Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Blir lite för stora pengar :(

En Mazda B2600 90 talare kan den duga och puttra runt med?

Får ju en hel reservdelsbil för 5.000 och en bes och körklar från 7-10.000.
Vill ju bara ha 4x4 och flak samt något som startar och går att köra korta sträckor med.

Ska man lägga ut så lite så kan man väl ta vilken som och sen köra tills den brakar ihop, gräva ner den och köpa ny sen. Toyota Hilux är väl den mest kända när det gäller stryktålighet (som tidigare setts i tråden). VW gjorde en pickis för 10 år sen som hette taro. Det var en Hilux med VW-emblem på. Klart billigare än hiluxen.

Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Ska man lägga ut så lite så kan man väl ta vilken som och sen köra tills den brakar ihop, gräva ner den och köpa ny sen. Toyota Hilux är väl den mest kända när det gäller stryktålighet (som tidigare setts i tråden). VW gjorde en pickis för 10 år sen som hette taro. Det var en Hilux med VW-emblem på. Klart billigare än hiluxen.

Ja just de ja. Kikade lite men en skabbig Taro eller Hilux startar på typ 20 papp :(

Får leta vidare.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag har haft två B2600, en -88'a och en -95'a.
Bägge var bra bilar men -95'an med insprutning var trevligast av dom två.
Hittar du en med lite liv kvar i så köp.
Drog två balvagnar med hö efter -95'an, inga problem, i med lågväxeln bara och en viss försiktighet med kopplingen var allt som krävdes.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Jag har haft två B2600, en -88'a och en -95'a.
Bägge var bra bilar men -95'an med insprutning var trevligast av dom två.
Hittar du en med lite liv kvar i så köp.
Drog två balvagnar med hö efter -95'an, inga problem, i med lågväxeln bara och en viss försiktighet med kopplingen var allt som krävdes.

Får väl prova och se. Inte motiverat med dubbla pengarna för en gammal skrutt pickis som ska rulla hemma på gården korta sträckor.

Du råkar inte veta när insprutningen kom?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ballaste pickup-motorn ever är iaf den gjutjärns GMC bensin-V12.a som man kunde få i deras pickisar på 60-talet. En seriös murbräcka att krocka med.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har i alla fall sålt min pickis. Synd men mest lämpligt för stunden. I framtiden kommer jag i alla fall köpa en igen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ännu en intressant motor!
Mer info?

Den var på 702" och satt i lätta lastbilar/Pickisar. Sök på GMC V12 på tuben så hittar du nog en hel del. Många såna bensinare hamnade i hotrods där de förhoppningsvis fått leva vidare. Det var nu ingen rejsmotor, mer en slitstark bensinare för lastbilar innan dieseln helt slog ut bensinlastbilsmotorerna.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den var på 702" och satt i lätta lastbilar/Pickisar. Sök på GMC V12 på tuben så hittar du nog en hel del. Många såna bensinare hamnade i hotrods där de förhoppningsvis fått leva vidare. Det var nu ingen rejsmotor, mer en slitstark bensinare för lastbilar innan dieseln helt slog ut bensinlastbilsmotorerna.

I see... Låter fräckt! Ska kolla tuben!:)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Kom på en sak tidigare idag; Varför tillverkar inte volvo pickuper/lätta lastbilar? :va

Kan de göra lastbilar, bilar och förr traktorer så kan man ju tycka att det vore rätt självklart att även tillverka dessa fordon..

Nån som vet mera?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Någon som har lite Cheva S10 koll?

Hittat 2st 4x4 som har ojämn tomgång. Verkar vara vanligt fel. De verkar ha försökt fixa en del själva men felen är kvar. Tänddetaljer bla. Någon som vet vad det brukar vara?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Kom på en sak tidigare idag; Varför tillverkar inte volvo pickuper/lätta lastbilar? :va

Kan de göra lastbilar, bilar och förr traktorer så kan man ju tycka att det vore rätt självklart att även tillverka dessa fordon..

Nån som vet mera?

I USA är (var?) stora bilar subventionerade, och soppan nästan gratis. Alltså kan man glida runt i en pickup med grotesk motor om man har lust.

I Sverige köper man en kombi om man vill lasta, en traktor om man ska ha den ute i skogen eller en lastbil/skåpbil om man ska lasta mycket längs vägarna.

"Hybrider" som egentligen är halvdåliga på allt blir på tok för dyrt i vårat avlånga land (för de flesta).

... Men det vore tufft som fan, det håller jag med om :hihi

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
[YOUTUBE-ID]7agdn0GikTk[/YOUTUBE-ID]

Man vill skada killen på något sätt men introt var ballt jallafall.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Hittat 2st 4x4 som har ojämn tomgång. Verkar vara vanligt fel. De verkar ha försökt fixa en del själva men felen är kvar. Tänddetaljer bla. Någon som vet vad det brukar vara?

Är det inte den så kallade tomgångsmotorn som alla moderna insprutningsbilar har problem med?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Har de 4.3 liters v-sexan? Den ska gå ojämt på tomgång. Läste en artickel om den där de skrev att den var en av de bästa motorer GM hade byggt, Dock kunde de inte få den att gå jämt på alla varv varpå de beslöt att låta den gå ojämnt på tomgång.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
ÅTTA jävla liter och tio cylindrar och krämar bara ut 300hk.. hoho

Resten går åt till att skapa rök och buller, precis som med HD.

En släkting till mig i USA köpte några Dodge Ram till firman, men hade mycket problem med dom och bytte så småningom ut dom mot Fordar istället...

Mindre motorer men lika mycket effekt enligt honom.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Resten går åt till att skapa rök och buller, precis som med HD.

En släkting till mig i USA köpte några Dodge Ram till firman, men hade mycket problem med dom och bytte så småningom ut dom mot Fordar istället...

Mindre motorer men lika mycket effekt enligt honom.

Kan du ta det där andra en gång till. Jag har varit sjuk en vecka och behöver det.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
ÅTTA jävla liter och tio cylindrar och krämar bara ut 300hk.. hoho

Det handlar om vrid. Jag har bara 215 hästar i min sketna 7.3 liters men jag skulle kunna dra runt den där som en husvagn om man körde dragkamp.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det handlar om vrid. Jag har bara 215 hästar i min sketna 7.3 liters men jag skulle kunna dra runt den där som en husvagn om man körde dragkamp.

Jepp, och stubbar drar du upp på tomgång har vi sett!:D :Bugar :yoparty

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...