Pickup-besatt.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Vad pyntar ni i försäkring på era truckar? Jag ringde och hörde mig för hos Salus Ansvar där jag har hojen vad en 97:ans Tjevy 1500 skulle kosta. 6,5 TD, lätt LB reggad. 4792 spänn för trafik och nästan 8000 riksdaler för halv fick jag som förslag. :3freak Eeeeeh....

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Vad pyntar ni i försäkring på era truckar? Jag ringde och hörde mig för hos Salus Ansvar där jag har hojen vad en 97:ans Tjevy 1500 skulle kosta. 6,5 TD, lätt LB reggad. 4792 spänn för trafik och nästan 8000 riksdaler för halv fick jag som förslag. :3freak Eeeeeh....

kolla på compricer om du inte redan gjort det.

vart bor du egentligen med de priserna? jag kan försäkra min cheva k10 diesel för strax över 3 för trafik, och jag är 20 och bor i stockholm

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

Gammal men ändock ganska underhållande :D
Stepside'n är rätt vacker innan förvandlingen måste jag säga. Vilka miljöer att få trucka i .. jösses

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
kolla på compricer om du inte redan gjort det.

vart bor du egentligen med de priserna? jag kan försäkra min cheva k10 diesel för strax över 3 för trafik, och jag är 20 och bor i stockholm

Bor lantligt ett par mil utanför Gbg. Testade Compriser på en 94:ans tjevy 2500 nu. Bästa pris: 5262 kr för trafik. Eventuellt hänger detta ihop med den där lilla dispyten jag hade med trafikpolisen för ett par år sedan, alla premier beräknas ju på datumet när man fick tillbaka kortet. :mad:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Bor lantligt ett par mil utanför Gbg. Testade Compriser på en 94:ans tjevy 2500 nu. Bästa pris: 5262 kr för trafik. Eventuellt hänger detta ihop med den där lilla dispyten jag hade med trafikpolisen för ett par år sedan, alla premier beräknas ju på datumet när man fick tillbaka kortet. :mad:

Förklara i så fall hur bra det är för alla att du får tjöra truck då du kommer knalla runt i betydligt lägre hastigheter och att intresset för fulkörning kommer avta i samma takt som veloursoffan anpassar sig till din favoritkörställning. De ska ju i princip subventionera truckåka för folk med tidigare indraget körkort.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jävla skit!

Fick ombesiktning på pickisen idag...
Tydligen är det inte ok att tjöra med knacklig lastsensor. :gnissla
Och felaktig ljusbild? Skiten lyser va? - Dåså! :dummer

Tycker gubbdjäveln det låter roligt att ligga under bilen och skruva i en snödriva så här års får han väl göra det, men dra satan inte in mig i det!

Vem fan gav dom där helvettes arsölgåbbarna nått att säga till om?
Jag vill ha mina 37spänn tillbaka!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Förklara i så fall hur bra det är för alla att du får tjöra truck då du kommer knalla runt i betydligt lägre hastigheter och att intresset för fulkörning kommer avta i samma takt som veloursoffan anpassar sig till din favoritkörställning. De ska ju i princip subventionera truckåka för folk med tidigare indraget körkort.

Jag försökte lirka, men tjejen i andra änden var orubblig. :gråta

PS: http://www.blocket.se/jamtland/Chevrolet_silverado__dually__44180148.htm?ca=15&w=3
:kär:kär:kär

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Missade gammel dodjen. Tipsa gärna på om skattebefriade truckar. Eller bra "end-of-the-world" bilar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Missade gammel dodjen. Tipsa gärna på om skattebefriade truckar. Eller bra "end-of-the-world" bilar.

La upp två st tjevor, sista året med fina karossen, diesel, 4x4 en skattebefriad och en med ett år kvar men det var ingen som nappade. Båda höjda, enkelhytt, långflak som det ska va.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kort hjulbas är ju inte riktigt Hillbillymässigt. Ändock kan jag se fördelar i att bara ha så mkt som man faktiskt behöver. Finns det något alternativ för en vars själ vill ha en Fård med Crewcab OCH långflak men vars förnuft säger att det är ju rent barockt (varpå själen säger: du gillar ju barockt!)
Men rent praktiskt alltså. Jag får redan skit för att jag har bil och båge på min parkeringsplats. Tror inte dragkroksutsticket blir mindre med en pickuptruck.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kort hjulbas är ju inte riktigt Hillbillymässigt. Ändock kan jag se fördelar i att bara ha så mkt som man faktiskt behöver. Finns det något alternativ för en vars själ vill ha en Fård med Crewcab OCH långflak men vars förnuft säger att det är ju rent barockt (varpå själen säger: du gillar ju barockt!)
Men rent praktiskt alltså. Jag får redan skit för att jag har bil och båge på min parkeringsplats. Tror inte dragkroksutsticket blir mindre med en pickuptruck.

Fast med pickup kan du parkera bågen på flaket och spara in en plats!:tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Men rent praktiskt alltså.

http://www.blocket.se/alvsborg/Ford_xlt_250_44054441.htm?ca=11&w=3

Jävligt praktisk!

Annars är väl tjevorna med 1,5-hytt och kortflak lagom.

Jag får redan skit för att jag har bil och båge på min parkeringsplats. Tror inte dragkroksutsticket blir mindre med en pickuptruck.
Tjöp en pkptrk i smyg. Skotta sedan in alla runtomvarande bilar. Lagom till att folk ska i väg på morgonen river du fram långflaket och hjälper alla loss sedan kommer ingen gnälla.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
http://www.blocket.se/alvsborg/Ford_xlt_250_44054441.htm?ca=11&w=3

Jävligt praktisk!

Annars är väl tjevorna med 1,5-hytt och kortflak lagom.

Tjöp en pkptrk i smyg. Skotta sedan in alla runtomvarande bilar. Lagom till att folk ska i väg på morgonen river du fram långflaket och hjälper alla loss sedan kommer ingen gnälla.

Det är en genialisk idé men det snöar inte in i garaget. Alternativt knäcker jag ett avlopp och räddar upp alla ur skiten mer bokstavligt.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Vad säger förresten bilprovningen om raka rör på pkptrks med tanke på ljudnivåer? Det är ständigt aktuellt på hojen, men det tar mindre än 10 minuter att riva av sliponet och hänga på originalburken på apan så det har liksom inte varit något problem där.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Vad säger förresten bilprovningen om raka rör på pkptrks med tanke på ljudnivåer? Det är ständigt aktuellt på hojen, men det tar mindre än 10 minuter att riva av sliponet och hänga på originalburken på apan så det har liksom inte varit något problem där.

Min t5a gick igenom 2 år me turbinblad samt katt som dämpning, 3e året va de nån nyutexaminerad som påtalade att ljuddämpare va tvunget på denna... Blev öppen japsdämp (gömd) för att han skulle bli nöjd... De e som me Triss, tur eller otur :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Släng in lite sköna pickisfilmer nu! Jag har hemmakväll i gubbjarlingarna..

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Idag fick min kära tjeva en ny ägare
Va ute och truckade en lång sista runda i höstmörkret.
Kommer att sakna den bilen, den stora hytten, ljudet, till och med den glappiga styrningen och hårda fjädringen. Den hade en själ så att säga...

IMG_0154.jpg

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras