Ställ en hink med sand på flaket.
En hink? E ru ghey? Jag körde med cirka 1500kg 8-16.
(vilket iofs säkert var lite onödigt tungt både med tanke på däckslitage och bränsle, men fäste det hade jag...)
Ställ en hink med sand på flaket.
Borde sitta en Windsor i den där. Den är ju förhållandevis lätt så en Windsor lär inte ha några problem att vrida iväg den där.
Fin pickis SJP! Nu är ju min lite tyngre och lite längre men jag har kört bakhjulsdrivet nästan hela vintrarna utan problem.
Ställ en hink med sand på flaket.
351windsor med insprut ska det va jo, helt ok för en gammal paketbil.
Det anade jag.
Men eftersom du var lite smått lyrisk över draget så tänkte jag att moroten kunde vara utbytt.
Windsor duger gott.
Cleveland är en favorit.
Fixa en överfart förra helgen och klämde till den med långforden så nu kan vi sjösätta polarens rackarbajsarbåt.
Den bilen är helt perfekt i mina ögon. Lagom hög. Lagom fläskiga däck. Inte tillkrånglad med massa krom, extraljus, vinschar osv...
Att den dessutom används som det är tänkt är ett enormt plus i kanten!
Tackar! Ja den är precis som jag vill ha den nu. Har den som endabil och utslaget på allt så är det den billigaste bilen att äga av alla jag haft.
Nu har jag dessutom renoverat framaxel, bytt styrknut, styrsnäckan, ratt å däck så allt från asfalt till nävarna är nytt. Tight as a drum sas...
Använder den ganska mycket ute på päronens gård där vi sjösätter/tar upp båtar, kör stängsel+stängselstolp, mm och sen givetvis att köra skotern på vintertid då man skall uppåt
Inga problem att köra 100 mil i sträck vilket man dessutom gör utan att behöva stanna för att tanka.
nyfiken fråga, vad har du för bränsleförbrukning på den???
Tackar! Inga problem att köra 100 mil i sträck vilket man dessutom gör utan att behöva stanna för att tanka.
Åfan, min är det lite värre med, kanske man kan köra 100 KM i sträck utan att tanka, men det är tveksamt, går ju bara en 135 liter i aset.
Fast min tvåtonslack är ju mycket sötare.
Edit: För den som tyckte den var låg kan jag bekräfta att den är högre än en orginal gmc 4x4 iaf.
Diffbroms hadde dock vart najs så hade det tatt sig fram lite bättre.... :/
10mil på 135L var saftigt
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |