Om man villl åka relativt billig japs truck med 4a vilken ska man satsa på då?
Kom ihåg att skicket e viktigast när man ser så "såpass driftssäkra" bilar som pickisar e. Jag hittade en l200 i ok skick så jag köpte en sådan! Är helt nöjd med kärran!
Jag glömde ta bilder från idag när jag och tjejen lånade styvfars Mazda pickis och slängde i 4wd och brände ut i skogen för att jaga julgran. Jag stoppade med snöskyffeln för att vara på den säkra sidan då det är odubbade däck på den men det var inte ens i närheten att ta stopp trots 50cm snö och väldigt dålig stig ner i skogen.
Jaja, kul var det och nu inser jag att jag måste skaffa något liknande den jeep jag hade för två år sedan med massa-med-tum-däck, winsch, höjningssats och sånt roligt.
En Vitara vore perfekt för mig, då kan jag ha den som billig andrabil också och låta tjejen ha den till jobbet när det är som värst med snö.
Syrran köpte på min inrådan en Grand Vitara då hon vill kunna dra hästsläp med den och den för jäkla fint men är aningens törstig om man åker mycket, strax över litern.
Komfort och prestanda finns inte ens som tillval.
Du är väl en oförbätterlig säljare!
Om jag känner skrotis rätt så är det där något positivt.
Då är man återigen sugen på pickup då.....är inte särskilt insatt i modeller och så. Hittade denna som verkar både billig och rätt maffig =) http://www.blocket.se/alvsborg/Ford_xlt_250_44054441.htm?ca=13&w=2&last=1
Tankar kring den ? Hur mycket soppa drar den egentligen tro ?//Kim
Skall du ha en terrängduglig åkatilljobbetbilligtbil så tycker jag att du skall titta på Suzuki pickupper.
Går billigt och är väldigt skogsfäiga.
Komfort och prestanda finns inte ens som tillval.
Förr räckte det med dåliga däck vid registreringsbesiktning för att de skulle sänka maxlasten.Om du kan få tag på ett intyg från generalagenten som garanterar(ofta efter någon modifikation, ex.vis bortplockade bladfjädrar) att den sammanlagda axelbelastningen är under 3,5 ton så går de fint. Själv har jag inte lyckats
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|