vilken prisklass ska det va? går du upp till 30k finns det sånt här: http://www.blocket.se/goteborg/Ford_F350_41226811.htm?ca=9&w=3&last=1
Helt seriöst!!! Hur mycket betalar ni i försäkring i sverige på era bilar?
Kollade upp chevan jag länkade till några inlägg bak o den skulle kosta 1100kronor i månaden på mig med trafik försäkring.
40000kr om året om jag skulle ha hel försäkring.
Norge alltså...
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_F_250_Skattefri_Pickup_41578650.htm?ca=23_10&w=3
Jäkligt rå bil Fattas bara lite större däck så vore den kanon! Eller den kanske ratas på grund av volvodieseln?...
Tog och lackade om framskärmarna på chevan häromdagen, snabbjobb och budgetlack medelst sprayburk från biltema som matchar originalfärgen sisådär lagom inte alls. Men det ser iallafall bättre ut än tidigare (svart grundfärg och kromade flamesklibbor...)
View attachment 366835View attachment 366836
Nu är bara problemet att framskärmarna ser bättre ut än resten av bilen då originallacken är sumpig och klarlacken flagnar... Kanske får köpa ett par sprayburkar till och köra över resten?
Har du tillgång till tryckluft så går det snabbt (relativt) att fyllelacka.
Lägg lite tid på att slipa bort rost och lägga på rostskydd först, sedan bara blåsa på någon färg i närheten av originalkulören.
Linoljebehandla ramen när du ändå håller på.
Det blir inte snyggt, men bromsar åldrandet.
Skall man göra det ordentligt så blir det inte av.
Kör linolja. Bra skit som faen!
Ok, så bara linolja? Man kan inte måla ovanpå den torkade linoljan eller något? Skulle verkligen inte ha något emot ett blankt och fint underrede... Dessutom känns det som att ett ordentligt lager färg är mer beständigt och ogenomträngligt liksom. Visserligen vill jag ju inte stänga in någon fukt och kapsla in rosten som då fortsätter äta upp mina balkar, men om nu linoljan stoppar rost kanske man kan börja med att linoljebehandla och sen måla?
Plocka loss flaket, sitter med sex bultar.
Kommer åt så mycket bättre då, sen kan du passa på och ge dom tvärgående balkarna under flaket ordentligt med rostskydd, dom brukar ge sej på flaket.
Och det gillar inte besiktningen.
Ett lager färg håller aldrig tätt. Ett stenskott eller lite rost så kryper det under. Det bästa är att ha linolja på och låta det vara med lite påbättring då och då. Finns sprayburkar med linolja med smalt munstycke just för underredsbehandling på biltema för billiga pengar. Lätt att komma åt överallt och går fort att blåsa på.
Linoljan ska ha lite ytrost att nypa fast i så den kan krypa ända in till friskt stål. Sedan blir det linoxyl när det torkar. som stenhårt vax typ.
Vill du ha det fräsigare kan du ju alltid köpa en dunk linolja och pigmentera svart och sedan blåsa på.
Alla mirakelunderredsbehandlingar ger jag inte mycket för. Allt som lägger sig som ett lager utanpå ska man passa sig för.
Tack för tipset, men behöver man inte en lyft eller något för att få av hela flaket?? Låter tungt... Tvärbalkarna tror jag är hyfsade, det enda jag vet som är genomrostat är den diagonala balken som håller ett eventuellt extrahjul. Men det har jag inget upphängt så, och det ska inte vara en bärande del så det borde inte ge någon anmärkning på besiktningen. Men jag ska se vad jag kan göra, borde gå att komma åt hyfsat även med flaket på. FÖrdelen med att meka pickis är ju att man kan kräla runt undertill helt obehindrat även utan lyft
Jo, kan nog bli rätt tungt att lyfta av flaket för hand när jag tänker efter. Men om du vill plocka av det så skulle det nog gå fint att palla upp ett hörn i taget och sen köra ut bilen.
Den diagonala balken klagade dom på när jag besiktigade, så häftade dit ett stadigt fyrkantsrör istället.
Snart är vinter här o jag lär ha en bil..
Har noll koll på dessa bilar men hittade denna
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35875507
Kommer man sakna dubbelhytten?
Hur mycket drar en sån rackare?
Berätta nu för en oerfaren om det är en bra/dålig truck.
Tackar på förkant!
Får du köra lätt lastbil i Norge? Man behöver tyvärr ett eget körkort om den inte är B-reggad.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|