Ställ en hink med sand på flaket.
En hink? E ru ghey? Jag körde med cirka 1500kg 8-16.
(vilket iofs säkert var lite onödigt tungt både med tanke på däckslitage och bränsle, men fäste det hade jag...)
Ställ en hink med sand på flaket.
Borde sitta en Windsor i den där. Den är ju förhållandevis lätt så en Windsor lär inte ha några problem att vrida iväg den där.
Fin pickis SJP! Nu är ju min lite tyngre och lite längre men jag har kört bakhjulsdrivet nästan hela vintrarna utan problem.
Ställ en hink med sand på flaket.
351windsor med insprut ska det va jo, helt ok för en gammal paketbil.
Det anade jag.
Men eftersom du var lite smått lyrisk över draget så tänkte jag att moroten kunde vara utbytt.
Windsor duger gott.
Cleveland är en favorit.
Fixa en överfart förra helgen och klämde till den med långforden så nu kan vi sjösätta polarens rackarbajsarbåt.
Den bilen är helt perfekt i mina ögon. Lagom hög. Lagom fläskiga däck. Inte tillkrånglad med massa krom, extraljus, vinschar osv...
Att den dessutom används som det är tänkt är ett enormt plus i kanten!
Tackar! Ja den är precis som jag vill ha den nu. Har den som endabil och utslaget på allt så är det den billigaste bilen att äga av alla jag haft.
Nu har jag dessutom renoverat framaxel, bytt styrknut, styrsnäckan, ratt å däck så allt från asfalt till nävarna är nytt. Tight as a drum sas...
Använder den ganska mycket ute på päronens gård där vi sjösätter/tar upp båtar, kör stängsel+stängselstolp, mm och sen givetvis att köra skotern på vintertid då man skall uppåt
Inga problem att köra 100 mil i sträck vilket man dessutom gör utan att behöva stanna för att tanka.
nyfiken fråga, vad har du för bränsleförbrukning på den???
Tackar! Inga problem att köra 100 mil i sträck vilket man dessutom gör utan att behöva stanna för att tanka.
Åfan, min är det lite värre med, kanske man kan köra 100 KM i sträck utan att tanka, men det är tveksamt, går ju bara en 135 liter i aset.
Fast min tvåtonslack är ju mycket sötare.
Edit: För den som tyckte den var låg kan jag bekräfta att den är högre än en orginal gmc 4x4 iaf.
Diffbroms hadde dock vart najs så hade det tatt sig fram lite bättre.... :/
10mil på 135L var saftigt
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |