Pickup-besatt.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Funderar på om man skulle ha antingen ngn gummimatta på flaket eller kanske snickra ihop ett ekgolv eller liknande. Vart får man tag på passande gummimattor? Eller ska man köra plåtrent?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Funderar på om man skulle ha antingen ngn gummimatta på flaket eller kanske snickra ihop ett ekgolv eller liknande. Vart får man tag på passande gummimattor? Eller ska man köra plåtrent?

Gummimatta finns på swedol men kostar massor och är inte så bra om du inte har kåpa då den kommer binda massor med fukt under sig.
Med öppet flak hade jag nog satsat på ett ribbat ek golv som ligger löst ovanpå flaket.

Jag körde "plåtrent" på min första pickup och det funkade helt ok, beror ju helt på vad man ska använda flaket till, jag hade en hästfilt att slänga under vassa saker som skulle åka på flaket!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har sett nu att min droppar lite lite kylarvatten från motorn. Från en liten rund grej på cylindern precis ovanför cylinderfoten. Stor som en femkrona och ligger ca 5 mm innanför allt annat. Är detta frostpluggen? Vad gör man? Bytar plugg? Är det lyfta ur motorn då som gäller? Skiter man i de? Vill ju att allt sånt ska va ok!

Ibland kan man straffa den lite med ett rundat dorn/kulhammare så sätter den sig och slutar läcka.

Antar att det är en välvd frostbricka och ingen hattbricka.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Kör beDliner! Så löjligt praktiskt att man nästan börjar gråta.

Last edited:

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Hur stora däcka kan jag ha på min utan att höja? Nu har jag 225/75/16. När man snackar 33'' osv, är det då utterdiameter på däcket? Hur räknar man över det till vanlig dimension?

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Haft en sjukt skön pickis kväll!

Upp me vattenskotran på flaket och ner och köra lite på den spegelblanka sjön i kvällsolen.
Sen en överdrivet lång omväg i sakta gemak på hemvägen, på grusvägar igenom skog och blomstrande sommarängar med rutan nere och 8'ans mjuka muller i bakgrunden.

Helt otroligt hur nöjd man är vid sånna tillfällen.

Hur kul hade det varit i en v70 med en kärra efter????

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Låter mkt skönt!
Nej inga bladisar fram.

Är det spiraler eller torsionsfjädring fram?
Om du inte ska åka överdrivet mycket med trucken så hade jag höjt upp karossen lite och fläskat på ett par ordentliga däck.

Kollat vad en riktigt höjningssats kostar?

Hade du 4wd eller?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...