Pickup-besatt.

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Kikade på den också. Men gör det nått att det är 6,2L motorn ? känns det väl att den är svagare ? Är motorn annars lika pålitlig o så som 6,5:an ?

Tycker annars att denna verkar vettig http://www.blocket.se/goteborg/Chevrolet_silverado_2500_44063988.htm?ca=13&w=2 Är det lagom att lägga mellan 50-60k för en okej Chevrolet pickup ? För billigare verkar man ju knappt hitta....

//Kim

jag har en 6.2a i min och den är inte trött, den är otroligt trött (en polare gasade ifrån mej med en gammal skoda felica med 75 vilda hästar) men man har inte pickis för att köra fort, trucka runt gör man i 90.

jag skulle säga att 6.2an är driftsäkrare än en 6.5a, båda har exakt samma fel utom att 6.5an har en turbo som kan rasa och en fsd som kommer gå sönder.

bilen du länkade får jag en konstig känsla av, en 4x4 full size ska ha sexbultade hjul, minst. den där har fem och i min värld betyder det 2wd, dock verkar det sitta ett z71 (offroad paket) klistermärke på bakskärmen, ring och fråga hur det ligger till
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
bilen du länkade får jag en konstig känsla av, en 4x4 full size ska ha sexbultade hjul, minst. den där har fem och i min värld betyder det 2wd, dock verkar det sitta ett z71 (offroad paket) klistermärke på bakskärmen, ring och fråga hur det ligger till

Tänkte lite samma sak... Den är antagligen en 1500 men varför skriva 2500 i så fal?...
 

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1
Menade givetvis inte att jag är ute efter en rapp pickup :hihi, men man vill ju gärna att den ska vara stark. Och jag antar att det inte spelar så stor roll vilken av motorerna det blir då =)

Kollade upp reg.nr där står det ivf Chevrolet pick up 2500....Sen vet jag själv knappt skillnaden. 2500 är större ? Större flak ?

//Kim
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Ok grabbar, jag har eventuellt fått nys om en Tjevy 2500 -88 som verkar väldigt vettig. Ska ringa och kolla försäkring på den idag, om allt går bra så tänkte jag försöka komma iväg och kolla på den till helgen. Vad bör jag kolla när jag är där? Det är en 6.2L diesel, 4x4, ~30k mil.

Jag tänkte kolla undertill hur den ser ut i ramen, 4x4 och H/L, eventuella missljud från motorn (fast mitt dieselöra är otränat, allt låter illa för mig :näsblod) - är det något mer man bör kolla på? Allmänna skicket verkar bra i övrigt. Är det något speciellt med 88:eek:rna man bör veta?

Edit: Teo, det är alltså den i ditt inlägg jag pratar om, läste inte tråden innan jag postade. :lol

Nedra, bakre hytthörnen och bakre kofångaren är i orincip alltid upprostade på sa gammlachevor. Ing att bryr sej om igentligen, men kan vara bra att vet om du vill pruta lite.
Knutkorsen ger ju sej efter ett t också, testa svänga lite med 4 wd i och se om det knäpper i dom.
Ge inte fullt rattutslag på torr asfalbara.

Jag hade nog handlat den här om jag skulle köpa ny truck http://www.blocket.se/stockholm/Ford_F_250_Pick_up_43696615.htm?ca=17&w=3
Då kan man åndå lägga ca 20000 på en framaxel och fördelningslåda oc ändå komma relativt billigt undan.

Eller vet om det skiljer mycket på 2 och 4 wd teo? Om man vill bygga om dvsa.
 

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1
Den sista Fagher länkade till där. Där står det ju att den är reggad för c-kort, men att den går att typa om ? Det skulle ju vara omöjligt nu för tiden enligt någon :confused:

//Kim
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Den sista Fagher länkade till där. Där står det ju att den är reggad för c-kort, men att den går att typa om ? Det skulle ju vara omöjligt nu för tiden enligt någon :confused:

//Kim

Jo det är i princip omöjligt.
Det beror på vad bilen har för totalvikt ifrån början, nästan alla pickuper ligger på över 3,5 ton.
Men det är inte omöjligt att den äldre versionen av chevorna hade en lägre totalvikt än 3,5 ton.
Bilen i anonsen har en totalvikt på 4300, men då är den ombygd med pump o en stor vatten tank.

Kolla vad dom har för totalvikt original ifrån frabrik, om der är under 3,5 ton så borde den går att typaner.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Eller vet om det skiljer mycket på 2 och 4 wd teo? Om man vill bygga om dvsa.

Inte värt besväret. Du behöver ny växellåda, eller hus i alla fall som passar mot fördelningslådan, fördelningslåda, framaxel med rätt utväckling, dämpare, bladisar och fästen till dessa, framkardan, bakkardan eller korta av den som sitter samt lite pill som montera in reglage, mm...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kompressordriven diffspärr? Originalaxlarna på de här bilarna har väl ingen diffspärr alls, är axeln/axlarna ombyggda eller utbytta då eller? Och den känns för billig. :gnissla

Är ju bensinare därav priset men ska man inte pendla med den så är det ju ett kap.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag hade en GMC Sierra 1500 med 350 Bensin och 700-låda, den drog 1.6 L/mil.
Sen hade jag en 6.2L Diesel med 400-låda (bilden), den drog också 1.6 L/Mil, det behöver inte vara så stor skillnad och nu kostar bensin och diesel lika mycket.
 

Bifogat

  • Race-transport.jpg
    Race-transport.jpg
    135.2 KB · Visningar: 131
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top