Ah, äntligen hittade jag denna tråd. Sökmotorn är inte min vän.
Okej, så här ligger det till: jag är ohyggligt sugen på att skaffa en pickup att ersätta vår trista päschå 307 med. Tyvärr är mina kunskaper om bilar kraftigt begränsade men man kanske kan få lite tips här? För att lyckas övertyga maken om att det är en bra idé så måste en del krav uppfyllas, det skulle faktiskt vara tacknämligt med tips på hur man lägger orden för att övertyga en praktiskt lagd, ekonomiskt sinnad man med miljösamvete om pickisens förträfflighet
Han vet för mycket om bilar för att jag ska kunna lura honom att det är praktiskt, ekonomiskt och miljövänligt, jag måste presentera idén på annat sätt... gnissla
1: den måste vara 6-sitsig, alltså soffa fram för att rymma alla 4 barn varav en sitter bakåtvänt i 2 år till. Här verkar merparten objekt på blocket tyvärr gå bort
2: den bör inte dra så OHYGGLIGT mycket. Där går mao förmodligen min önskan om v8 bort, eller också inte?
3: 4-dörrars för att underlätta att få in barnen i baksätet. Innebär detta att man måste kolla efter dubbelhyttar eller finns det även 1,5-hytt med bakdörrar? Man kanske ändå måste amputera benen ovanför knäskålarna för att sitta bekvämt i baksätet på en 1,5-hytt så det ändå går bort, eller?
4: inte lastbilsregad. Än så länge har jag inte c-kort
5: fyrhjulsdrift är nog också ett krav.
Vilka ska jag titta efter, vilka går bort? Det är en djungel så... hilfe bitte?