Pickup-besatt.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Om man villl åka relativt billig japs truck med 4a vilken ska man satsa på då?

Kom ihåg att skicket e viktigast när man ser så "såpass driftssäkra" bilar som pickisar e. Jag hittade en l200 i ok skick så jag köpte en sådan! Är helt nöjd med kärran!

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Om man villl åka relativt billig japs truck med 4a vilken ska man satsa på då?

Som sagt var satsa på en Toyota Hilux. Jag är inne på min andra Hilux nu och jag är helnöjd.

Och så några vinterbilder från idag när jag är och hälsar på min mor.

Bifogat

• DSC_0487.jpg
    DSC_0487.jpg
    223.5 KB · Visningar: 158
  • DSC_0489.jpg
    DSC_0489.jpg
    189.7 KB · Visningar: 211

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Subaru "BRAT" 1800. Japansk El-Camino. Inte en "truck", det har inte japanarna någon utom de modeller som är direkttillverkade för USA som Honda Ridgeline.
(Definition truck, stor, bredkäftad, minst 6fot lastyta, >5liters motor, gärna 1000kg+ lastvikt)

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Båstad - Stockholm på dryga fem timmar i pickupen. Redan hjälpt en felhjulsdriven Renault ur en driva på söder. Tacka vet jag tretton millimeters bogserlänk! :)

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Hittade en liten film med en cheva, snökedjor och vinsch.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vintertruckande bilder var det!

DSC_0004.jpg

DSC_0005.jpg

1-1.jpg

DSC_0012.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag glömde ta bilder från idag när jag och tjejen lånade styvfars Mazda pickis och slängde i 4wd och brände ut i skogen för att jaga julgran. Jag stoppade med snöskyffeln för att vara på den säkra sidan då det är odubbade däck på den men det var inte ens i närheten att ta stopp trots 50cm snö och väldigt dålig stig ner i skogen.
Jaja, kul var det och nu inser jag att jag måste skaffa något liknande den jeep jag hade för två år sedan med massa-med-tum-däck, winsch, höjningssats och sånt roligt.
En Vitara vore perfekt för mig, då kan jag ha den som billig andrabil också och låta tjejen ha den till jobbet när det är som värst med snö.
Syrran köpte på min inrådan en Grand Vitara då hon vill kunna dra hästsläp med den och den för jäkla fint men är aningens törstig om man åker mycket, strax över litern.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag glömde ta bilder från idag när jag och tjejen lånade styvfars Mazda pickis och slängde i 4wd och brände ut i skogen för att jaga julgran. Jag stoppade med snöskyffeln för att vara på den säkra sidan då det är odubbade däck på den men det var inte ens i närheten att ta stopp trots 50cm snö och väldigt dålig stig ner i skogen.
Jaja, kul var det och nu inser jag att jag måste skaffa något liknande den jeep jag hade för två år sedan med massa-med-tum-däck, winsch, höjningssats och sånt roligt.
En Vitara vore perfekt för mig, då kan jag ha den som billig andrabil också och låta tjejen ha den till jobbet när det är som värst med snö.
Syrran köpte på min inrådan en Grand Vitara då hon vill kunna dra hästsläp med den och den för jäkla fint men är aningens törstig om man åker mycket, strax över litern.

Skall du ha en terrängduglig åkatilljobbetbilligtbil så tycker jag att du skall titta på Suzuki pickupper.
Går billigt och är väldigt skogsfäiga.
Komfort och prestanda finns inte ens som tillval.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Mötte upp dådjpolaren på gården och rev fram skotran under dagen. Vilken höjdarlördag!

IMG_1133.jpgIMG_1135.jpg

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Då är man återigen sugen på pickup då.....är inte särskilt insatt i modeller och så. Hittade denna som verkar både billig och rätt maffig =) http://www.blocket.se/alvsborg/Ford_xlt_250_44054441.htm?ca=13&w=2&last=1

Tankar kring den ? Hur mycket soppa drar den egentligen tro ?//Kim

Den drar 1,4L ganska precis. Har E4OD-låda (4 växlar + overdrive)

Den är tungreggad, har du c-kort är det bara bra.
Den enda kända svaga punkten på bilen är dieselpumpen som ger upp efter en 20.000+ mil (antagligen bytt)
men det problemet har tjevorna också och pumpen går att renovera eller finns på ebay. Fördelen med pumpen är att den är mer lättstartad än min i kallväder.

I övrigt en kanonbil med klockren drivlina samt flest och billigast delar till på ebay av alla bilar som finns.
Du kan köpa allt från avgassystem, motordelar, nav till inredningsdetaljer, mm.

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
Tack för infon. 1,4 vart ju inte värre än vanligt =) Fan, det va ju det med c kort också......Det har man ju såklart inte :huvet fan .....

//Kim

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
honda crf450
Om du kan få tag på ett intyg från generalagenten som garanterar(ofta efter någon modifikation, ex.vis bortplockade bladfjädrar) att den sammanlagda axelbelastningen är under 3,5 ton så går de fint. Själv har jag inte lyckats :död

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Skall du ha en terrängduglig åkatilljobbetbilligtbil så tycker jag att du skall titta på Suzuki pickupper.
Går billigt och är väldigt skogsfäiga.
Komfort och prestanda finns inte ens som tillval.

Jo, samuraierna är ju helt ok men det är ju just det där med komfort. Ska jag ha en renodlad skogis så skulle jag kunna tänka mig en sån men jag skulle vilja ha en bil som jag kan slänga in skidorna i och bränna iväg 2-3 timmar på vägen utan att behöva njurbälte och Peltor :gnissla

Jag kom just på att jag är så lyckligt lottad att jag inom en radie av 3km ute hos föräldrarna både har tillgång till 3-4 våta skogsstigar gjorda för terrängåkning OCH en stor grusgrop med rejäla sandhinder och dylikt. Jag brukar vara ute med crossen på båda ställena och det är ju grymt kul, enda tråkiga är att åka själv.
Jag får åka iväg och köpa mig en skogstruck och sen får jag anlägga en bana och bjuda in folk helt enkelt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om du kan få tag på ett intyg från generalagenten som garanterar(ofta efter någon modifikation, ex.vis bortplockade bladfjädrar) att den sammanlagda axelbelastningen är under 3,5 ton så går de fint. Själv har jag inte lyckats :död
Förr räckte det med dåliga däck vid registreringsbesiktning för att de skulle sänka maxlasten.
Den möjligheten påstås vara borta nu.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...