Pickup-besatt.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Kom ihåg att skicket e viktigast när man ser så "såpass driftssäkra" bilar som pickisar e. Jag hittade en l200 i ok skick så jag köpte en sådan! Är helt nöjd med kärran!

Farsans jobbarkompis köpte en sådan, såg ut som ny, tills han bes då upptäckte dom att bakre delen av ramen under flaket var helt uppäten, tur att han är smed för han ersatte mer eller mindre hela ramen bakom hytten själv.
Dock inget jag skulle vilja ge mig på.
Polaren gjorde samma grej fast med en terrano som såg kanonfin ut, kollade under och den verkade fin där också, verkade ja. Den var kex.

Svårt med budget, vill helst inte lägga mer än 20 men gör man inte det får man mest skräp

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Tjevan har varit lite seg att starta nu när det blev kallt. Så igår fick jag äntligen tummen ur att felsöka, det visade sig att bara ett batteri hade kontakt så en ny polsko löste hela problemet. Jänkarnas batterianslutningar lämnar en del att önska. ;)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tjevan har varit lite seg att starta nu när det blev kallt. Så igår fick jag äntligen tummen ur att felsöka, det visade sig att bara ett batteri hade kontakt så en ny polsko löste hela problemet. Jänkarnas batterianslutningar lämnar en del att önska. ;)

Hellre det än att det är någon databox som ballat ur eller att den bockade plåtramen vikt ihop sig som en solstol.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jo, samuraierna är ju helt ok men det är ju just det där med komfort. Ska jag ha en renodlad skogis så skulle jag kunna tänka mig en sån men jag skulle vilja ha en bil som jag kan slänga in skidorna i och bränna iväg 2-3 timmar på vägen utan att behöva njurbälte och Peltor :gnissla

Jag kom just på att jag är så lyckligt lottad att jag inom en radie av 3km ute hos föräldrarna både har tillgång till 3-4 våta skogsstigar gjorda för terrängåkning OCH en stor grusgrop med rejäla sandhinder och dylikt. Jag brukar vara ute med crossen på båda ställena och det är ju grymt kul, enda tråkiga är att åka själv.
Jag får åka iväg och köpa mig en skogstruck och sen får jag anlägga en bana och bjuda in folk helt enkelt.

Cirkus, jag tolkar ditt gillande som ett accepterande av inbjudan :D
Jag ska se till att skaffa mig en pickis/jeep till våren så bjuder jag in till terrängkörning på snitslad bana. Vi har även en erkänt bra golfbana vi kan förstöra på vägen till sandgropen :gnissla
Teo, pallar du av att köra 15 mil med långfjorden för lit terrängkörning? Eller är den kanske för fin... :7peta

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Jag ska se till att skaffa mig en pickis/jeep till våren så bjuder jag in till terrängkörning på snitslad bana. Vi har även en erkänt bra golfbana vi kan förstöra på vägen till sandgropen :gnissla
Teo, pallar du av att köra 15 mil med långfjorden för lit terrängkörning? Eller är den kanske för fin... :7peta

Precis så skulle det tolkas! Jag dyker troligen upp med Cheva 3500 6,5 TD (och kraftig bogserlina) :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Pytsan! Den är till för att dunka med. Blir Götet t o r nästa vecka och så sälen helgen efter med skotran.

Skulle vara grymt med en pickisträff någon gång. Hänga på lemmen och ljuga lite och sedan avsluta kvällen på statt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Precis så skulle det tolkas! Jag dyker troligen upp med Cheva 3500 6,5 TD (och kraftig bogserlina) :tummenupp

Fan va fint!
Jag har en 4wd traktor på gården med vinsch och en stor jäkla BM också om det skulle krisa riktigt ordentligt.

Pytsan! Den är till för att dunka med. Blir Götet t o r nästa vecka och så sälen helgen efter med skotran.

Skulle vara grymt med en pickisträff någon gång. Hänga på lemmen och ljuga lite och sedan avsluta kvällen på statt.

Det låter grümt skoj. Jag ska se om jag kan fixa billigt boende i så fall.

Jag får ta mig ut med pickisen i skogen någon dag och fota lite så får ni se om det kan vara av intresse. Men som sagt så finns det några hektar skog med gamla hederliga traktorspår och sen har vi några sura gärden på vårkanten och sen en stor grusgrop som sagt som är uttjänt. Visserligen är den avstängd med bom men jag brukar bara köra över sandvallarna in på området och man kanske kan ringa Svea skog som äger stället och se om de kan tänka sig att låna ut den en helg.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det låter grümt skoj. Jag ska se om jag kan fixa billigt boende i så fall.

Jag får ta mig ut med pickisen i skogen någon dag och fota lite så får ni se om det kan vara av intresse. Men som sagt så finns det några hektar skog med gamla hederliga traktorspår och sen har vi några sura gärden på vårkanten och sen en stor grusgrop som sagt som är uttjänt. Visserligen är den avstängd med bom men jag brukar bara köra över sandvallarna in på området och man kanske kan ringa Svea skog som äger stället och se om de kan tänka sig att låna ut den en helg.

Låter glimrande!

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
ISR och en 996R
Är det någon som besitter kunskapen om vad det sitter för axlar på en Dodge 2500? Är det något som går att använda på ett surt vårgärde...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Är det någon som besitter kunskapen om vad det sitter för axlar på en Dodge 2500? Är det något som går att använda på ett surt vårgärde...

Det går det med fördel! Det sitter en Dana 60 fram i vanligaste fall. De tidiga (från -94) fanns med Dana 44 men den funkar den med.

Bak sitter Dana 60 om den inte har Cummins eller V10 för då sitter det Dana 70.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004

Anders; jag tror jag vet vilket sandtag du menar. Har kört fast med en hilux där för många år sedan. :brinnerup

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Anders; jag tror jag vet vilket sandtag du menar. Har kört fast med en hilux där för många år sedan. :brinnerup

Ja, på vårkanten brukar det vara rejält surt där då det är skridskobana på vintern direkt i början...
Vi har kört ganska mycket där genom åren, mestadels med hojar men en hel del med isbilarna och liknande. Man brukar kunna hoppa rätt långt där med bilarna på några hopp :D
Om jag hinner i helgen så ska jag ge mig ut och filma lite sen är frågan hur man får upp en film på nätet :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Ja, på vårkanten brukar det vara rejält surt där då det är skridskobana på vintern direkt i början...
Vi har kört ganska mycket där genom åren, mestadels med hojar men en hel del med isbilarna och liknande. Man brukar kunna hoppa rätt långt där med bilarna på några hopp :D
Om jag hinner i helgen så ska jag ge mig ut och filma lite sen är frågan hur man får upp en film på nätet :va

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ok grabbar, jag har eventuellt fått nys om en Tjevy 2500 -88 som verkar väldigt vettig. Ska ringa och kolla försäkring på den idag, om allt går bra så tänkte jag försöka komma iväg och kolla på den till helgen. Vad bör jag kolla när jag är där? Det är en 6.2L diesel, 4x4, ~30k mil.

Jag tänkte kolla undertill hur den ser ut i ramen, 4x4 och H/L, eventuella missljud från motorn (fast mitt dieselöra är otränat, allt låter illa för mig :näsblod) - är det något mer man bör kolla på? Allmänna skicket verkar bra i övrigt. Är det något speciellt med 88:eek:rna man bör veta?

Edit: Teo, det är alltså den i ditt inlägg jag pratar om, läste inte tråden innan jag postade. :lol

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ok grabbar, jag har eventuellt fått nys om en Tjevy 2500 -88 som verkar väldigt vettig. Ska ringa och kolla försäkring på den idag, om allt går bra så tänkte jag försöka komma iväg och kolla på den till helgen. Vad bör jag kolla när jag är där?...

Kul!
Tja lyssna så den inte går ojämnt, gasa till lite när den är varm och kolla om det ryker som fan, då kan spridarna vara dåliga (inget som bör avskräcka från köp men bra att pruta på), Om du kan så sug tag med näven runt kardanaxeln bak och försök rotera den åt båda hållen. Då ser du om knutkorset bak är slut. Räkna med lite glapp även om det är fint, är det slut så ser du det.

Annars är det väl bara att kolla så den växlar fint och att oljan i lådan är röd och fin. Är den svart så är det bara att skita i köpet.

Lycka till.

Edit: Här finns en till som inte gått så långt..

http://www.blocket.se/goteborg/Gmc_sierra_pickup_41048386.htm?ca=11&w=3

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras