbildet:
IMG189.jpg

:)

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Den forden är så jäkla nice, men som vanligt är dom man vill ha C-reggade :(
Har letat ett bra tag nu efter en fin US dieselpickis.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fixa en överfart förra helgen och klämde till den med långforden så nu kan vi sjösätta polarens rackarbajsarbåt.
IMG_0955.jpg
IMG_0954.jpg

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Fixa en överfart förra helgen och klämde till den med långforden så nu kan vi sjösätta polarens rackarbajsarbåt.

Den bilen är helt perfekt i mina ögon. Lagom hög. Lagom fläskiga däck. Inte tillkrånglad med massa krom, extraljus, vinschar osv...

Att den dessutom används som det är tänkt är ett enormt plus i kanten!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Den bilen är helt perfekt i mina ögon. Lagom hög. Lagom fläskiga däck. Inte tillkrånglad med massa krom, extraljus, vinschar osv...

Att den dessutom används som det är tänkt är ett enormt plus i kanten!

Tackar! Ja den är precis som jag vill ha den nu. Har den som endabil och utslaget på allt så är det den billigaste bilen att äga av alla jag haft.

Nu har jag dessutom renoverat framaxel, bytt styrknut, styrsnäckan, ratt å däck så allt från asfalt till nävarna är nytt. Tight as a drum sas...

Använder den ganska mycket ute på päronens gård där vi sjösätter/tar upp båtar, kör stängsel+stängselstolp, mm och sen givetvis att köra skotern på vintertid då man skall uppåt :)

Inga problem att köra 100 mil i sträck vilket man dessutom gör utan att behöva stanna för att tanka.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Tackar! Ja den är precis som jag vill ha den nu. Har den som endabil och utslaget på allt så är det den billigaste bilen att äga av alla jag haft.

Nu har jag dessutom renoverat framaxel, bytt styrknut, styrsnäckan, ratt å däck så allt från asfalt till nävarna är nytt. Tight as a drum sas...

Använder den ganska mycket ute på päronens gård där vi sjösätter/tar upp båtar, kör stängsel+stängselstolp, mm och sen givetvis att köra skotern på vintertid då man skall uppåt :)

Inga problem att köra 100 mil i sträck vilket man dessutom gör utan att behöva stanna för att tanka.

nyfiken fråga, vad har du för bränsleförbrukning på den???

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tackar! Inga problem att köra 100 mil i sträck vilket man dessutom gör utan att behöva stanna för att tanka.

Åfan, min är det lite värre med, kanske man kan köra 100 KM i sträck utan att tanka, men det är tveksamt, går ju bara en 135 liter i aset. :näsblod
Fast min tvåtonslack är ju mycket sötare. :hihi

Edit: För den som tyckte den var låg kan jag bekräfta att den är högre än en orginal gmc 4x4 iaf. :p
Diffbroms hadde dock vart najs så hade det tatt sig fram lite bättre.... :/

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Åfan, min är det lite värre med, kanske man kan köra 100 KM i sträck utan att tanka, men det är tveksamt, går ju bara en 135 liter i aset. :näsblod
Fast min tvåtonslack är ju mycket sötare. :hihi

Edit: För den som tyckte den var låg kan jag bekräfta att den är högre än en orginal gmc 4x4 iaf. :p
Diffbroms hadde dock vart najs så hade det tatt sig fram lite bättre.... :/

10mil på 135L var saftigt :D

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
sådärja har man bytt upp sig lite!
blir att ha den som sommarbil, då jag förmodligen börjar studera i höst, tror inte det riktigt är ekonomiskt hållbart då :D

DSC00853.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...